• شنبه / ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402112820025
  • خبرنگار : 50123

استاندار:

پیش از پایان سال تعداد قابل توجهی مسکن ملی در چهارمحال و بختیاری تحویل متقاضیان شود

پیش از پایان سال تعداد قابل توجهی مسکن ملی در چهارمحال و بختیاری تحویل متقاضیان شود

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: لازم است پیش از پایان سال تعداد قابل توجهی واحد مسکونی در طرح نهصت ملی مسکن آماده و تحویل متقاضیان شود.

غلامعلی حیدری ۲۸ بهمن‌ماه در شورای مسکن چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۲۱۱۶ واحد مسکونی ویژه نخبگان، اعضای هیات علمی، کارکنان و خوابگاه‌های متاهلی در استان، اظهار کرد: این اقدام به واسطه اهتمام ویژه دانشگاه شهرکرد و دانشگاه آزاد بوده که لازم است سایر دانشگاه‌ها در خصوص تامین مسکن دانشگاهیان اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به تسریع در تامین زمین برای بحث جوانی جمعیت، افزود: لازم است زمین به اندازه کافی در شهرها و روستاها برای بحث جوانی جمعیت وجود داشته باشد و در جلسه آینده شورای مسکن گزارشی از واگذاری و تامین زمین مورد نیاز ارائه شود.

حیدری در خصوص استفاده از بافت‌های فرسوده در راستای ساخت مسکن، تصریح کرد: شهرداران و روسای راه و شهرسازی شهرستان‌ها پیگیری جدی برای تامین زمین را انجام دهند، البته بافت فرسوده فرصت و ظرفیت بسیار مناسبی برای ساخت مسکن بوده کما اینکه زیرساخت‌ها نیز آماده است، همچنین تعاونی‌های مسکن سازمان‌ها و ادارات ظرفیت بسیار خوبی هستند که می‌توان حداکثر استفاده از آن‌ها صورت گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم تامین زمین از سوی بنیاد مسکن و سایر ادارات و واگذاری به گروه‌های ساخت، بیان کرد: لازم است معارضات و مشکلاتی که در تامین زمین بوده برطرف و سرعت داده شود و پیش از پایان سال تعداد قابل توجهی واحد مسکونی آماده و تحویل متقاضیان شود، همچنین انشعابات کارگاهی شامل آب و برق در ابتدای آغاز عملیات ساخت مسکن فراهم شود.

حیدری افزود: بانک‌ها نسبت به انعقاد قرارداد پرداخت تسهیلات اهتمام لازم را انجام دهند زیرا پرداخت و پشتیبانی بانک‌ها به سرعت بخشی در ساخت کمک می‌کند.

به گفته وی، در بحث تسهیلات روستایی ۷۵۰۰ فقره تسهیلات آماده شده که ۵۰۰۰ نفر متقاضی دریافت تسهیلات هستند و به بانک‌ها معرفی شده‌اند که لازم است مابقی در هفته جاری معرفی شوند، در حقیقت ساخت مسکن می‌تواند چندین صنعت اشتغال را فعال کند، زیرا مشکل مردم و مخصوصاً جوانان بحث مسکن بوده که باید این دغدغه رفع شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha