• دوشنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402113021616
  • خبرنگار : 50004

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

آموزش خارج از برنامه درسی، بخش بسیار مهمی از یادگیری به شمار می‌آید

آموزش خارج از برنامه درسی، بخش بسیار مهمی از یادگیری به شمار می‌آید

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به تعدد مهارت‌ها و وجود هوش‌های چندگانه در بین انسان‌ها به ویژه کودکان، گفت: امر تربیت باید دربرگیرنده تمامی زمینه‌ها به ویژه ساحت‌های شش گانه مورد تاکید در برنامه ملی درسی باشد. آموزش رسمی، امکان پرداختن به همه ابعاد تربیتی دانش‌آموزان را ندارد؛ بنابراین آموزش غیررسمی و خارج از برنامه درسی بخش بسیار مهمی از یادگیری به شمار می‌آید.

مسعود سعادتی روز دوشنبه، در آیین گرامیداشت سی و چهارمین سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و تربیتی، این کانون‌ها را در تحقق تربیت تمام ساحتی و مهارت افزایی در زمینه‌های مختلف برای دانش‌آموزان، موثر، عنوان کرد.

وی اضافه کرد: برگزاری و گرامیداشت سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و تربیتی، گامی برای یادآوری رسالت بزرگ دستگاه تعلیم و تربیت که همان تربیت تمام ساحتی است به شمار می‌آید.

سعادتی، برگزاری نمایشگاه‌هایی مانند نمایشگاه دستاوردهای کانون‌های فرهنگی و تربیتی را فرصتی برای بروز و نمایش استعدادهای شاخص در دانش‌آموزان دانست و اظهار کرد: کانون‌ها فرهنگی و تربیتی، تکمیل کننده پازل تربیت چندبعدی هستند و این اهمیت پرداختن به کانون‌ها را دوچندان می‌کند. شور و شوق دانش‌آموزان در این نمایشگاه جانبی برگزار شده و کارهای متنوع به نمایش گذاشته شده در آن، نشانگر اهمیت کانون‌های فرهنگی و تربیتی است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به وجود ۵۲ کانون فرهنگی و تربیتی با محورهای فعالیت متعدد در استانمان، بیان کرد: اقدامات انجام شده در راستای ارزیابی کانون‌ها بسیار ارزشمند بوده و ما کانون فرهنگی و تربیتی به معنای واقعی کلمه می‌خواهیم که افزایش مهارت دانش‌آموزان را مورد توجه قرار داده و برای آن، برنامه‌ریزی کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همراه با سیاست وزارت آموزش و پرورش به تقویت کانون‌های فرهنگی و تربیتی اردوگاه‌های دانش‌آموزی کمک خواهیم کرد.

آموزش خارج از برنامه درسی، بخش بسیار مهمی از یادگیری به شمار می‌آید


حجت‌الاسلام والمسلمین خانی، رئیس اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش نیز در ادامه این مراسم، اصل استمرار را یکی از باورهای دینی و تربیتی دانست و گفت: کانون‌های فرهنگی و تربیتی بهترین زمینه استمرار فعالیت‌های تربیتی به شمار می‌آیند؛ اما موظفیم در طول سال برنامه‌های ویژه‌ای برای فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: سیاست‌های کلان وزارتخانه در راستای تقویت کانون‌ها بوده و ارزیابی‌ها و انتخاب بهترین‌ها و حمایت‌های محتوایی زیرساختی و مالی در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است؛ در پایان، از کانون‌های فرهنگی و تربیتی حائز رتبه طی بازدید مسئولان وزارتی و دانش‌آموزان مولف، قدردانی به عمل آمد.

آموزش خارج از برنامه درسی، بخش بسیار مهمی از یادگیری به شمار می‌آید

آموزش خارج از برنامه درسی، بخش بسیار مهمی از یادگیری به شمار می‌آید


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha