• دوشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۰:۵۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402120704481
  • خبرنگار : 50034

در جلسه "پرسش و پاسخ نوبت شماست" مطرح شد

همدان به‌اندازه وسعتش، مسأله دارد/نظام احصاء مسائل ایجاد شود

همدان به‌اندازه وسعتش، مسأله دارد/نظام احصاء مسائل ایجاد شود

ایسنا/همدان پنج تن از نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز -دوشنبه ۷ اسفند- در جلسه "پرسش و پاسخ نوبت شماست" در جمع تعدادی از دانشجویان دانشگاه بوعلی‌سینا حضور یافتند و به سوالات آن‌ها پاسخ دادند.

یکی کاندیداهای انتخابات مجلس دوازدهم در این مراسم، با بیان اینکه در حوزه اقتصادی باید بسیاری از قوانین به ویژه قوانین بانکداری اصلاح شود، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم تورم را حل کنیم باید ۹ تا ۱۰ آیتم اصلاح شود.

محمدجواد عزیزی بیان کرد: هر نماینده هفت وظیفه دارد که قانونگذاری و نظارت از وظایف اصلی نمایندگان و پنج وظیفه دیگر وظایف شهرستانی نماینده است.

وی با اشاره به اینکه کشور در حوزه فرهنگی و اقتصادی آسیب دارد، مطرح کرد: با هیاهو و بیان نقطه ضعف نمی‌توان کشور را اداره کرد. بلکه با تخصص و مؤثر بودن می‌توان این امر را به انجام رساند.

عزیزی خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصادی همدان ظرفیت‌های خوبی وجود دارد و می‌تواند قطب گردشگری باشد، ظرفیت‌های گردشگری به ویژه گردشگری سلامت بسیار خوب است و می‌تواند اشتغالزایی داشته باشد.

این کاندیدای انتخابات مجلس با بیان اینکه در زمینه صنایع تبدیلی در همدان کار علمی و مطالعه صورت نگرفته است، اظهار کرد: در صنعت بسته‌بندی نه تنها همدان بلکه کشور مشکل وجود دارد، بنابراین در این حوزه می‌توان یک برنامه‌ریزی ویژه داشت.

دیگر کاندیدای انتخابات مجلس نیز با بیان اینکه حوزه انتخابیه همدان توانمند است اما معتقدم به اندازه وسعتش مسأله دارد تا بتواند به عنوان یک حوزه انتخابیه مستقل در کشور مطرح شود، گفت: هیچ وقت توسعه را بدون ابعاد عمرانی نمی‌توان متصور شد اما متأسفانه در کمیسیون عمرانی مجلس کمتر از متخصصان قرار گرفته است.

حمیدرضا طبی‌مسرور با بیان اینکه مشکل عمده عمران همدان بحث سکونتگاهی است، افزود: مهمترین چالش اقشار کم درآمد و جوانان بحث سرپناه و مسکن است به طوریکه در قسمت‌های شرق همدان زمین‌های مستعدی داریم که قابلیت کشاورزی ندارند و می‌توان آن‌ها را برای ساخت‌وساز در کاربری‌های مختلف اختصاص داد.

وی با بیان اینکه متأسفانه در همدان کاربری‌ها پهنه‌بندی نشده است، ادامه داد: سالم‌سازی فضاها، نوع ساخت و بهینه‌سازی مصرف انرژی و هوشمندسازی در نوع ساخت می‌تواند عمران و آبادانی را به دنبال داشته باشد.

دیگر کاندیدای انتخابات مجلس دوازدهم نیز با تأکید بر اینکه وقتی کسی به عنوان نماینده وارد مجلس می‌شود به اندازه ظرفیت خودش در مجلس تأثیرگذار است، گفت: مجلس محل تضارب آراء، هم‌اندیشی و محل تصویب قوانینی است که باید از نهایت پختگی برخوردار باشد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی با بیان اینکه نمایندگی یک جایگاه کلیدی و تأثیرگذار است، اظهار کرد: نمایندگان مجلس در دنیا باید تلفیقی از نیروهای با تجربه و جوان باشند تا در مجلس نقش‌آفرینی کنند. هرچه میزان خردورزی، پشتکار، پیگیری و عقلانیت بیشتر شود میزان قانونگذاری تأثیرگذارتر و برای مردم مفیدتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مجلس جایی است که باید همه چیز را شنید اما با دقت قانون را تصویب کرد، یادآور شد: ۲۹۰ نفر نخبه از کشور نماینده مجلس می‌شوند و رقابت تنگاتنگی وجود دارد که هم مقبولیت، مشروعیت و ظرفیت می‌خواهد.

این نماینده ادوار مختلف مجلس تصریح کرد: در مجلس باید ریل‌گذاری شود اما مقام معظم رهبری می فرماید حرف اول را دولت می‌زند پس باید حرف دولت را ریل‌گذاری کرد و در قالب سیاست‌های کلی قانون گذاری انجام شود.

وی تأکید کرد: امروز مشکل همدان نه در کارخانه است نه در تولید؛ بزرگترین مشکل همدان نیروی انسانی است به طوریکه ۲۰۰ کارگاه ۵۰ تا ۱۵۰ نفره در حال ساخت است و امروز در شهرستان همدان ۵۰۰۰ کارگر می خواهیم که وجود ندارد.


یکی دیگر از کاندیداهای انتخابات مجلس دوازدهم نیز با بیان اینکه قوانین زیادی داریم و نظام دیوانی تکمیل است اما نظام اجرا مشکل دارد به طوریکه نظام اجرا نداریم، گفت: تمام درد ما در همدان این است که دو مشکل اقتصادی و فرهنگی داریم.

حجت‌الاسلام خزایی با تأکید بر اینکه باید نظام احصاء مسائل ایجاد و به‌روزرسانی شود، مطرح کرد: به عنوان مثال ۱۰ سال پیش موضوع سیب‌زمینی مطرح بود اما الان آبی وجود ندارد که سیب‌زمینی کشت شود. همدان زمینه‌های انقلاب خیاطی را رقم می‌زند اما در کدام یک از نظام احصاء مسائل این موضوع آمده است؟ پس باید نظام احصاء مسائل را باید به سمت موضوعات برد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اقتصاد، اشتغال، فرهنگ و آموزش مشکل همدان است، اظهار کرد: اگر در فضای بومی کارها انجام می‌گرفت، الان همدان در جایگاه خوبی بود بنابراین می‌توان گفت نماینده باید بومی‌نگر و ملی‌نگر باشد.

دیگر کاندیدای انتخابات مجلس دوازدهم نیز خطاب به جوانان گفت: عرصه را ببینید، کاملا واضح است و تکلیف صادر شده، بیانیه گام دوم برای شما صادر شده است. امروز برای تصمیم شما دیر است، به دیرتر تعویق نکنید.

حسن قره‌باغی مطرح کرد: نمایندگی حوزه اجرایی نیست بلکه حوزه سروکار داشتن با اسناد بالا دستی و نظارت عالمانه است.

انتهای پیام

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha