• دوشنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۸:۲۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402113021105
  • خبرنگار : 50177

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان:

۱۰۰ پروژه مدرسه سازی در لرستان را تا پایان سال تحویل خواهیم داد

۱۰۰ پروژه مدرسه سازی در لرستان را تا پایان سال تحویل خواهیم داد

ایسنا/لرستان مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس لرستان گفت: با تامین اعتبار مورد نیاز ۱۰۰ پروژه در قالب طرح شهید پناهی را تا پایان سال تحویل خواهیم داد.

یونس بهاروند ایرانیا در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۱۶ مدرسه در قالب ۲۶۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش استان داده و این در حالیست که در دولت‌های ۱۱ و ۱۲، ۲۰۳ پروژه در قالب ۹۲۶ کلاس درس تحویل شده است.

وی بیان کرد: تعداد پروژه‌هایی که در این ۳۰ ماه انجام شده بیشتر در روستاها بوده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس لرستان گفت: هم‌اکنون ۱۹ پروژه مدرسه سازی در منطقه صعب‌العبور ززوماهرو الیگودرز در دست اقدام است.

بهاروند ایرانیا، هدف اصلی نوسازی مدارس کشور را رعایت عدالت آموزشی بیان کرد و افزود: بر این اساس کاری که در مرکز استان و شهرستان‌ها انجام می‌دهیم در دورافتاده‌ترین روستای استان نیز انجام می‌شود.

وی در خصوص طرح شهید پناهی گفت: جایگزین کردن پروژه‌های استاندارد از اهداف این طرح است؛ سال گذشته سهم لرستان ۱۶۷ پروژه بوده و امسال نیز ۵۰ پروژه را تحویل دادیم و چنانچه اعتبار مورد نیاز تامین شود ۱۰۰ پروژه را تا پایان سال تحویل خواهیم داد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس لرستان عنوان کرد: ۴۰ درصد اعتبارات این طرح را بنیاد برکت تقبل کرده است.

بهاروند ایرانیا اظهار کرد: ساخت مدارس استاندارد برای دانش‌آموزان انگیزه ایجاد می‌کند و مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر برچیده می‌شوند.

وی در خصوص رعایت ضوابط در احداث ساختمان‌های آموزشی بیان کرد: ضوابط ساختمان‌های آموزشی به آیین نامه ۲۸۰۰ معروف است و این ساختمان‌های ضوابط خاصی دارند و جزو ساختمان‌های مقاوم محسوب می‌شوند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس لرستان تاکید کرد: ضوابط نوسازی مدارس در ساخت و سازها سخت‌گیرانه است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha