• دوشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402120704223
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

یک کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان اصفهان:

مشارکت در انتخابات شرایط را برای اصلاح مسیرهای کشور هموار می‌کند

مشارکت در انتخابات شرایط را برای اصلاح مسیرهای کشور هموار می‌کند

ایسنا/اصفهان یک کاندیدای انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان اصفهان، گفت: مشارکت زمینه‌هایی را برای اصلاح مسیرهای کشور هموار می‌کند و یکی از خواص مشارکت بالا در انتخابات دفع بسیاری از شرها از سوی بیگانگان و خودفروختگان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عمومی با حضور در دفتر خبرگزاری ایسنای اصفهان، اظهار کرد: نگاه ما به موضوع انتخابات و مشارکت سیاسی یک امر جداگانه از متن و هدف زندگی نیست، اگر باورمان این است که هدف زندگی ما رشد و بندگی به درگاه خداوند بوده و قیامتی در کار است و هر آنچه در زندگی‌مان می‌گذرد می‌تواند در سعادت انسان دخیل باشد، طبیعتاً امر انتخابات هم یکی از آن‌ها خواهد بود.

وی افزود: اگر مردم و همه دستگاه‌ها با نیت خالص حاضر شوند، در صورتی که کاندیدای مورد نظر گروهی رأی نیاورد به هر حال برنده محسوب می‌شوند و موضوع برد-برد واقعی اینجاست، اما اگر در نیت‌ها خللی وارد شود و جنبه‌های دنیوی و حب جاه و مقام بر افراد چیره شود چه رأی بیاورند و چه نیاورند این دسته افراد بازنده هستند و دنیا و آخرت خود را تباه می‌کنند. باید بتوانیم انتخاباتی برگزار کنیم که الگوی یک انتخابات سالم در چارچوب موازین شرعی و اخلاقی باشد.

این کاندیدای انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان اصفهان، گفت: اگر قدری عمیق‌تر نگاه کنیم به جرأت می‌توان گفت که انتخابات مجلس خبرگان در واقع مهم‌ترین انتخاباتی است که در ایران اسلامی برگزار می‌شود، اگرچه تمام انتخابات‌ها در سرنوشت کشور تأثیرگذار هستند، اما انتخابات خبرگان رهبری به دلیل جایگاه و موقعیت ویژه‌ای که برای خبرگان در قانون اساسی معین شده مهم‌ترین انتخابات کشور است.

مشارکت در انتخابات شرایط را برای اصلاح مسیرهای کشور هموار می‌کند

عمومی ادامه داد: از ویژگی‌های نظام جمهوری اسلامی ایران این است که در ابعاد مختلف این نظام آثار و ردِ آرای مردم را می‌بینیم. از گزینش رهبر گرفته تا سطوح دیگر این تأثیر را می‌بینیم. در قانون اساسی دو وظیفه عمده بر عهده مجلس خبرگان گذاشته شده است. وظیفه اول این است که اگر در شرایطی لازم شود و موقعیت ضروری پیش بیاید خبرگان افراد واجد صلاحیت و شرایط رهبری را که وظیفه داشته شناسایی کند انتخاب کرده و به مردم معرفی می‌کند.

وی تصریح کرد: وظیفه دیگری که بر عهده این مجلس گذاشته شده این است که در طول زمان مراقبت کند که شرایطی را که برای سکان‌دار کشور و برای ولی‌فقیه لازم است این شرایط محفوظ مانده و یا در شرایط رهبری اختلالی ایجاد شده است یا خیر، اگر زمانی این شرایط موجود نباشد آن شخص به خودی خود رهبر نخواهد بود که وظیفه کشف این مطلب و اعلام و تعیین جایگزین بر عهده خبرگان خواهد بود.

این کاندیدای انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان اصفهان، اظهار کرد: آنچه که در قانون مشخص شده تصریح می‌کند مجلس خبرگان نباید در تک‌تک تصمیمات رهبری با ایشان وارد بحث و گفتگو یا چالش شود. این یک نظارت کلی بر سیر جریان رهبری است. یک نگاه دیگری به خبرگان وجود دارد که سازو کار قانونی هنوز برای آن تعریف نشده است و آن داشتن یک نگاه کاربردی به مسائل کلان کشور است که مورد تأکید رهبری هم قرار دارد و مورد مطالبه ایشان است که خبرگان باید در این باره ساز و کاری بیندیشد.

عمومی افزود: برخی مسائل است که دلیل آن واضح و روشن است و اگر کسی منصف و علاقه‌مند به کشور باشد و حتی اعتقادات دینی و مذهبی گوناگون داشته باشد با یک تأمل ساده به این نتیجه می‌رسد که مشارکت در انتخابات بر شرکت نکردن در آن ترجیح دارد. البته مردم از برخی موارد گله‌مندند و مطالبات به حقی دارند. مسئولان نظام باید توجه کنند که مشارکت بالا به معنی تأیید تمام عملکرد آنان نیست، مسئولان باید تلاش کنند و قدر این مشارکت را بدانند و برای رفع مشکلات مردم احساس مسئولیت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha