• پنجشنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۷:۲۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402120302052
  • منبع : نمایندگی زنجان

استاندار زنجان:

صندوق‌های رأی، آینده‌ کشور را رقم می‌زنند

صندوق‌های رأی، آینده‌ کشور را رقم می‌زنند

ایسنا/زنجان استاندار زنجان، انتخابات را از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: آنچه در آینده‌ی کشور رقم خواهد خورد، از محل صندوق‌های رأی است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری زنجان، محسن افشارچی امروز (پنج‌شنبه ۳ اسفند ماه) در نشست تبیینی اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با موضوع انتخابات، اظهار کرد: با نگاهی به حوادث تاریخی ۲۰۰ سال گذشته در ایران، درمی‌یابیم فصل مشترک همه‌ آنها، استقلال‌خواهی ملت ایران است که با انقلاب اسلامی، تحقق یافت.

وی با بیان اینکه شاخص استقلال کشور پس از انقلاب، در دو بعد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری قابل بررسی است، افزود: با وجود مشکلات فرسایشی چون جنگ تحمیلی، تحریم‌ها و ... پیشرفت چشمگیر و قابل قبولی از نظر سخت‌افزاری، در طول سال‌های پس از انقلاب داشته‌ایم به طوری که در همه‌ حوزه‌ها از جمله عمرانی، رفاهی، آموزشی، دفاعی و ... دستاوردهای مهمی کسب کرده‌ایم.

استاندار زنجان در ادامه به بررسی بعد نرم‌افزاری یا دولت‌سازی در سال‌های پس از انقلاب پرداخت و گفت: به نظر می‌رسد این حوزه در برخی موارد، نیاز به تجدیدنظر و نگاه متفاوت دارد که انتخابات، یکی از همین موارد است.

وی انتخابات را یکی از بزرگترین و مهم‌ترین نرم‌افزارهای جمهوری اسلامی خواند و تصریح کرد: در مسئله‌ انتخابات، خصوصا انتخابات مجلس، نیاز به بازنگری وجود دارد.

افشارچی افزود: در حال حاضر دموکراسی که در انتخابات مجلس وجود دارد، دموکراسی متکثر است؛ بدین معنا که افراد زیادی می‌توانند نامزد شرکت در انتخابات شوند و راه برای هیچ‌کس بسته نیست و این با آنچه که در حوزه پارلمانی و مجلس در دنیا تجربه می‌شود، متفاوت است.

این مسئول با بیان اینکه امروزه در دنیا مسئله‌ تحزب مطرح است، اظهار کرد: هم‌اکنون در دنیا، موجودیت‌هایی که به دنبال قدرت هستند از فرد خارج شده و تبدیل به حزب شده‌اند و تزاحم و تعامل به منظور تصمیم‌گیری‌های کلان در مجلس مثل قانون‌گذاری و ... بین موجودیت‌های بزرگی به نام حزب اتفاق می‌افتد و منجر به این می‌شود که تشتت آرا وجود نداشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان، خاطرنشان کرد: در احزاب، تربیت افراد به صورت لایه به لایه و قدم به قدم در ساختار سیاسی صورت می‌گیرد و باعث می‌شود فرد با سیستم دیوان‌سالار کشور، به خوبی آشنا شود و بتواند تاثیرگذاری مناسبی در وضع قوانین کلان داشته باشد.

وی تصریح کرد: حال که ما در انتخابات مجلس با افراد سروکار داریم و نه با احزاب، مسئولیت‌مان سنگین‌تر است چرا که هم باید در انتخابات شرکت کنیم و هم باید انتخاب درستی داشته باشیم و نماینده‌ای را انتخاب کنیم که برداشت و تلقی درستی از مفهوم حکمرانی داشته باشد.

افشارچی، مملکت‌سازی و ملت‌سازی را مستلزم گذر زمان دانست و گفت: همان‌گونه که خانواده با گذر زمان شکل می‌گیرد و قوام پیدا می‌کند، مملکت‌سازی در عین حفظ استقلال نیز نیازمند زمان است و یک ملت در طول زمان، شکل می‌گیرد و قوام پیدا می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha