• چهارشنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402120905805
  • خبرنگار : 50034

یک معتمد سیاسی شهر همدان:

هر کس به ایران علاقه دارد، در انتخابات شرکت کند

هر کس به ایران علاقه دارد، در انتخابات شرکت کند

ایسنا/همدان یک معتمد سیاسی شهر همدان با تأکید اینکه هر کسی که علاقه‌ای به ایران دارد، باید در انتخابات شرکت کند، مطرح کرد: نخستین فایده شرکت در انتخابات امنیت است به طوریکه امنیت کشور بسیار ارزشمند و پربهاست و کسی که می‌خواهد این امنیت استمرار پیدا کند، باید رأی بدهد.

حسین صادقیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مجلس قوی مجلسی است که ابعاد مختلف آن متناظر با نیازهای داخلی و خارجی کشور، با کارشناسی و قوت انجام وظیفه کند، گفت: با راهگشایی و کارآمدی بالا در مجلس قوی می‌توان کشور را پیش‌برد.

وی با اشاره به اینکه مجلس قوی قانونگذاری و نظارت قوی را می‌طلبد، اظهار کرد: کمیسیون‌های مجلس باید متناظر با نیازهایی که در کل کشور وجود دارد با قوت و کارشناسی بالا طرح‌هایی را برای رفع این نیازها ارائه دهند.

وی با بیان اینکه در مجالس ما قانونگذاری کم نبوده است، تصریح کرد: قانونگذاری خوب و پخته و نظارت بر اجرای قانون از وظایف مجلس است که در مجالس ما قانونگذاری کم نبوده اما بٌعد نظارتی در برخی بخش‌ها به خوبی انجام نشده است.

عضو بسیج اساتید استان همدان با تأکید بر اینکه مردم درباره اقدامات مجلس و مدیران فرافکنی نکنند، ادامه داد: همه انسان‌ها و موحدین باید بدانند اگر بخواهیم تغییر ایجاد کنیم خودمان باید حرکت کنیم که یکی از حرکت‌های به‌جا و ضروری این است که در سرنوشت کشور و تصمیم‌گیری‌ها دخیل باشیم.

وی با بیان اینکه برای داشتن مجلس قوی فهم قوی و اقدام بهنگام مردم را هم می‌خواهیم، گفت: مشارکت عمومی عقلانی است به طوریکه کسی که عاقل باشد از حق خود استفاده می‌کند تا تغییر و تحول ایجاد کند.

صادقیان با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی بر پایه خواست مردم بوده است، یادآور شد: برای استمرار انقلاب و پیشرفت هم باید مردم در صحنه باشند و هر که در صحنه نباشد، خودش متهم است.

این مدرس دانشگاه در پاسخ به این سوال که احزاب چگونه می‌توانند در ایجاد مشارکت بالا نقش داشته باشند؟ تصریح کرد: متأسفانه بعد از پیروزی انقلاب احزاب کیفیت لازم را هم نداشتند و عده‌ای به غلط اعتقادی به احزاب ندارند به طوریکه در انتخابات مجلس گروه‌گرایی و فردگرایی را قبول می‌‎کنند اما احزاب تعریف شده کیفی را قبول ندارند.

وی با بیان اینکه نقش احزاب در مشارکت انتخابات کم است، خاطرنشان کرد: باید احزاب از قبل افرادی را شناسایی و تربیت کنند و در آستانه انتخابات هر حزبی چند فرد ارزشمند برای کمیسیون‌های مجلس داشته باشد در حالیکه الان اینگونه نیست.

صادقیان با تأکید بر اینکه در استان همدان نقش احزاب در تهییج مردم و به ویژه معرفی اشخاص لایق را چیزی حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد می‌بینم، بیان کرد: احزاب در این موضوع نقش دارند اما نقش قوی نیست و مقداری در آن شتاب و عجله وجود دارد.

وی درباره لیست‌های ارائه شده توسط احزاب، گفت: لیست‌هایی که توسط احزاب داده می‌شود با عجله است و مردم اگرچه اعتماد دارند اما نیاز به تحقیق بیشتری در این لیست‌ها وجود دارد تا به طور کلی و مبهم رأی ندهند. حزبی که شخصی را معرفی می‌کند در واقع واسط بین آن شخص و مردم است بنابراین باید پاسخگوی مردم باشد که این موضوع آنطور که باید نیست.

صادقیان با اشاره به اینکه برخی از احزاب از شخصی که معرفی می‌کنند بعد از رأی آوردن نیز مطالبه می‌کنند، بیان کرد: حتی برخی احزاب میثاق‌نامه‌هایی دارند که شخص معرفی شده از سوی حزب، پس از ورود به مجلس پاسخگوی آنها باشد همچنین بعضی از نمایندگان هم بعد از انتخابات پاسخگو هستند اما عمومیت، استمرار و قوت زیادی ندارد چراکه برخی از این افراد در آن حزب تربیت نشده‌اند که خود را پاسخگوی حزب بدانند.

این معتمد سیاسی شهر همدان با بیان اینکه وقتی افراد در حزب تربیت شوند خود را موظف به پاسخگویی به احزاب می‌دانند، یادآور شد: تربیت نیروی انسانی در احزابی که با قانون اساسی سازگاری دارند، به خوبی انجام نشده است و گروه‌هایی که توسط لیست معرفی می‌شوند، وابستگی به حزب ندارند.

وی اظهار کرد: اگر نماینده‌ای فرد شایسته‌ای باشد وقتی رأی آورد باید با جمع نمایندگان در جهت اهداف ملی و منطقه‌ای حرکت کند چراکه این نمایندگان از مردم رأی گرفته‌اند و اگر نماینده‌ای را قبول نداشته باشد یعنی بخشی از مردم را قبول ندارند بنابراین به نظر بنده نماینده‌ای که در مجمع نمایندگان همکاری نکند، عاقل نیست.

صادقیان در پاسخ به این سوال که آیا نماینده حق دارد منافع جناحی خود را به قانون درست ترجیح دهد؟ تصریح کرد: اگر نماینده‌ای اینگونه عمل کند نشان می‌دهد وظیفه نمایندگی را نفهیمده است. در واقع نظارت خدا بر امور را باید مقدم بر خواست جناح و حزب بدانیم، حق مردم فراتر از دیدن حزب و گروه است و باید امانتدار رأی مردم بود و با رعایت حق مردم به احزاب هم اهمیت داد.

وی در پاسخ به اینکه اصلح کیست؟ و ویژگی‌های فرد اصلح چیست؟ خاطرنشان کرد: اصلح به نامزدی گفته می‌شود که متناظر به وظایفی که دارد فراتر از خیلی‌ها عمل کند و سرجمع ویژگی‌هایش نمره بالاتری از دیگران داشته باشد. بسیاری از افرادی که اصلح هستند ناشناخته‌اند که باید خود شخص احساس مسئولیت کند و در عرصه‌هایی قرار بگیرد که معرفی شود و یا از طریق احزاب شناسایی و تربیت شوند چراکه ما به رویش‌های کیفی نیاز داریم.

رئیس هیأت اندیشه‌ورز بسیج رسانه استان همدان با اشاره به افراد صالح مقبول، بیان کرد: این افراد به لحاظ اصلح بودن خیلی برجسته نیستند اما مقبولیت داشته و رأی‌آوری خوبی دارند.

این معتمد سیاسی شهر همدان با انتقاد از مدت کم تبلیغات انتخابات مجلس، تصریح کرد: انتظار داشتیم در قانون جدید انتخابات این موضوع هم مورد توجه قرار گیرد چراکه بسیار سخت است در مدت زمان کم تبلیغات یک فرد اصلح را مقبول کرد.

صادقیان با تأکید بر اینکه قانون انتخابات باید به گونه‌ای باشد که نامزدها تا حد ممکن به خلاف نیفتند، افزود: وقت تبلیغات باید به قدری باشد که تا جای ممکن کاندیدا مجبور به انجام تخلف نباشد اما الان مدت تبلیغات به گونه‌ایست که نامزدها برای معرفی خود مجبور به تخلف می‌شوند.

وی با بیان اینکه هر کسی که علاقه‌ای به ایران دارد، باید در انتخابات شرکت کند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری هم بارها فرمودند «بنده گفته‌ام و باز هم می‌گویم که آن کسانی‌که حتی نظام را قبول ندارند بیایند در انتخابات شرکت کنند، رأی بدهند» بنابراین هر کسی در انتخابات شرکت نکند در حق ایران جفا کرده و به دشمن چراغ سبز نشان داده است.

صادقیان در پاسخ به افرادی که می‌گویند شرکت در انتخابات چه فایده‌ای دارد؟ گفت: نخستین فایده شرکت در انتخابات امنیت است به طوریکه امنیت کشور بسیار ارزشمند و پربهاست و کسی که می‌خواهد این امنیت استمرار پیدا کند، باید رأی بدهد.

وی با بیان اینکه هر کس دل در گرو ایران دارد باید بداند امنیت نخستین فایده انتخابات است بنابراین همه در انتخابات مشارکت قوی داشته باشند حتی اگر خیلی مسائل را قبول ندارند، اظهار کرد: ضمن اینکه مجلس خیلی فایده‌ها داشته است؛ اگر مجلس فایده نداشته این کشور چطور پیش رفته است؟

عضو بسیج اساتید استان همدان با اشاره به اینکه ضعف‌های موجود در کشور دو منشأ دشمنی دشمنان و نقص‌های داخلی داشته است، تأکید کرد: نباید از دشمنی دشمنان غافل شویم به طوریکه از وقتی که انقلاب اسلامی پیروز شده هر سال برای کشور توطئه ساختند مثل تحمیل هشت سال جنگ، ترورها، حوادث تروریستی و تحریم‌ها، از طرفی ضعف‌هایی هم داشتیم چراکه بهترین انسان‌های کشور که می‌توانستند مشکلات را حل کنند را شهید کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha