• یکشنبه / ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402112215920
  • خبرنگار : 50081

/بیست‌ویکمین دوره جشنواره فیلم فجر مشهد/

یک منتقد: انتظار می‌رفت تمام فیلم‌های جشنواره فجر در مشهد اکران شوند

یک منتقد: انتظار می‌رفت تمام فیلم‌های جشنواره فجر در مشهد اکران شوند

ایسنا/خراسان رضوی یک منتقد سینما گفت: انتظار می‌رفت حداقل تمام فیلم‌هایی که در تهران اکران می‌شود، در مشهد هم دیده شوند تا مشهد سهم بیشتری از فیلم‌های جشنواره فجر را به خود اختصاص دهد.

سیدحبیب قاآنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره نحوه برگزاری جشنواره فیلم فجر در مشهد، اظهار کرد: جشنواره فیلم فجر مشهد بیست‌ویکمین دوره را داشت.

وی با بیان اینکه مشهد پس از تهران و شیراز سومین شهری است که به‌لحاظ برگزاری جشنواره فجر رکورددار است، گفت: گفته شد تهیه‌کنندگان برخی فیلم‌ها علاقه ندارند و راغب نیستند که فیلم‌های‌شان را در جشنواره‌های استانی اکران کنند که به نظرم حرف درستی نیست.

این منتقد سینما ادامه داد: اگر یک تهیه‌کننده قوانین برگزاری یک جشنواره را پذیرفته و از طرفی نیز جشنواره مدعی است که ما همزمان با تهران فیلم‌های جشنواره را در شهرهای دیگر اکران می‌کنیم، مخاطبانی که در شهرهایی غیر از تهران حضور دارند، این حق را دارند تمام فیلم‌هایی را که در جشنواره هستند، تماشا کنند تا بتوانند قضاوت خوبی نسبت به فیلم‌های جشنواره داشته باشند.

وی درباره حال و هوای جشنواره فجر در مشهد، بیان کرد: جشنواره فیلم فجر مشهد در سینماهای بخش خصوصی سال‌های گذشته حضور پررنگ‌تری داشت و به‌نظر می‌رسد رقم‌های خرید به‌قدری بالاست که سینماهای خصوصی‌تر رغبتی برای خریدن فیلم‌ها و اکران آن‌ها در ایام جشنواره ندارند.

قاآنی ادامه داد: حضور سینماهای خصوصی فقط با حمایت امکان‌پذیر بود، چراکه برگزاری جشنواره فجر به‌عنوان مهمترین رویداد سینمایی کشور اهمیت زیادی دارد.

داستان اقتباسی «آپاراتچی» برگ برنده آن است

وی درباره فیلم «آپارتچی» گفت: این مجموعه از جمله فیلم‌های اقتباسی جشنواره فیلم فجر امسال بود که برگرفته از یک کتاب به همین نام است. نکته مثبت و برگ برنده فیلم ین بود که از یک کتاب معروف اقتباس شده است. فیلم نکات مثبت، فیلم‌نامه منسجم و شخصیت‌پردازی‌های درستی داشت.

این منتقد سینما بیان کرد: این قصه به‌گونه‌ای ادای دین به خود سینما و اتفاق‌های سینما بخصوص در دهه ۶۰ است که حجم بالایی از نوستالوژی را برای مخاطبان و علاقه‌مندان به سینما ایجاد می‌کند.

قاآنی ادامه داد: فیلم‌هایی با حال و هوای نوستالوژی در سینما کم نداریم. به‌تازگی فیلم «گیجگاه» به کارگردانی عادل تبریزی اکران شده بود و با این حال و هوا بود. فیلم «آپاراتچی» هم نشان داد که اگر از کارگردانان شهرستانی حمایت شود، می‌توانند آثاری درخور توجه و در حد جشنواره فیلم فجر تولید کنند.

فیلم «آغوش باز» به سینمای بهروز شعیبی نزدیک نبود

وی درباره «فیلم آغوش باز» اظهار کرد: این فیلم به سینمای بهروز شعیبی نزدیک نبود و به نظر می‌رسد وجه غالب گیشه و تجاری‌سازی در سینمای شعیبی که بیشتر دغدغه‌مندتر و مسأله‌دارتر بود، به‌وجود آمده است و من خیلی با این فیلم ارتباط برقرار نکردم و راضی نبودم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha