• شنبه / ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402112114985
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

یک استاد تاریخ دانشگاه اصفهان:

انقلاب اسلامی به مردم حق انتخاب داد

انقلاب اسلامی به مردم حق انتخاب داد

ایسنا/اصفهان یک استاد تاریخ دانشگاه اصفهان گفت: مردم قبل ازانقلاب حق رای نداشتند و با پیروزی انقلاب اسلامی این حق حیاتی را با برگزاری انتخابات متعدد به دست آوردند.

اصغر منتظرالقائم در گفت‌وگو با ایسنا به مناسبت چهل و پنجمین فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: همه انقلاب‌ها وقتی به پیروزی می‌رسند برای اینکه شعارهای خود را بتوانند محقق کنند به زمان و امکانات زیادی نیاز دارند، اما شعارهای اصلی انقلاب که در راهپیمایی‌های تاسوعا و عاشورای ۱۳۵۷ از سوی مردم سر داده می‌شد نشان می‌داد که مردم خواهان استقلال و آزادی و حکومت اسلامی هستند که این شعارها با پیروزی انقلاب و با برگزاری انتخابات متعدد محقق شد.

وی افزود: مردم قبل ازانقلاب حق رای نداشتند و با پیروزی انقلاب اسلامی این حق حیاتی را به دست آوردند. شعار استقلال نیز با قطع دست قدرت‌های خارجی از مملکت محقق شد. شاه زمانی به مادرش گفته بود «من اجازه ندارم از جنگنده‌های خودمان استفاده کنم». اما امروز می‌بینیم که ناوهای ایران و کشتی‌های آن تا آمریکای جنوبی می‌روند که نشان از استقلال و قدرت ایران دارد.

این استاد تاریخ دانشگاه اصفهان، تصریح کرد: در صنعت فضایی ماهواره‌های ایران به راحتی گردش و اطلاعات فضا را برای دانشمندانِ ایران اسلامی ارسال می‌کنند. در جنگ تحمیلی صدام قرار بود یک هفته‌ای تهران را فتح کند، اما امروز زیر خروارها خاک خوابیده است و دلیل آن دفاع جانانه ایرانیان از آب و خاک خود بود.

منتظرالقائم گفت: دخالت قدرت‌های خارجی امروز در ایران وجود ندارد و حوادث متعددی را که برای جمهوری اسلامی ایران به وجود آوردند با پشتیبانی‌های ملت از انقلاب نقشه‌های دشمن نقش بر آب شد و امروز ایران اسلامی با رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری به حرکت روبه جلو و پیشرفت خود ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: ایران کشوری توسعه یافته شده و این از ثمرات انقلاب اسلامی است که مدارک آن در سایت‌های بین‌المللی وجود دارد.

این استاد تاریخ دانشگاه اصفهان، افزود: از نظر اقتصادی به دلیل کارشکنی‌های قدرت‌های خارجی و تحریم‌های ظالمانه و برخی سوء مدیریت‌ها با مشکلاتی مواجه هستیم، اما اگر قصد داریم به تمدن نوین اسلامی دست پیدا کنیم باید این مشکلات را مرتفع کنیم و به فرموده رهبری در نزدیکی قله‌ها هستیم. اگر اقتصاد مقاومتی را جدی بگیریم و سیستم بانکی را اصلاح کنیم مشکلات اقتصادی حل می‌شود.

منتظرالقائم خاطرنشان کرد: مباحث مربوط به عدالت اجتماعی به مسائل اقتصادی بر می‌گردد. خوشبختانه با تاسیس نهادهای حمایتی که حامی طبقات محروم هستند توانسته‌ایم ابعادی از زندگی مناسب را برای آنان فراهم کنیم، اما زمانی که بی ثباتی اقتصادی وجود داشته باشد مسلما رانت‌های ثروت هر روز بر ثروت خود می‌افزایند و طبقات متوسط نمی‌توانند از ثروت مناسبی برخوردار شوند که این امر در تضاد با عدالت اجتماعی است.

وی گفت: عدالت اقتصادی هنوز به حد مطلوب وجود ندارد که ناشی از بی توجهی به اقتصاد درونی کشور و وجود رانت است. علم می‌تواند این مشکلات را حل کند. مدیریتی که جنگ را تمام کرد اگر امروز در بُعد اقتصادی حاکمیت پیدا کند می‌تواند مشکلات را حل کند. اتکا به مدیریت‌هایی که متکی به غرب هستند مسائل اقتصادی را پیچیده‌تر می‌کند و تنها باید به توانایی‌های درونی خود اتکا کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha