• سه‌شنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۸:۰۹
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402112417541
  • خبرنگار : 50444

رئیس خانه احزاب خراسان شمالی:

انتخابات، زمینه‌ای برای گردش نخبگان و تغییرات در جامعه است

انتخابات، زمینه‌ای برای گردش نخبگان و تغییرات در جامعه است

ایسنا/خراسان شمالی رئیس خانه احزاب استان خراسان شمالی گفت: حضور مردم نشان دهنده مشروعیت و مقبولیت نظام و حاکمیت است و انتخابات زمینه‌ای برای گردش نخبگان و تغییرات در جامعه است بر این اساس انتخابات بستر خوبی برای این موضوع است.

سید میکائیل محمدی در گفت و گو با ایسنا، به اهمیت رشد تعالی انسان در مکتب اسلام اشاره کرد که مشارکت در انتخابات، زمینه این رشد را فراهم می‌کند.

وی به ساختار قانون اساسی و حقوق اقلیت‌های دینی نیز اشاره کرد و افزود: حضور اقشار مردم در انتخابات، موجب می‌شود که نظام مشروعیت لازم را پیدا کند و در عرصه‌های بین‌المللی ایدئولوژی و برنامه های خود را به انجام برساند.

مشارکت مردم، پایه و اساس حاکمیت است

محمدی با بیان اهمیت مشارکت در این انتخابات گفت: مشارکت مردم، پایه و اساس حاکمیت است. حضور مردم در صحنه‌های مختلف پس از انقلاب در حد مطلوب بوده و در این انتخابات نیز تکرار خواهد شد.

وی به‌روزرسانی و نوآوری قوانین انتخابات را از جمله اقدامات مناسب عنوان کرد و گفت: قانونگذار با جزئیات بیشتر موارد را بررسی و وضع کرد تا حق مردمی، استانی یا شهری ضایع نشود و به طور یقین با چنین حساسیت‌هایی، مشارکت بیشتر می‌شود. بر این اساس قانون جدید از بروز تخلفات انتخاباتی جلوگیری می‌کند.

اجبار به شرکت در انتخابات در بعضی کشورها/ حضور خودجوش مردم در ایران

وی با تاکید بر اینکه انتخابات، عالی‌ترین مظهر حضور مردم در عرصه سیاسی است، ادامه داد: چشم دنیا روی مشارکت مردم است و مشارکت مردم، همان قانون است.

محمدی افزود: در بسیاری از کشورها، رای دادن در انتخابات اجباری است اما در کشور ما مردم خودجوش و داوطلبانه به پای صندوق‌های رای می‌روند.

وی بیان کرد: در عرصه‌های انتخاباتی هر وقت حضور پررنگ‌تر باشد و موضع‌گیری خارجی علیه کشورمان عوض می‌شود، حرف ایران در مجتمع بین المللی به کرسی می‌نشیند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب بر حاکمیت قانون تاکید دارند؛ قانون فصل الخطاب همه است و مشارکت هرچه زیادتر باشد یعنی مشروعیت بیشتر مورد قبول است.

رئیس خانه احزاب استان تصریح کرد: احزاب شناسنامه‌داری که از وزارت کشور پروانه فعالیت دارند، می‌توانند به شور انتخاباتی بیفزایند.

محمدی گفت: در ۴۵ سال گذشته باید به سوی حزبی شدن می‌رفتیم. مزایای آن بیشتر از معایب است. مردم در انتخابات حزبی به جای فرد به فکر و اندیشه رای می‌دهند و این بزرگ‌ترین مزیت حزبی شدن انتخابات است.

وی ادامه داد: برخی مشکلات امروز مردم به انتخاب مردم برمی‌گردد که به نظرم حزبی شدن می‌تواند این معضل را بر طرف کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha