• سه‌شنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۲:۲۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402120805470
  • خبرنگار : 50225

معاون وزیر ورزش و جوانان:

تمام تلاش دشمن این است که جوانان را ناامید کند

تمام تلاش دشمن این است که جوانان را ناامید کند

ایسنا/خوزستان معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: در این بیانیه آمده است ۴۰ سال اول انقلاب در این کشور را نیروی جوان بنا و طی کرد و ۴۰ سوال دوم را هم این جوان بنا و طی خواهد کرد؛ باید به این سند و توصیه وفادار باشیم.

سینا کلهر در مراسم جشنواره جوانان برتر ایران زمین که امشب (۸ اسفندماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: ما به این گفتار  عادت کرده‌ایم که گویا باید همه چیز را برای جوان آماده کرد اما حتی جوان موافق این حرف نیست. اگر جوان مطالبه یا خواسته‌ای دارد به معنی این نیست که خانه، ماشین و زندگی آماده را به او تقدیم کنیم و بگوییم بفرما زندگی کن.

به گزارش ایسنا، وی افزود: آن چیزی که مد نظر جوان است این است که جوان میدان، موقعیت، فرصت و عرصه عمل می‌خواهد  تا بتواند  زندگی و آینده خود را بنا کند.

معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه برای ساختن ایران و برای ایران ماندن ایران، هزاران نفر جان خود را فدا کرده‌اند، گفت: آینده ایران را جوان امروز می‌سازد. تمام تلاش دشمن برای این است که جوان را ناامید کند و بگوید در این سرزمین نه کسی جوان را می‌بیند و نه کسی به جوان میدان می‌دهد و در نتیجه وقتی جوان ناامید می‌شود و همه فکر و ذهنش مهاجرت از این کشور می‌شود، به معنی این است کشور آینده نخواهد داشت. اگر مسأله ما ایران آینده و ساختن این کشور است، راه آن چیزی نیست جز اینکه به نیروی جوان تکیه کنیم و به او میدان دهیم.

کلهر ادامه داد: حرف جوان خیلی ساده است و می‌گوید من را ببین و اگر ایده و خلاقیت می‌خواهید در دست من است؛ اما ما برخی اوقات فرصت دادن به جوانان را از آن‌ها دریغ می‌کنیم در حالی که باید به این حداقل خواسته‌ها توجه شود و بخشی از آن مربوط به مسئولان و بخشی مربوط به مردم است.

وی عنوان کرد: باید ببینیم چقدر در زندگی به جوانان اعتماد می‌کنیم و به آن‌ها فرصت می‌دهیم. اکنون انتخابات را در پیش رو داریم اما بین کسانی که وارد این صحنه می‌شوند، چقدر به جوانان فرصت می‌دهیم؟

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: قانون‌گذار گفته است از ۳۰ سالگی به بعد همه می‌توانند برای وارد شدن در عرصه انتخابات ثبت نام کنند. ۲۷ درصد کسانی که به میدان آمده‌اند ۳۰ تا ۴۰ سال سن دارند. درست است که شایستگی، تجربه و رزومه مهم است اما گاهی حتی به رزومه هم نگاه نمی‌کنیم. گاهی حتی فرصت کوچک برای معرفی فرد فراهم نمی‌شود و این دیگر به مسئولان مربوط نمی‌شود.

وی بیان کرد: وقتی جوان ۱۹ ساله‌ای راه سالم، حلال، مشروع و عرفی را انتخاب کرده است و به خواستگاری می‌رود تا زندگی خود را بنا کند، ما می‌گوییم چه شغلی و چه درآمدی دارد؟ واحد مسکونی، ماشین و محل برگزاری جشن کجا است؟ در چنین شرایطی آیا این جوان می‌تواند به این ماجرا فکر کند؟ اگر قرار است این جوان از ۱۹ یا ۲۰ سالگی همه این‌ها را داشته باشد، در ادامه زنذگی می‌خواهد چه کار کند؟

کلهر گفت: در سیستم اداری نیز وقتی اسم جوان ۱۹ یا ۲۰ ساله آورده می‌شود همه نگران می‌شویم. می‌خواستیم مراسمی برگزار کنیم و به دوستان گفتیم یک جوان ۲۰ ساله مجری شود اما گفتند نه، یک جوان ۲۰ ساله تپق می‌زند و آبرویمان می‌رود و باید برویم سراغ کسی که ۴۵ تا ۵۰ سال سن دارد. برای مجری‌گری ساده به جوان اعتماد نمی‌کنیم در حالی که این جوان قرار است آینده کشور را بسازد.

وی با اشاره بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برای آینده این کشور وجود دارد. در این بیانیه آمده است ۴۰ سال اول انقلاب در این کشور را نیروی جوان بنا و طی کرد و ۴۰ سوال دوم را هم این جوان بنا و طی خواهد کرد؛ باید به این سند و توصیه وفادار باشیم. باید جوانان را ببینیم و نسبت به آن‌ها دغدغه داشته باشیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه خوزستان با این جوانان با استعداد دیگر چه چیزی می‌خواهد؟ گفت: جوانان بودند که در خط مقدم بودند اما به مسئولیت که می‌رسد گفته می‌شود جوان تجربه ندارد. باید به جوان فرصت داده شود تا یاد بگیرد. باید در به روی جوانان باز باشد و به آن‌ها اعتماد کنیم. ما باید دست این جوانان را ببوسیم تا کشور ساخته شود. هیچ چیزی جایگزین این جوان نخواهد شد و وقتی این جوان را از دست دادیم و در به در دنبال استعدادها گشتیم این موضوع را می‌فهمیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha