• یکشنبه / ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402112215658
  • خبرنگار : 50189

/۴۵ سال با هم برای ایران مقتدر/

‌گزارش ‌ایسنا از حضور مردم کرمان در جشن ‌پیروزی انقلاب اسلامی

‌گزارش ‌ایسنا از حضور مردم کرمان در جشن ‌پیروزی انقلاب اسلامی

ایسنا/کرمان مردم پایتخت مقاومت جهان اسلام امروز بار دیگر با حضور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن ثابت کردند با وجود ‌مشکلات‌، پای انقلاب ایستاده و از آرمان‌های خود دست نمی‌کشند.

به گزارش ایسنا، در دقایق ابتدایی آغاز مراسم، مردم دسته دسته از خیابان‌های اطراف با سرعت خود را به مبداء راهپیمایی(چهارراه غزه) می‌رساندند تا در راهپیمایی چهل و پنجمین سال پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کنند.

زن و مرد جوانی با کودک خردسال در کالسکه، پیرمردان با نوه‌های پرچم به دست، زنان و دختران چادر به سر در حالی که آهنگ‌های انقلابی از موکب‌های مستقر در مسیر پخش می‌شد، آمدند که ‌پیروی انقلاب را جشن گیرند.

در حاشیه مسیر راهپیمایی، بنری برای نوشتن علت رای دادن و رای ندادن مردم نصب شده است.

یکی از امضا کنندگان این بنر به خبرنگار ایسنا می‌گوید: اگر می‌خواهیم نماینده‌ای که هم سلیقه و همسو با افکار و عقایدمان است، به مجلس برود، باید در پای صندوق‌های رای حضور یابیم و رای دهیم تا پشیمان نشویم.

حضور کودکان در این مراسم قابل توجه است. برخی از آنها پرچم ایران در دست دارند و بعضی از دخترکان چادر به سر جلوتر از مادران خود بازی‌کنان حرکت می‌کنند اما برخی والدین دستان فرزندان خود را محکم در دست گرفته‌اند.

‌گزارش ‌ایسنا از حضور مردم کرمان در جشن ‌پیروزی انقلاب اسلامی

در حالی که بالگرد بر سر مردم برگ‌های رنگی می‌ریزد، علم‌های قرمز با مضمون «ما ملت امام حسینیم» و پرچم جمهوری اسلامی در دست شرکت‌کنندگان در جمعیت موج می‌زند.

«ما ملت شهادتیم، فدایی ولایتیم»، «ما ملت شهادتیم، ایرانی باغیرتیم» فریادی است که در کل خیابان طنین‌انداز شده است.

به گزارش ایسنا، همزمان با راهپیمایی ۲۲ بهمن، پیکر شهید علی محمدی از کارکنان یگان امداد فرماندهی انتظامی استان کرمان که در حمله تروریستی ۱۳ دی ماه مجروح شده و روز گذشته به شهادت رسید، بر دستان مردم شهیدپرور کرمان تشییع شد.

مردم همچنان که مسیر راهپیمایی را می‌پیمایند، فریاد می‌زنند «‌خون سلیمانی ما می‌جوشد»، «راه سلیمانی ما پاینده است، مرام و مکتبش همیشه زنده است»، «مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل»، «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند جوابم دهد»، «یاد امام خمینی پاینده باد و ...»

جلوی موکب گذرگاه انقلاب کودکان در حال کشیدن نقاشی هستند. دود و بوی اسپند بخشی از خیابان جلوی حسینیه ثارالله را پر کرده است. دوستانی که در این راهپیمایی همدیگر را دیده و یکدیگر را در آغوش گرفته‌اند مثل اینکه این مراسم میعادگاه دوستان قدیمی هم شده است.

کودک خردسالی که خسته شده و روی زمین نشسته است و مادری که کنارش ایستاده تا جمعیت از کنار فرزندش رد شود.

روز حماسه روز انتخابات حضور ما ضامن انقلاب است، حضور ما نشانه وحدت است، صدای بیداری این ملت است، شعاری است که همه کرمانی‌ها یک صدا فریاد می‌زنند.

مادر شهیده مکرمه حسینی در حاشیه این راهپیمایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: همانطور که دختر ۲۱ ساله‌ام دوست داشت رای دهد، حتما در انتخابات شرکت خواهیم کرد و حادثه ۱۳ دی‌ماه سبب فراموش شدن صندوق‌های رای نخواهد شد.

وی افزود: از مردم دعوت می‌کنیم که حتما روز ۱۱ اسفندماه پای صندوق‌های رای بیایند و رای دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha