• دوشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۰:۴۱
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1402120704475
  • خبرنگار : 71951

گزارش

روز انتخابات می آییم اما مشکلات دیار ۱۵ خرداد را فراموش نمی کنیم

روز انتخابات می آییم اما مشکلات دیار ۱۵ خرداد را فراموش نمی کنیم

ایسنا/تهران دیار ۱۵ خرداد شامل شهرستان‎های ورامین، قرچک و پیشوا، مردمانی ولایتمدار، عاشق ایثار و شهادت، آماده برای دفاع از آرمان‎های نظام اسلامی و زحمتکش دارد که همیشه در صحنه‌‎های مهم و حیاتی انقلاب اسلامی، از همان ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ تا ۹ دی ۱۳۵۷ و دفاع مقدس، دفاع از حرم و مقابله با فتنه‌های سه دهه اخیر، همراه و همگام جمهوری اسلامی بوده‌اند ولی هنوز مشکلات و معضلاتی دارند که آن‎ها را به حق واقعی‎شان نرسانده است؛ اما شور و نشاط انتخاباتی این دیار در روزهای اخیر، تداعی کننده یک جمله کلیدی است که «روز انتخابات می‌آییم اما مشکلات دیار ۱۵ خرداد را فراموش نمی‌کنیم».

 شهرستان‎ پیشوا که مبدأ قیام کفن‎ پوشان ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ بود و سال‎ها در دوران رژیم منفور پهلوی دچار بایکوت و عقب‎ماندگی بود، پس از پیروزی انقلاب اسلامی گرچه شاهد پیشرفت و توسعه بوده ولی هنوز عقب ماندگی‌های مشهودی دارد.

حسین جعفری منش از ساکنان این شهرستان در گفتگو با ایسنا می گوید: مردم این شهرستان که مذهبی و ولایی هستند و در جوار امامزاده جعفر بن موسی الکاظم(ع) زندگی می کنند، همواره در مقاطع حساس انقلاب، حماسه آفریده‌اند و جمهوری اسلامی مدیون آنان است ولی متأسفانه کمبودها و معضلات مختلفی، مردم را آزار می دهد.

وی که ساکن بومی و قدیمی پیشوا است، ادامه می‌دهد: چندین سال است که کلنگ بیمارستان بر زمین خورده ولی هنوز تکمیل نشده و هر دولت و مجلسی که رأس کار می‌آید، شعار تکمیل و بهره برداری را می دهد ولی در عمل، خبری نیست و همچنان، مردم برای درمان به شهرستان‎های ورامین و پاکدشت مراجعه می‌کنند.

این کشاورز پیشوایی اضافه می کند: مشکل حق آبه زراعی شهرستان و کم آبی به واسطه نرسیدن مطلوب پساب تصفیه خانه جنوب تهران، مشکلی بزرگ برای کشاورزان منطقه است که هرروز بیشتر از قبل به کشاورزی شهرستان آسیب می‎زند و کشاورزی پررونق منطقه در کشور را تضعیف می‌کند.

وی اما در پایان درددل خود تأکید می کند: با همه این مشکلات که گفته شد و معضلات دیگری که وجود دارد، مردم پیشوا همچنان پای کار نظام و انقلاب ایستاده ‎اند و حضوری حماسی و پرمعنا در انتخابات یازدهم اسفند خواهند داشت.

یحیی پور جوادی از کسبه شهرستان ورامین نیز در گفتگو با ایسنا، ابتدا کمی از مشکلات این شهرستان گفت: متأسفانه شهرک های صنعتی ورامین، دچار مشکلات و معضلات عدیده هستند که باید پیگیری و حل و فصل شوند و در راه توسعه و رونق اقتصادی این شهرک‌ها گام برداشت؛ شهرک صنعتی ملاآقایی در بخش جوادآباد تقریباً نیمه تعطیل است، شهرک‌های صنعتی چرم‎شهر و سالاریه نیز مشکلات متعددی دارند که روند تولید مطلوب را در این دو شهرک، کند کرده است.

وی از دیگر مشکلات شهرستان ورامین نیز سخن گفت: متأسفانه از سال ۱۳۸۶ تاکنون، علی‎رغم داشتن مصوبات مجلس و دولت و بودجه های کلان ملی، به جای تکمیل مترو یا قطار شهری، دعواهای سیاسی و... بر سر نام و عنوان این پروژه ملی، باعث خسارات زیادی به مردم شده است؛ حدود ۱۷ سال است که با شعار مترو می آید و عملی در کار نیست؛ روند کند این پروژه مهم که بار بزرگ ترافیکی را از دوش این سه شهرستان برمیدارد، باعث اتلاف وقت و انرژی مردم شده است و هیچ توجیهی را برای عدم تکمیل این پروژه بزرگ، قابل قبول نمی‌کند.

این کاسب ورامینی در پایان سخنش تصریح کرد: نماینده مردم در مجلس، با انتخابی شایسته و واجد شرایط توسط خود مردم، می‌‎تواند این مشکلات و معضلاتی از این دست را از پیش رو بردارد و به ناکار آمدی های موجود پایان بدهد؛ پس مردم علیرغم تمام این مشکلات، باید رأی بدهند و سرنوشت خودشان را خودشان رقم بزنند.

الناز یوسف‎زاده از اهالی شهرستان قرچک نیز در گفتگو با ایسنا بیان کرد: سال‎هاست که صحبت از استان شدن این دیار است ولی متأسفانه، زیرساخت های بسیاری در قرچک و شهرستان های مجاور وجود ندارد و یا ناقص است؛ مثلاً سرانه درمانی منطقه فاجعه ‎بار است و در همین قرچک با حدود ۴۰۰ هزار نفر جمعیت شهری و روستایی، فقط ۶۰ تخت بیمارستانی وجود دارد که جوابگوی این جمعیت عظیم نیست.

این معلم بازنشسته ادامه داد: یکی از مشکلات فرهنگی منطقه، تبدیل فرهنگسراهای شهرستان‎های ورامین و قرچک به اماکن انتظامی و قضایی است که باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شوند و پس از سال‎ها به آغوش اهالی فرهنگ و هنر بازگردند؛ ورزش ملی و بین‌‎المللی قرچک، نسبت به سال‎های درخشان گذشته مانند تیم فوتسال شهید منصوری که حرف اول ایران و آسیا را می‎زد و چند سالی است که منحل شده نیز باید احیا شود.

وی افزود: ترافیک سرسام آور و آزاردهنده قلعه نو که وقت و انرژی مردم را می گیرد و همچنین معضل شلوغی و ازدحام در قطار تهران – پیشوا با نداشتن تهویه مناسب و... در کنار تأخیر این قطارها در ساعات مختلف روز، اعصاب مردم را خرد کرده و کسی هم راه چاره‎ای نمی اندیشد.

یوسف‎زاده در پایان گفت: با تمام این حرف‎ها حاضریم تا پای جان از نظام و آرمان‎های مقدس نظام دفاع کنیم و به طور قطعی در انتخابات ۱۱ اسفندماه، مشارکت جدی داریم تا نماینده‎ای انتخاب کنیم که دلسوزانه و صادقانه، برای توسعه این خطّه و حل مشکلات موجود، گام بردارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha