• سه‌شنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۸:۱۸
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402120100637
  • خبرنگار : 50225

یک کاندیدای مجلس خبرگان رهبری:

مجلس خبرگان رهبری باید برای مسئولان راه حل و استدلال داشته باشد

مجلس خبرگان رهبری باید برای مسئولان راه حل و استدلال داشته باشد

ایسنا/خوزستان کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان خوزستان با بیان اینکه در مجلس خبرگان رهبری باید برای مسئولان راه حل و استدلال داشته باشیم، گفت: طرح مشکلات مردم موجب می‌شود که مردم در کنار ما قرار بگیرند و پشتوانه افکار عمومی را داشته باشیم و وقتی افکار عمومی در کنار ما قرار بگیرند، هیچ مسئولی نمی‌تواند در مقابل فشار افکار عمومی مقاومت کند.

آیت‌الله محسن حیدری در نشست با اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری که امروز (اول اسفندماه) در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: از نظر قانون اساسی، رسالت مجلس خبرگان رهبری یک چیز بیشتر نیست و آن هم تعیین رهبری برای شرایطی که مملکت نیازمند رهبر باشد؛ مانند سال ۶۸ که با فقدان امام(ره) مجلس خبرگان رهبری با معرفی مقام معظم رهبری، تداوم انقلاب و نظام را تضمین کرد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: مجلس خبرگان رهبری در کنار این رسالت قانونی، ظرفیت‌هایی دارد که اگر به فعلیت دربیاید می‌تواند به عنوان پشتوانه قوی در کنار این بخش نقش‌آفرینی کند و حلقه وصل صدای مردم بین مردم و مسئولان باشد. نمایندگان این مجلس، به عنوان افرادی که از درد و رنج و دغدغه‌های مردم آگاهی دارند، اگر صدای مردم به مسئولان نرسد باید صدای مردم را به مسئولان برسانند و اگر مسئولان به حرف ما گوش ندادند نباید عقب‌نشینی کنیم و باید گفتمان‌سازی کنیم.

کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان خوزستان گفت: در مجلس خبرگان رهبری باید برای مسئولان راه حل و استدلال داشته باشیم. طرح مشکلات مردم موجب می‌شود که مردم در کنار ما قرار بگیرند و پشتوانه افکار عمومی را داشته باشیم و وقتی افکار عمومی در کنار ما قرار بگیرند، هیچ مسئولی نمی‌تواند در مقابل فشار افکار عمومی مقاومت کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان خوزستان بیان کرد: آب‌هایی که در خوزستان وجود دارد در فلات مرکزی نیست. بنابراین چشم طمع به خوزستان دوخته شده بود و در سال ۱۳۳۲ نخستین پروژه انتقال آب از کارون به فلات مرکزی رقم خورد. به این بهانه که خوزستان آب اضافی دارد و با عنوان اتصال دریای خزر به خلیج فارس، تا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این کار ادامه یافت و پروژه‌هایی تعریف شد.

آیت‌الله حیدری گفت: به بهانه تامین آب شرب، صنایع، کشاورزی و فضای سبز، آب خوزستان را انتقال دادند و آثار بد انتقال آب با کاهش محصولات کشاورزی و خشک شدن میلیون‌ها اصله نخل مشخص شد.

کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان خوزستان گفت: در وزارت نیرو تصویب شده بود که سالانه ۱۰ میلیون مترمکعب آب از از کارون و دز و رقم‌هایی نیز از حوضه‌های دیگر منتقل شود. بارها این مساله را از تریبون‌های مختلف فریاد زدیم.

وی افزود: در نهایت بعد از سال‌ها مبارزه، افکار عمومی همکاری کرد و مقام معظم ر هبری در سال ۹۸ آخرین تیر خلاص را به پروژه انتقال آب زدند و رسماً در سیاست کلی نظام، دولت قبل را مکلف کردند که آبرسانی از دریای عمان و خلیج فارس به فلات مرکزی را انجام دهند. شش پروژه انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس به استان‌های فلات مرکزی تعریف شده و بیشتر تونل‌های انتقال آب از خوزستان، به دلیل تعریف این پروژه‌ها بسته شده است.

آیت‌الله حیدری گفت: چهار ماه پیش دیداری با معاون اجرایی رئیس جمهور داشتم که گفت همه تونل‌ها به جز تونلی که آبرسانی به فولاد اصفهان را انجام می‌دهد، بسته شده است و وقتی پروژه انتقال آب از دریای عمان به اصفهان برسد، این تونل هم بسته می‌شود. بنابراین پروژه‌ای که از ۷۰ سال پیش شروع شده بود، حل شد و در این خصوص، مطالبه‌گری نمایندگان مردم در مجلس خبرگان نقش اساسی داشت.

وی در خصوص احیای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری بیان کرد: مقام معظم رهبری در سال ۷۵ دستور دادند دو میلیون هکتار زمین کشاورزی در خوزستان احیا شود اما این میزان در زمان دولت آقای هاشمی به ۸۰۰ هزار هکتار و در زمان دولت آقای خاتمی به ۵۵۰ هزار هکتار رسید و در مدت ۱۷ سال، تنها ۱۷ درصد این طرح اجرایی شد.

کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان خوزستان گفت: با پیگیری‌های انجام شده، ۳ میلیارد دلار در دو فاز از صندوق ملی توسعه برای احیای این طرح برداشت شد و ۲۵۰ هزار هکتار در خوزستان احیا شد و استان خوزستان در تولید محصولات کشاورزی رتبه نخست را کسب کرد.

وی افزود: اگر این طرح به صورت کامل اجرا شود، ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در خوزستان ایجاد می‌شود و امیدواریم مردم از این ظرفیت بهره ببرند.

آیت‌الله حیدری در خصوص چگونگی تامین هزینه‌های تبلیغات کاندیداها گفت: در قانون آمده است که هزینه انتخابات از منابع دولتی نباشد و هیچ ردیفی در این زمینه وجود ندارد. از سوی دیگر مجلس خبرگان رهبری یک ریال حقوق از دولت نمی‌گیرد. بنابراین وقتی که در ازای عملکرد حقوق نمی‌گیرند برای هزینه تبلیغات هم ردیفی وجود ندارد و هزینه تبلیغات از پول شخصی خود کاندیدا یا کمک‌های مردمی تامین می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha