• چهارشنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۷:۵۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1402120905549
  • خبرنگار : 50136

دبیرکل انجمن اسلامی دانشگاه ارومیه:

مشارکت پرشور توان رایزنی‌های بین‌المللی سیاست خارجی را افزایش می‌دهد

مشارکت پرشور توان رایزنی‌های بین‌المللی سیاست خارجی را افزایش می‌دهد

ایسنا/آذربایجان غربی دبیرکل انجمن اسلامی دانشگاه ارومیه گفت: مشارکت پرشور در انتخابات و پشتوانه مردمی حاصل از مشارکت، توان رایزنی های بین المللی سیاست خارجی در راستای تحقق منافع ملی کشور را به طور چشمگیری افزون تر می‌کند.

قاضی خانی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به لزوم مشارکت پر شور در انتخابات به خصوص از سوی دانشجویان افزود: از آنجایی که در اسلام هدف نهایی هر فعالیتی رشد و تعالی انسان است و توسعه انسانی بر هر امری مقدم است؛ مشارکت مردم از اصلی ترین ابزار یادگیری اجتماعی و رشد فردی است، بنابراین امری دینی هم هست. 

وی با بیان اینکه در نگاه اسلامی مشارکت و رای دادن صرفا حق نیست که بتوان از آن صرفه نظر کرد بلکه چون هر فردی در مورد رشد و پیشرفت جامعه مسئول است هم حق است و هم وظیفه، گفت: مشارکت فراگیر از آنجا که فرصت رشد همگانی و برابر استعدادهاست، عین عدالت است و چون نظارت جمعی را افزایش می دهد قطعا کاهنده فساد است و قدرت توزیع عادلانه ای پیدا می کند و شفافیت به اوج می رسد.

قاضی خانی ادامه داد: برای اداره بهتر جامعه باید اعتماد عمومی جامعه وجود داشته باشد که لازمه این کار شکل گیری گفت و گوی اجتماعی و مشارکت مردم است. 

دبیرکل انجمن اسلامی دانشگاه ارومیه با بیان اینکه با مردمی سازی و مشارکت مردم، اشتباهات و سوگیری تصمیم گیری ها کاهش پیدا می کند، چرا که هر کسی نقطه ضعف دیگری را برطرف می‌کند، اظهار کرد: در فضای مشارکت فرصت برای کاهش تعارضات اجتماعی و افزایش وحدت اجتماعی فراهم می شود. فرصت احساس نیاز به یکدیگر و افزایش هماهنگی و بهره وری پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه سیره امامین انقلاب هم همواره تاکید بر اهمیت مشارکت مردم و برگزاری انتخابات بوده است، گفت: همواره تاکید کرده اند که نه تنها جمهوریت بلکه اسلامیت نظام هم وابسته به انتخابات است و هرگونه تبلیغ علیه مشارکت مردم را مخالفت با ایران، اسلام و جمهوری اسلامی دانسته‌اند.

قاضی خانی با اشاره به نقش جنبش‌های دانشجویی در افزایش مشارکت، با گریزی به دوره قبل از انقلاب و نقش دانشجویان با تشکیل نهضت ها و تحصن ها در پیروزی انقلاب، گفت: بعد از پیروزی انقلاب در همان ماه‌های اول، مسئله‌ی تشکیل سپاه پاسداران و حضور فعال دانشجویان در سپاه و به فاصله‌ی چند ماه، تشکیل جهاد سازندگی به وسیله‌ی خود دانشجوها نشان از تاثیرگذاری این قشر است که یکی از برکات و افتخارات نظام اسلامی، جهاد سازندگی بود.

دبیرکل انجمن اسلامی دانشگاه ارومیه با اشاره به سال ۵۹ و شروع دفاع مقدس و حضور دانشجویان در جبهه و تسخیر لانه‌ی جاسوسی به دست جنبش دانشجویی، اظهار کرد: در تمام دوران‌های مختلف، در طول انقلاب، حوادث گوناگون، لحظه‌های حساس و خطیر، حضور دانشجویان مؤمن، متعهد، عدالتخواه، باگذشت، توانسته فضا را در جهت صحیح هدایت کند. 

قاضی خانی اظهار کرد: اگر برای انتخابات برنامه ریزی دقیق طبق بیانات حضرت امام و رهبر انقلاب و آرمان های انقلاب داشته باشند می‌توانند یک انتخابات پر شور را رقم بزنند. 

وی در خصوص شاخصه ها و معیارهای یک انتخاب اصلح از نظر دانشجویی افزود: یک نماینده واقعی و اصلح طبق دیدگاه امیرالمومنین باید امانت دار،اهل مشورت، اهل تحمل، مسئولیت پذیر، قاطع و شجاع، مردم شناس، مردم دوست، بنده صالح، میانه رو، شایسته سالار بوده و حریص نباشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha