• چهارشنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402112518133
  • خبرنگار : 50300

خواسته جانبازان؛ حضور قاطع و حداکثری مردم در انتخابات

خواسته جانبازان؛ حضور قاطع و حداکثری مردم در انتخابات

ایسنا/خوزستان یک جانباز هشت سال دفاع مقدس گفت: منتخبان مردم مطالبات جانبازان با درصد جانبازی بالا را پس از محقق کردن مطالبات مردمی در دستور کار خود قرار دهند.

رضا نیک‌زاد، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: انتخابات یکی از بزرگترین دستاورهای انقلاب اسلامی و حاصل خون شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس است. با توجه به تهاجمات قدرت‌های منطقه و فرامنطقه‌ای و جهانخوار امروز در آزمایش بسیار بزرگی قرار گرفته‌ایم. 

مردم حضور قاطع در انتخابات داشته باشند

وی ادامه داد: برای حفظ دستاودهای شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و با هدف بزرگداشت ایثارگری ایثارگران و جانبازان و آزادگان و حفظ آرمان‌ها به طور قاطع در انتخابات حضور پیدا کنیم تا حافظ ارزش‌هایی باشیم که هموطنان ما در مقطعی از مکان به نام «انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» با جان‌نثاری خود، حافظ حریم جمهوریت، آزادی، اسلام و کشور شدند.

 این جانباز هشت سال دفاع مقدس با اشاره به مطالبات جانبازان از مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مطالبات جانبازان در اولویت دوم بنده قرار می‌گیرد چراکه مطالبات مردم را در اولویت می‌دانم. از مجلس آینده و منتخبان انتظار می‌رود مطالبات مردم را محقق کنند و مطالبات جانبازان با درصد جانبازی بالا را پس از محقق کردن مطالبات مردمی در دستور کار خود قرار دهند. 

نمایندگان آتی در جامعه دلسری ایجاد نکنند

همچنین محمدرضا باقری، جانباز دوران دفاع مقدس، گفت: بسیاری از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی از الفبای علم حقوق اطلاع ندارند و موضوعاتی را برند تبلیغات خود می‌دانند که از آنها اطلاع ندارند و در شرح وظایف آن‌ها نیست. به این دلیل است که وجود این مسایل در جامعه دلسردی ایجاد می‌کند. 

وی گفت: همان طور که زوج جوانی می‌خواهند ازدواج کنند به مشاور مراجعه می‌کنند که بسیار هم خوب است برای کاندیداهای مجلس نیز سلسله نشست‌های مشاوره‌ای و حقوقی برگزار شود تا آموزش داده شوند و شرح وظایف مجلس را بدانند.

این جانباز با اشاره به مطالبات محقق نشده جانبازان گفت: جانبازانی وجود دارند که در مضیقه هستند. پدران و مادران شهدا از کمترین امکانات از جمله حضور پزشک در منزل با توجه به کهولت سن محرومند. با وجود دستمزدهای پایین جانبازان برخی از آنها امسال از طرح معیشتی حذف شده‌اند. فشار زیادی در زندگی جانبازان وجود دارد. مدافعان حرمی وجود دارند که با وجود ۷۰ درصد جانبازی مورد توجه قرار نگرفته‌اند. 

 مردم بیش از راهپیمایی ۲۲ بهمن در انتخابات حضور پیدا کنند

غلامرضا جهانی‌مقدم، دیگر جانباز دوران دفاع مقدس، با اشاره به خواسته‌ها و انتظارات از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی گفت: از نمایندگان جدید مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود که مشکلات حوزه انتخابی خود را رفع کنند. برای مثال کلانشهر اهواز دارای مشکلاتی از جمله آب‌های سطحی، بیکاری با وجود ظرفیت خوب شرکت‌ها و... است. بنابراین باید به این مسایل پرداخته شود. 

وی ادامه داد: کنترل هزینه‌ها مقوله بسیار مهمی است. هر چقدر تولید و صادرات داشته باشیم، مهم است که هزینه‌ها کنترل شوند. 

این جانباز همچنین تاکید کرد: با این همه، انتظار می‌رود مردم در انتخابات پیش رو چندین برابر مشارکتی که در ۲۲ بهمن داشتند از خود حضور نشان دهند.   

جهانی‌مقدم با اشاره به مطالبات جانبازان از مجلس ادامه داد: انتظار می‌رود سنت قدردانی از جانبازان و آزادگان به خوبی اجرا شود. طبیعتا کسانی که به جنگ رفتند این انتظار را داشتند که شهید یا  جانباز و آزاده شوند. امروز تقسیم‌بندی درستی از جانبازی نشده است و به جانبازی سهمیه‌ ۲۰ تا ۲۵ درصد داده و یا یک نفر دیگر را به اوج می‌رسانند. فرزندان بسیاری از جانبازان در حال حاضر بیکار هستند. باید امتیازاتی برای آن ها هم در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha