• دوشنبه / ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402112316620
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

۴۵ درصد مدارس استان فرسوده است/ کمبود ۲ هزار نیرو در آموزش و پرورش استان اردبیل

۴۵ درصد مدارس استان فرسوده است/ کمبود ۲ هزار نیرو در آموزش و پرورش استان اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اظهار اینکه ۴۵ درصد از مدارس استان دچار فرسودگی است، گفت: ۲ هزار نیرو در آموزش و پرورش استان مورد نیاز است.

کلام اله صفری ۲۳ بهمن در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اذعان بر این که حدود نیمی از مدارس استان مستهلک و فرسوده است، افزود: طرح مقاوم سازی مدارس را در اولویت کاری خود داریم و نیازمند مدرسه سازی هستیم.

وی ادامه داد: ۲ هزار نیروی آموزشی و خدماتی در آموزش و پرورش استان مورد نیاز است و برای تأمین آن اقدام به ساماندهی نیروی انسانی، برگزاری آزمون استخدامی و پذیرش از پردیس فرهنگیان استان کرده ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اعلام اینکه درصد جذب دانشجویان دانشگاه فرهنگیان را افزایش داده ایم، افزود: در حفظ و نگهداری نیروهای متخصص و متعهد جدی می باشیم.

صفری ضمن اشاره به فرا رسیدن آستانه بازنشستگی تعدادی از همکاران ادامه داد: با انجام نیازسنجی از مناطق و نواحی آموزش و پروروش استان و برآورد وضع موجود و احصاء وضع مطلوب، طی برنامه ۴ ساله نسبت به تأمین نیروی انسانی و فضای آموزشی مطالباتی را از وزارت داشته ایم.

وی با تأکید بر اینکه علی رغم داشتن این شرایط جزو ۱۰ استان کشور هستیم که نیروی انسانی نامطلوبی نداریم، اضافه کرد: نسبت به استمرار خدمت ۸۰۰ نفر از کارکنان بالای ۳۰ سال خدمت آموزش و پرورش استان اقدام کرده ایم.

این مقام مسئول استان اردبیل از توزیع شیر رایگان برای ۱۲۰ هزار نفر از دانش آموز و همکاران بصورت هفته ای ۳ بار خبر داد و گفت: این طرح در کنار طرح رتبه بندی معلمان از دو اقدام ارزنده دولت سیزدهم در آموزش و پرورش کشور است.

صفری اظهار کرد: همه تجهیزات ۱۰ الی ۱۵ ساله مستهلک و فرسوده مدارس شبانه روزی استان در راستای عدالت آموزشی با جذب اعتبار نوسازی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مطرح کرد: بسته رونق با عنوان مولدسازی برای تعیین تکلیف سند مالکیت فضاهای آموزشی آموزش و پرورش سطح استان اردبیل را به رؤسای نواحی و مناطق اعلام و اجبار کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که ایجاد فساد در آموزش و پرورش می کرد نحوه برگزاری مزایده ها و مناقصه ها بود و این مورد را سعی کردیم با تیپ بندی توسط امور حقوقی به نحو مطلوب انجام شود.

صفری تصریح کرد: تجاری سازی مایملک آموزش و پرورش استان برای درآمدزایی در دستور کار است و در درآمدزایی جزو استان های آخر کشور هستیم.

وی گفت: در توانمندسازی نیروی آموزشی با استفاده از فضای مجازی، برگزاری همایش ها و درس پژوهی اقدام کرده ایم و همچنین برای واقعی کردن نمرات دانش آموزان اقداماتی را انجام داده ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha