• چهارشنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402120905690
  • خبرنگار : 30147

فرماندار کلات:

راه اصلی برای عبور از بحران انرژی، کاهش مصارف غیر ضروری است

راه اصلی برای عبور از بحران انرژی، کاهش مصارف غیر ضروری است

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار کلات راه اصلی برای مدیریت مصرف انرژی و عبور از بحران را بهبود و اصلاح الگوی مصرف و کاهش مصارف غیر ضروری دانست.

علی صلاحی در حاشیه جلسه اضطراری ستاد بحران و پدافند غیرعامل در گفت و گو با ایسنا بر ارتقاء سطح آمادگی دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی در فصل بارش تأکید کرد.

وی با توجه به هشدار هواشناسی و اعلام سطح نارنجی برای شهرستان کلات، اظهار کرد: با توجه به هشدار اداره کل هواشناسی، همه ادارات و دستگاه‌های مرتبط در آماده باش کامل هستند.

فرماندار کلات همچنین تاکید کرد: دستگاه‌های امدادرسان و خدمات رسان باید از آمادگی و تجهیزات مناسب برای خدمات رسانی مطلوب به مردم برخوردار باشند.

وی با اشاره به آمادگی لازم دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی در شرایط بارندگی‌های پیش رو در همه‌ نقاط شهرستان افزود: مسئله آب، برق، گاز و راه‌ها به خصوص عشایری و روستایی برای مردم بسیار حیاتی است و نمی‌توان به راحتی از آن گذشت به همین دلیل پیگیری‌های لازم برای پایداری آنها صورت گیرد.

صلاحی با تأکید بر برگزاری جلسات منظم مدیریت بحران، خاطرنشان کرد: تشکیل این جلسات برای نظارت بر دستگاه‌ها و ادارات مرتبط است تا همه به تکالیف و وظایف خود عمل و ارائه خدمات برای مردم به نحو شایسته‌ای تأمین شود.

وی با توجه به شرایط جوی پیش آمده بر مدیریت منابع انرژی تاکید کرد و افزود: راه اصلی برای مدیریت مصرف انرژی و عبور از بحران، بهبود و اصلاح الگوی مصرف و کاهش مصارف غیر ضروری است.

فرماندار کلات یادآور شد: با توجه به گزارش سازمان هواشناسی، برودت هوا در روزهای آتی ادامه خواهد داشت و نیاز است گروه‌های مدیریت بحران همچنان فعال باشند و رصد میدانی نقاطی که دچار افت فشار گاز می‌شوند را ادامه دهند.

راه اصلی برای عبور از بحران انرژی، کاهش مصارف غیر ضروری است

کلات در برابر سیلاب بسیار آسیب‌پذیر است

وی در ادامه با اعلام اینکه ۳۸ درصد مساحت شهرستان کلات از نظر وقوع سیل در شرایط فوق بحرانی قرار دارد و این شهرستان بسیار آسیب پذیر است، گفت: یکی از مشکلات و نگرانی‌ها در این شهرستان موضوع سیلاب‌های بهاری و فصلی است که همه ساله تکرار می‌شود.

صلاحی با بیان اینکه برای مهار سیلاب نیازمند اعتبارات ملی هستیم، افزود: لایروبی و بازگشایی دهانه پل‌ها و مسیر آبراهه‌ها یک راهکار اساسی در جلوگیری از سیلاب است.

وی مطرح کرد: کلات در برابر سیلاب بسیار آسیب‌پذیر است به طوری که حدود ۱۰۰ حوضه آبریز وارد شهر و سپس وارد رودخانه‌ها می‌شود، مهم‎ترین اولویت ما برای کنترل روان‌آب‎ها و آب‌های مرزی اجرای طرح‌‎های آبخیزداری است.

مرکز شهرستان ۴۰ هزار نفری کلات در ۱۵۵ کیلومتری شمال مشهد واقع است؛ کلات مرکب از دو بخش مرکزی و زاوین است و ۶۸ روستا دارد که ۲۷ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha