• دوشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402120704213
  • خبرنگار : 50204

دادستان اراک:

تخریب اموال اداری و شهری در تبلیغات انتخاباتی جرم است

تخریب اموال اداری و شهری در تبلیغات انتخاباتی جرم است

ایسنا/مرکزی دادستان عمومی و انقلاب اراک در خصوص تخریب اموال اداری و شهری توسط کاندیداها گفت: این مهم جرم محسوب می شود و از رؤسای ادارات درخواست داریم نسبت به حفظ اموال خود کوشا باشند.

حجت اله درودگر دوشنبه ۷ بهمن در ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان مرکزی اظهار کرد: همانند سنوات گذشته در راستای صیانت از آراء مردم باید تمام تلاش ها بکار گرفته شود تا خدشه ای به رای مردم وارد نشود و هر آنچه به صندوق وارد می شود همان نیز خارج شود.

وی افزود: برنامه ریزی کامل از سوی فرمانداری نیز به طور کامل انجام شده که البته نیاز است مروری بر اقدامات صورت گیرد تا مشکلی از هیچ نظر سبب نارضایتی مردم نشود.

 دادستان عمومی و انقلاب اراک در خصوص تخریب اموال توسط کاندیداها گفت: این مهم جرم محسوب می شود و از روسای ادارات درخواست داریم نسبت به حفظ اموال خود کوشا باشند و شهرداری نیز باید نسبت به مستندسازی این تخلفات اقدام کند، در نهایت دادگاه نسبت به اخذ خسارت از کاندیداها اقدام خواهد کرد.

درودگر بیان کرد: کارمندان دولت حق تبلیغات در زمان اداری را ندارند و دستگاه قضایی نیز در داخل یا خارج از ساعت اداری نمی تواند در تبلیغات کاندیداها دخالتی داشته باشند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی نیز در خصوص تبلیغات غیرمجاز گفت: در شهرستان های استان مرکزی میزان تخلفات انتخاباتی نسبت به دوره های قبل کمتر شده است.

محسن خیرمند افزود: شهرداری باید امحاء بنرهای غیرمجاز را مستندسازی کند تا مشخص شود چه میزان نیرو و ماشین برای تخلف کدام نامزد انتخاباتی استفاده شده است.

خیرمند بیان کرد: موضوع تخلفات تبلیغات ۹ اسفندماه در نشستی مورد بررسی قرار می گیرد و هفته آینده جمع بندی صورت خواهد گرفت.

فرماندار اراک نیز گفت: تعداد بنرهای نصب شده برخی نامزدهای انتخاباتی خارج از دستور کار بوده که حدود ۳۰ بنر شب گذشته توسط شهرداری جمع آوری شده است.

امیر هادی بیان کرد: جرائم انتخاباتی نسبت به دوره های قبل کاهش داشته و فعالیت کاندیداها روزانه رصد می شود .

ناظری دبیر ستاد انتخابات استان مرکزی  نیز اضافه کرد: از 362 نفر تایید شده توسط شورای نگهبان، تا پایان روز گذشته 26 نفر انصراف داده اند که این روند تا 72 ساعت قبل از انتخابات ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha