• دوشنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402113021540
  • خبرنگار : 50283

نگاهی به تب و تاب پیش از موعد انتخابات در بندرانزلی

نگاهی به تب و تاب پیش از موعد انتخابات در بندرانزلی

ایسنا/گیلان علی‌رغم اینکه تا شروع رسمی تبلیغات دوره مجلس شورای اسلامی چند روز باقی مانده، اما بحث انتخابات، محور گپ و گفت این روزها در بندرانزلی است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برای تعیین حضور ۲۹۰ نماینده از سراسر کشور برای یک دوره چهار ساله برگزار خواهد شد و سهم شهرستان بندرانزلی از این میان، یک نماینده است.

امسال ۲۶ کاندیدای تایید صلاحیت شده در شهرستان بندرانزلی همزمان با سراسر کشور از سوم اسفندماه به طور رسمی و قانونی می توانند تبلیغات انتخاباتی خود را آغاز کرده و پس از ارائه برنامه‌های کاری و توانمندی‌های خود در تحقق خواسته‌های قانونی شهروندان، ۱۱ اسفندماه سال جاری و پس از اخذ آرا، یک نفر به عنوان نماینده منتخب شهرستان بندرانزلی راهی خانه ملت خواهد شد.

شاهرخ یکی از شهروندان بندرانزلی است و می‌گوید هنوز به اجماع نظر برای انتخاب کاندیدای منتخب خود نرسیده و دورادور شناخت کلی از کاندیداها دارد و با شروع رسمی تبلیغات و امکان بررسی شعارهای انتخاباتی می‌تواند کاندیدای خود را انتخاب کند ولی آنچه برایش مهم است، تدین فرد منتخب و برنامه‌های اقتصادی و توجه به ظرفیت‌های اشتغالزایی از سوی کاندیدایی است که صاحب رای او خواهد بود.

زینب یکی دیگر از شهروندان بندرانزلی است و نمی‌داند که هنوز تبلیغات رسمی آغاز نشده و در گفت‌وگو با ایسنا اظهار می کند: در فضای مجازی چهره برخی از نماینده‌ها را دیده و تا وارد برخی از شبکه‌های اجتماعی می‌شود متوجه عضویت ناخواسته، در گروه حامیان برخی از کاندیداها می‌شود لذا تصور می‌کرده که تبلیغات انتخاباتی آغاز شده است.

این بانوی اهل بندرانزلی می‌گوید: کاش امکان حضور همه کاندیداها در یک مناظره وجود داشت تا بتوانیم از برنامه‌هایی که برای آینده شهر در نظر دارند، مطلع شویم.

وی افزود: حضور هواداران کاندیداها در فضای مجازی و تولید محتواهایی به صورت عکس و فیلم همراه با آهنگ بدون ارائه برنامه و طرح و نقشه فعالیت، فقط جنبه سرگرمی دارد و من هنوز نتوانستم فرد مورد نظرم را انتخاب کنم و قطعا طی روزهای آینده تصمیم نهایی را خواهم گرفت.

زینب ادامه داد: به نظرم این روزها مردم به دنبال فردی هستند تا بتواند دغدغه‌های این شهر زیبای ساحلی را برطرف کند از حال و روز ناخوش تالاب و رودهایی که کم آب شده تا استفاده از پتانسیل‌هایی که در جهت اشتغال مغفول مانده است را مد نظر داشته باشد.

هر چند تبلیغات قبل از سوم اسفندماه قانونی نیست ولی این روزها در محافل خصوصی و گپ و گفت‌های دوستانه تنور انتخابات داغ است و حتی رای اولی‌ها هم این روزها در گروه‌های هم سال خود در این باره صحبت می‌کنند.

کیان یک رای اولی است و می‌گوید بی‌صبرانه منتظر ۱۱ اسفند است و تصمیم دارد در ساعات ابتدایی جمعه به یکی از شعب اخذ رأی برود و اسم کاندیدای مورد نظر خود را در برگه بنویسید.

وقتی می‌پرسم چرا انقدر عجله داری؟ پاسخ می‌دهد: این اولین تجربه من در تعیین سرنوشت سیاسی خودم است و دوست دارم همه شهروندان هم با جدیت در مسیر تعیین سرنوشت خود مشارکت داشته باشند.

به گزارش ایسنا، تبلیغات رسمی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از سوم اسفندماه آغاز و تا ۹ اسفندماه سال جاری مهلت تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آن‌ها در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha