• دوشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402120704252
  • خبرنگار : 50405

رئیس صداوسیمای استان:

روزبه‌روز تعداد مخاطبان کانال‌های انتخاباتی در خراسان رضوی افزایش می‌یابد

روزبه‌روز تعداد مخاطبان کانال‌های انتخاباتی در خراسان رضوی افزایش می‌یابد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس صداوسیمای خراسان رضوی گفت: خوشبختانه از روز سوم اسفند و آغاز زمان تبلیغات استقبال مناسبی از کانال‌ها شده و روزبه‌روز بر تعداد مخاطبان این کانال‌ها در حوزه‌های انتخابیه افزوده می‌شود.

محسن نصرپور در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اهم اقدامات صداوسیما برای معرفی کاندیداها و اطلاع‌رسانی کانال‌های انتخاباتی و پخش مناظرات و فیلم‌های تبلیغاتی نامزدها، اظهار کرد: اطلاع‌رسانی در تمام بخش‌های خبری شبکه استانی با پخش تیزر کانال‌ها و تبلیغ برای کانال‌یابی مجدد، پخش زیرنویس در شبکه استانی برای آگاهی‌بخشی به مردم، پخش دو قاب کانال‌ها در شبکه استانی به دفعات و مکاتبه با همه فرمانداران حوزه‌های انتخابیه برای تبلیغات محیطی در سطح شهرهای مختلف از اقدامات صداوسیمای خراسان رضوی برای آگاه‌سازی مردم در مورد این کانال‌هاست.

وی افزود: همچنین اطلاع‌رسانی به نامزدها برای آگاهی از کانال‌های انتخاباتی و تبلیغ آن‌ها برای طرفداران خود، تهیه گزارش‌های خبری در مشهد و شهرستان‌ها در خصوص کانال‌های انتخاباتی، مصاحبه و پخش خبر از امامان جمعه درباره کانال‌های انتخاباتی و پخش از شبکه استانی، طراحی گرافیک و بنرهای تبلیغاتی و پخش در فضای مجازی و ارتباط زنده با مسئولان مرتبط با کانال‌ها و مناظرات در بخش‌های خبری از دیگر اقدامات ترویجی ما در این خصوص است.

رئیس صداوسیمای خراسان رضوی با بیان اینکه صداوسیما با راه‌اندازی این کانال‌ها، عدالت رسانه‌ای را به عنوان منشور سند تحول جدید خود به منصه ظهور رساند، گفت: رسانه ملی سعی کرد تا با اطلاع‌رسانی مناسب به همه کاندیداهای محترم، آنها را از این ظرفیت بی‌نظیر مطلع کند و امروز هر آن که در فرصت داده‌شده در سامانه ستاد انتخابات سازمان ثبت‌نام کرده، می‌تواند از دو امکان پخش فیلم تبلیغاتی نامزدها و پخش مناظره‌های کاندیداهای حوزه انتخابیه بهره‌مند شود. به نظر می‌رسد چنین امکانی آن هم از سوی رسانه استانی، ضریب نفوذ پیام نامزدها را در جای‌جای حوزه انتخابیه افزایش می‌دهد. این یعنی دادن فرصت برابر برای آشنا ساختن مخاطبان هر حوزه انتخابیه با آرا و نظرات هر نامزد.

نصرپور با بیان اینکه خوشبختانه از روز سوم اسفند و آغاز زمان تبلیغات استقبال مناسبی از کانال‌ها شده و روزبه‌روز بر تعداد مخاطبان این کانال‌ها در حوزه‌های انتخابیه افزوده می‌شود، عنوان کرد: این اقدام بی‌سابقه رسانه ملی در ابتدا با شک و تردید از سوی برخی نامزدها مواجه شد، اما با گذشت زمان و آغاز ضبط مناظرات رفته‌رفته با آگاهی نامزدها و مردم از ظرفیت استثنایی و کم‌هزینه‌ای که رسانه ملی و آقای جبلی برای تبلیغات فراهم کرده، استقبال افزایش یافت، به‌ طوریکه ناچار شدیم چندین بار زمان ثبت‌نام و تهیه فیلم تبلیغاتی را تمدید کنیم و خوشبختانه در خراسان رضوی ۲۷۱ نفر در سامانه تبلیغاتی صداوسیما ثبت‌نام کردند.

وی ادامه داد: قطعا یکی از ویژگی‌های اساسی این کانال‌ها معرفی نامزدهای انتخابات با کمترین هزینه است. این ویژگی تا آنجا اهمیت دارد که هر کاندیدایی با هر سطح درآمدی می‌تواند خود و برنامه‌هایش را در فضایی عادلانه و به دور از آسیب‌های حاشیه‌ای معرفی نماید. به علاوه از سوی رسانه ملی هیچ محدودیتی برای انعکاس نظرات نامزدهای انتخاباتی وجود ندارد و اتفاقا در این دوره از انتخابات سعی شد بسیاری از خطوط قرمز انتزاعی تبدیل به خطوط سبز شود. البته این به معنای آن است که نامزدهای محترم در مسیر ضبط برنامه، ضمن احترام به یکدیگر و حفظ حرمت‌ها، دیگران را تخطئه نکنند.

رئیس صداوسیمای خراسان رضوی با اشاره به محور وعده‌های انتخاباتی نامزدها، بیان کرد: در ۵۰ مناظره انتخاباتی بین نامزدهای مجلس شورای اسلامی در سیمای خراسان رضوی، در حوزه‌های اقتصادی نامزدها سعی داشتند وعده هایشان ناظر به دغدغه‌های عمومی مردم باشد و غالبا شامل مواردی نظیر ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات عمده منطقه، حذف دلالان محصولات کشاورزی، توسعه زیرساخت‌های اقتصادی منطقه به ویژه راه‌های ارتباطی، بسترسازی برای مشاغل خانگی و روستایی، کمک به ساخت مسکن به ویژه برای محرومان و جوانان، تامین پایدار مواد اولیه برخی از کارخانجات حوزه انتخابیه، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و کمک به تولید با تجهیزات مدرن و ارائه طرح در مورد کنترل تورم و حفظ ارزش پول ملی می‌شود.

نصرپور اضافه کرد: در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیز ترویج ارزش‌های اسلامی مانند عفاف و حجاب به صورت مستقیم و غیرمستقیم، مبارزه جدی با فساد و رانت، شفاف‌سازی در زمینه‌های مختلف، توانمندسازی ساکنان حاشیه شهر، عدم دخالت در انتصاب مدیران منطقه و اکتفا به نظارت بر عملکرد مسئولان، حفظ استقلال و عدم وابستگی به جریان‌ها و جناح‌های سیاسی، حمایت از هنرمندان بومی و منطقه‌ای از جمله بیمه و تعیین حقوق ثابت، ارتباط مستمر با مردم عادی و شناسایی شبکه مسائل آنان، بهره‌مندی از فرهیختگان و نخبگان منطقه و مشورت با آنان، نظارت جدی بر عملکرد وزرا و مسئولان اجرایی، جدی گرفتن نقش زنان در توسعه منطقه و حمایت از دادن مسئولیت به آنان، ارائه طرح‌های متنوع در جهت تامین آب شرب و آبیاری کشاورزی و مطالبه از معادن و کارخانجات منطقه در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی برای مردم منطقه جزو اهم وعده‌های داده‌شده بود. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha