• سه‌شنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402120804970
  • خبرنگار : 50663

نائب رئیس شورای شهر مشهد:

مجلس نباید مدیریت شهری را رقیب خود بداند

مجلس نباید مدیریت شهری را رقیب خود بداند

ایسنا/خراسان رضوی نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اولین نگاه کلانی که ما داریم این است که مجلس و دولت نباید مدیریت شهرها را رقیب خود بداند و نباید این تفکر باشد که اگر ظرفیتی را در اختیار مدیریت شهری برای تسهیل زندگی مردم در شهر قرار می‌دهند، به نوعی رقابتی بین مجلس و شوراهای شهر فراهم می‌شود.

ایمان فرهمندی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص ضرورت حضور و مشارکت مردم در انتخابات اظهار کرد: نظام اسلامی ما بر پایه مشارکت و حضور مردم شکل گرفته، بر همان پایه استمرار پیدا کرده و قوت و اقتدار آن وابسته به نقطه اتکای اصلی نظام است.

نائب رئیس شورای شهر مشهد افزود: حضور مردم در صحنه‌های مختلف مثل راهپیمایی، انتخابات و یا سایر مناسک اجتماعی و مذهبی که داریم، مقوم حاکمیت هست و کمک می‌کند کشور در مسیر توسعه خود حرکت کند.

وی در خصوص تاثیر حضور مردم گفت: هرچه مردم در صحنه‌ها حضور بیشتری داشته باشند، به اقتدار و امنیت جامعه کمک می‌کنند و همچنین مسیر را برای حرکت سریع‌تر به سمت توسعه و بهبود فضای اجتماعی و اقتصادی، هموار می‌کند. به همین جهت اهمیت دارد که همگی در انتخابات شرکت و اطرافیان را به شرکت در انتخابات تشویق کنیم، زیرا تعیین سرنوشت خودمان است، مسیر ۴ سال آینده کشور که در مجلس انجام می‌شود را تعیین می‌کند و در آخر سبب توسعه و آبادانی کشور می‌شود.

فرهمندی در رابطه با مشکلات شهر مشهد که باید نمایندگان دوره جدید به آن بپردازند، اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد جمعیت کشور در شهرها زندگی می‌کنند، به همین جهت مجلس و دولت نسبت به شهرها تعهد ویژه‌ای دارند و باید به نیازها پاسخ دهند.

وی افزود: اولین نگاه کلانی که ما داریم این است که مجلس و دولت نباید مدیریت شهرها را رقیب خود بداند و نباید این تفکر باشد که اگر ظرفیتی را در اختیار مدیریت شهری برای تسهیل زندگی مردم در شهر قرار می‌دهند، به نوعی رقابتی بین مجلس و شوراهای شهرها فراهم می‌شود.

نائب رئیس شورای شهر مشهد در ادامه تشریح کرد: در کلان شهرها مسائل ویژه‌ای وجود دارد که مشابه یکدیگر هستند؛ به طور خاص در حوزه تأمین ناوگان حمل‌ونقل همگانی، تأمین زیرساخت‌های توسعه شهری مثل مصالح اصلی قیر، سیمان و میلگرد که برای پروژه‌های عمرانی و معابر مورد نیاز است از جمله این مسائل هستند.

فرهمندی در خصوص مشکلات شهر مشهد عنوان کرد: در حوزه مسائل جدی مثل آلودگی هوا مجلس لازم است همراهی ویژه‌ای داشته باشد و زیرساخت‌های حل مشکل آلودگی هوا تقریباً در تمام کلان شهرها یکسان است که باید حل شود.

وی گفت: تأمین منابع آبی در خیلی از کلان شهرها از جمله مشهد مشکل مهمی است که باید در سطح ملی و در سطح مجلس شورای اسلامی تصمیم‌گیری‌های جدی در این خصوص انجام شود. همچنین در حوزه‌های مسائل اجتماعی، مجلس و حاکمیت باید نگاه همراهی ویژه‌ای نسبت به کلان شهرها داشته باشند و زیرساخت و زمینه‌ مشارکت بیشتر اجتماعی را فراهم کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha