• چهارشنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402120906238
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

یک کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان در حوزه انتخابیه استان اصفهان:

برکات حضور مردم از همان فردای انتخابات مشخص می‌شود / مجلس خبرگان مؤثرترین نهاد کشور است

برکات حضور مردم از همان فردای انتخابات مشخص می‌شود / مجلس خبرگان مؤثرترین نهاد کشور است

ایسنا/اصفهان یک کاندیدای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان اصفهان، گفت: اگر کسانی که جز مخالفان نظام نیستند همدل شوند و حضور در انتخابات را مهم بدانند و یک وظیفه ملی ارزیابی کنند آثار و برکات این حضور از همان فردای انتخابات مشخص می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالامیر خطاط نائینی با حضور در دفتر خبرگزاری ایسنای اصفهان با بیان اینکه بالاترین و مؤثرترین مجلس در نظام جمهوری اسلامی ایران، مجلس خبرگان است، اظهار کرد: هرچند کار اجرایی مستقیم بر عهده خبرگان نیست به این معنا که ضمانت اجرایی ندارند و بر فرض یکی از رؤسای سه قوه را به صحن این مجلس دعوت کنند و آن فرد به مجلس خبرگان نیاید و یا آمد و توضیحات او مورد قبول نمایندگان نبود این مجلس ضمانت اجرا و قابلیت پیگیری آن را ندارد.

وی افزود: مجلس خبرگان به این دلیل مؤثرترین نهاد در کشور است که ریل اصلی نظام را رهبری تعیین می‌کند و مجلس خبرگان مسئولیت انتخاب رهبری را بر عهده دارد. بنابراین با توجه به اینکه تعیین سیاست‌های کلان کشور با رهبری است و این مجلس وظیفه انتخاب رهبر را دارد طبیعتاً حضور مردم و نقش مردم در سیاست‌های کلان کشور توسط مجلس خبرگان انجام می‌شود و به همین دلیل بالاترین جایگاه را در کشور این مجلس دارد.

این کاندیدای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان اصفهان، تصریح کرد: در سال ۱۳۶۸ بعد از فوت امام راحل مهم‌ترین تأثیر را مجلس خبرگان گذاشت. این مجلس شاید در شرایط عادی وظیفه سنگینی نداشته باشد، اما در سال ۱۳۶۸ این مجلس سریعاً تشکیل جلسه داد و مقام معظم رهبری را به عنوان رهبری نظام برگزیدند. سیاست‌های کلانی که در مملکت اجرا می‌شود و اقتداری که نظام اسلامی در تمام عرصه‌ها و به ویژه در بخش نظامی پیدا کرده و سبب وحشت دشمنان شده است تمام این دستاوردها مرهون انتخاب صحیحی است که در سال ۱۳۶۸ اتفاق افتاد.

برکات حضور مردم از همان فردای انتخابات مشخص می‌شود / مجلس خبرگان مؤثرترین نهاد کشور است

خطاط نائینی، گفت: در نظام جمهوری اسلامی مسائل جاری به شکل جمهوریت اداره می‌شود و تمام ارکان نظام مستقیم و غیرمستقیم با رأی مردم انتخاب می‌شوند. اگر انقلاب و جمهوری اسلامی را به یک قطار در حال حرکت تشبیه کنیم در مجلس خبرگان لوکوموتیوران را انتخاب می‌کنند که ریل‌گذاری و چگونگی حرکت این قطار را ترسیم کند تا قطار از مسیر خود خارج نشود. اما آنچه داخل قطار اتفاق می‌افتد و مسائل جزئی و آسایش مسافران آن بر عهده قوای دیگر است که توسط مردم انتخاب می‌شوند. بدون شک مشکلاتی در کشور وجود دارد که باید در آن تجدیدنظر کنیم و ملت بدانند انتخابی که می‌کنند بر کل نظام تأثیر می‌گذارد و دقت بیشتر آسایش کشور را در پی دارد.

وی ادامه داد: کسانی که دفاع مقدس را به خاطر دارند گاهی که بمباران‌های عراق در شهرها شدت پیدا می‌کرد راهپیمایی مردم این حملات را متوقف می‌کرد. این حضور و تأثیر آن ملموس بود و طبیعتاً حضور و هم‌صدایی مردم در کنار نظام می‌تواند معادلات جهانی را تغییر دهد. کسانی که رأی نمی‌دهند چند دسته هستند؛ تعدادی با اصل نظام مخالف هستند و زیاد هم نیستند، اما برخی انگیزه رأی دادن ندارند و برخی شرایط حضور ندارند. این افراد باید بدانند که جز آمار دشمنان به حساب می‌آیند و دشمن این افراد را از خود می‌داند.

این کاندیدای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان اصفهان، اظهار کرد: اگر کسانی که جز مخالفان نظام نیستند همدل شوند و حضور در انتخابات را مهم بدانند و یک وظیفه ملی ارزیابی کنند آثار و برکات این حضور از همان فردای انتخابات مشخص می‌شود. اگر این انتخابات با شکوه برگزار شود قلب مقدس امام زمان(عج) شاد می‌شود و اقتدار و عظمت را برای ملت در پی دارد و سبب یاس دشمنان اسلام می‌شود.

خطاط نائینی خاطرنشان کرد: فرای مسئولیت قانونی نمایندگان مجلس خبرگان، نمایندگان این مجلس به دلیل رأی مردم یک وجاهت و آبرویی پیدا می‌کنند که این وجاهت می‌تواند به نفع نظام و مردم و توده‌هایی که صدایشان به مسئولان نمی‌رسد به کار گرفته شود. این البته جز وظایف رسمی نمایندگان خبرگان نیست، اما اگر این نمایندگان در میان مردم باشند و دغدغه‌های مردم را بشنوند به موضوع مطالبه‌گری که رهبری بر آن تأکید داشتند قوام می‌بخشند و مشکلات مردم را به گوش مسئولان می‌رسانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha