• یکشنبه / ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402112920652
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل:

سند سازگاری آب اردبیل بازنگری شود/ لزوم هوشمندسازی مصرف آب در استان

سند سازگاری آب اردبیل بازنگری شود/ لزوم هوشمندسازی مصرف آب در استان

ایسنا/اردبیل معاون امور عمرانی استاندار اردبیل ضمن تأکید بر هوشمندسازی مصرف آب در استان، گفت: سند سازگاری آب اردبیل متناسب با ظرفیت دستگاهها مورد بازنگری قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، کمال الدین میرجعفریان ۲۹ بهمن در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل آبفای استان با اشاره به اینکه وزارت نیرو راهبرد اجرایی را جایگزین راهبرد دستوری قرار دهد، افزود: سند سازگاری آب اردبیل بازنگری شود و ظرفیت های عملیاتی آن احصاء شود و نیز تکالیف دستگاهها در این سند مشخص شود.

وی اظهار کرد: تأمین آب شرب و آب کشاورزی یکی از مشکلات اساسی استان اردبیل است و با توجه به اینکه رکن اقتصاد استان نیز آب می باشد، نیازمند یک همت عمومی و همچنین یک برنامه جامع و پایدار برای مدیریت آب در استان هستیم.

معاون عمرانی استاندار اردبیل تصریح کرد: مصرف بهینه آب چه در بخش کشاورزی و چه در بخش شرب باید مورد توجه جدی قرار گیرد و در این زمینه نیازمند هوشمندسازی مصرف آب می باشیم.

میرجعفریان گفت: با هوشمندسازی مصرف آب دغدغه تأمین آب شرب را نخواهیم داشت و همچنین استفاده بهینه از فاضلاب می تواند به سالم سازی محیط زیست و محصولات کشاورزی منجر شود.

وی تأکید کرد: مشکل فاضلاب در همه شهرهای استان اردبیل به ویژه مرکز استان وجود دارد و برای صیانت از محیط طبیعی نیازمند مستعدت وزارت نیرو می باشیم.

عضو هیأت مدیره آب و فاضلاب استان بیان کرد: فرسودگی شبکه توزیع آب شرب شهری علاوه بر هدر رفت آب به زیرساختهای شهری نیز آسیب می رساند و متأسفانه در برخی از شهرها بالای ۳۵ درصد پرتی آب شرب را شاهد هستیم.

میرجعفریان با اشاره به اینکه در سال جاری با مشکل تأمین آب شرب شهری مواجه بودیم، گفت: نزولات آسمانی در ماههای اخیر قسمتی از کمبود آب را جبران کرد، اما شرکتهای آبفا و آب منطقه ای استان باید بدنیال تأمین آب پایدار در استان باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha