• شنبه / ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۲:۵۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402112820238
  • خبرنگار : 50176

نماینده ولی فقیه در لرستان:

مجلس انقلابی کشور را به ارزش‌های اسلامی می‌رساند

مجلس انقلابی کشور را به ارزش‌های اسلامی می‌رساند

ایسنا/لرستان نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: مجلس قوی و انقلابی همراه با نمایندگان شاخص می‌تواند کشور را به آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی که خون‌بهای هزاران شهید است، برساند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا بیان کرد: ضرورت دارد در راستای برگزاری یک انتخابات با حضور حداکثری مردم، تلاش‌های لازم از سوی رسانه‌ها، مدیران و فعالان فرهنگی و سیاسی انجام شود.

وی ادامه داد: ایمان و عمل صالح برای فرد و جامعه ضروری است؛ اما در کنار این‌ها، شناخت وظیفه بسیار مهم است، اینکه انسان بداند در این مقطع از زمان، خدا چه وظیفه‌ای از او می‌خواهد، دین خدا چه وظیفه‌ای برعهده او گذاشته، این همان چیزی است که از او به‌عنوان بصیرت یاد می‌کنیم.

شاهرخی اظهار کرد: اگر کسی نتواند وظیفه خود را تشخیص دهد و به افرادی هم که وظیفه را می‌شناسند مراجعه نکند، این ایمان و علم و تقوا، آن آثار شایسته را برای او ندارد. تاریخ مملو است از کسانی که بهنگام و فوری اقدام نکرده‌اند.

امام جمعه خرم‌‎آباد وظیفه‌شناسی در بحث انتخابات را بسیار مهم دانست و گفت: در این موقعیت، وظیفه ما مشارکت حداکثری در انتخابات است. باید بدانیم هر جا که دشمن آنجا را مورد حمله قرار داد، آنجا جبهه خودی است و باید تقویت شود. امروز نوک پیکان بدخواهان داخلی و خارجی به سوی نظام جمهوری اسلامی است تا مردم در انتخابات مشارکت حداکثری نداشته باشند، پس معلوم می‌شود اینجا باید مورد حمایت قرار گیرد. این یک وظیفه است، این تشخیص وظیفه در کنار ایمان و عمل صالح و تقوا راه نجات است.

شاهرخی در بیان آسیب‌های انتخاباتی، اظهار کرد: سوگند دادن افراد و قومیت‌گرایی برای به‌دست آوردن رأی، بدون توجه به شایسته‌سالاری از جمله آسیب‎‌هایی است که در انتخابات استان ما وجود دارد. باید همه تلاش کنیم انتخابات در استان از این آسیب‌ها به دور باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید طایفه‌گرایی را در مسیر حمایت از ارزش‌ها قرار دهیم، افزود: نباید در انتخابات دو قطبی ایجاد شود، این نه از نظر اسلام پسندیده است و نه روش امامین انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان ادامه داد: ما شاهد پیشرفت استان‌هایی هستیم که نمایندگان آن‌ها در طول دوره‌های مختلف با هم هماهنگ عمل کردند و با دیگر قوا در استان توانسته‌اند به‌واسطه همدلی و هم‌افزایی بیشتر ارتباط ایجاد کنند و پیشرفت و موفقیت چشمگیری داشته باشند.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه یک مجلس قوی و انقلابی همراه با نمایندگان شاخص می‌تواند کشور را به آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی برساند که خون‌بهای هزاران شهید است، اظهار کرد: مردم باید بدانند به‌واسطه رأیی که می‌دهند، نماینده‌ای که انتخاب می‌شود در امور گوناگون کشور از جمله در عزل و نصب هزاران نفر، با واسطه یا بی‌واسطه دخالت می‌کند، اگر این انتخاب بدون توجه به شایسته‌سالاری باشد، رضای خداوند و نفع مردم را همراه نخواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات بسیار مهم است، اما باید توجه داشت که با بیان مسائل واهی و ایجاد حاشیه مانع از این مشارکت نشویم، گفت: ممکن است ما به کار یک یا چند نماینده انتقاد داشته باشیم، ولی جایگاه مجلس با جایگاه یک نماینده متفاوت است، این موارد نباید باعث شود مردم با صندوق‌های رأی قهر کنند، بلکه باید کسی را که واجد شرایط و شایسته نمایندگی است پیدا کنید و رأی بدهید.

شاهرخی افزود: در این ۱۱ دوره به واسطه رأی مردم و انتخاب نمایندگان مجلس و تشکیل آن، طرح‌ها و لوایح تأثیرگذار فراوانی را در مسائل گوناگون اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، علمی و آموزشی مشاهده کرده‌ایم، این موارد باید برای مردم تبیین شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha