• شنبه / ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402112819842
  • خبرنگار : 50046

در ۲ سال گذشته انجام شده است

ایجاد بیش‌از ۲۰۰۰ شغل برای مددجویان بهزیستی خراسان‌شمالی

ایجاد بیش‌از ۲۰۰۰ شغل برای مددجویان بهزیستی خراسان‌شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی از ایجاد اشتغال برای ۲۴۳۲ نفر در مدت دو سال گذشته خبر داد.

محسن توحیدی‌ مقدم در نشست خبری امروز (۲۸ بهمن ماه) اظهار کرد: در این مدت برای ۱۱۷۹ نفر شغل تثبیت شده است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات برای اشتغال‌آفرینی برای مددجویان بهزیستی، بیان کرد: از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ در دو سال گذشته ۴۲۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است. در دو سال گذشته به ۶۳۰ پرونده تسهیلات پرداخت شده است.

توحیدی به ساخت مسکن برای مددجویان تحت پوشش اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۸۰۴ واحد مسکونی تحویل داده شد و سهم استان برای امسال ساخت  ۶۰۴ واحد مسکونی  است که تاکنون ۹۵ درصد از آن محقق شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی ادامه داد: سال گذشته ۳۴ میلیارد تومان کمک بلاعوض و امسال ۸۴ میلیارد تومان کمک بلاعوض شده است. همچنین سال گذشته ۳۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و سال ۱۴۰۰ نیز ۲۳ میلیارد تومان از طرفت خیران کمک شده است.

وی گفت: در دو سال گذشته حدود ۱۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مسائل توانبخشی هزینه شده است. علاوه بر آن، چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای خرید لوازم توانبخشی مانند کاشت حلزون هزینه شده است. همچنین در دو سال گذشته سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مناسب‌سازی هزینه شده است.

توحیدی به حوزه پیش‌گیری از تنبلی چشم و غربالگری شنوایی نیز اشاره و بیان کرد: سال ۱۴۰۰، ۳۰ هزار و ۱۲۸ نفر، سال گذشته ۴۳ هزار و ۷۶۳ نفر غربالگری چشم را انجام دادند و سهمیه غربالگری چشم برای امسال ۵۴ هزار نفر است. اکنون ۹۸.۵ درصد کودکان غربالگری شنوایی شده‌اند.

وی به خطوط تلفن بهزیستی برای ارائه مشاوره به افراد متقاضی اشاره کرد و افزود: خط ۱۴۸۰ از ساعت ۸ تا ۲۴ پاسخگوی متقاضیان است و امسال ۱۰ هزار و ۹۱۰ تماس داشته است. همچنین کارشناسان از طریق خط ۰۹۶۲۸ از ساعت ۸ تا ۲۰ به پرسش‌ها در ارتباط با حوزه اعتیاد پاسخ و مشاوره‌های لازم را ارائه می‌دهند. خراسان شمالی در این ارتباط رتبه اول را در کشور داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha