• شنبه / ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402112115267
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مسئول دفتر شورای نگهبان اردستان:

 ۱۷ نفر برای انتخابات مجلس اردستان تأیید صلاحیت نهایی شدند

 ۱۷ نفر برای انتخابات مجلس اردستان تأیید صلاحیت نهایی شدند

ایسنا/اصفهان مسئول دفتر شورای نگهبان اردستان گفت: با توجه به قانون انتخابات طبق نظر قطعی شورای نگهبان تعداد ۱۷ نفر داوطلب تایید شده برای مجلس شورای اسلامی شهرستان اردستان تغییری نخواهد کرد.

حجت‌الاسلام مهدی رنجبر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به قانون انتخابات طبق نظر قطعی شورای نگهبان صلاحیت تعداد ۱۷ نفر داوطلب برای انتخابات مجلس شورای اسلامی شهرستان اردستان تائید شده و این تعداد تغییری نخواهد کرد مگر اینکه داوطلبی انصراف دهد یا داوطلبین تاییدشده جرائم یا تخلفاتی انجام دهند که صلاحیت آنها مجددا بررسی شود.

وی با تاکید بر اینکه امکان اعتراض برای داوطلبان شهرستان اردستان که تاکنون تایید صلاحیت نشده‌اند دیگر وجود ندارد، افزود: طبق اعلام شورای نگهبان در مرحله آخر ۳۲ نفر دیگر به تایید صلاحیت شدگان استان اصفهان اضافه شدند که سهم حوزه انتخابیه اردستان ۱ نفر بود.

مسئول دفتر شورای نگهبان اردستان با بیان اینکه فقط ۱۳ نفری می‌توانند به شورای نگهبان شکایت کنند که در مرحله قبلی نیز عدم تایید صلاحیت شده بودند، گفت: با توجه به اینکه در بین این ۱۳ نفر داوطلبی از اردستان وجود ندارد طبیعتاً پرونده شکایت و بررسی صلاحیت داوطلبان اردستان در شورای نگهبان بسته شده است.

رنجبر با اشاره به اینکه هیئت اجرایی شهرستان اردستان تعداد ۶۵ شعبه اخذ رای برای انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز ۱۱ اسفند برای این شهرستان در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: تعداد ۴۰ شعبه ثابت و ۲۵ شعبه سیار در شهرها و روستاهای شهرستان وجود دارد که از این تعداد، ۳۱ شعبه شهری و ۳۴ شعبه روستایی خواهد بود.

وی بیان کرد: طبق ماده ۷۰ قانون تبلیغات مجلس شورای اسلامی هر گونه تبلیغات انتخاباتی خارج از مهلت مقرر یا تبلیغات زود هنگام باید در مراجع ذی‌صلاح بررسی و گزارش آن به شورای نگهبان  و مراجع قضایی ارسال شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha