• پنجشنبه / ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402121006561
  • خبرنگار : 50592

اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات از دیدگاه احزاب سیاسی یزد

اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات از دیدگاه احزاب سیاسی یزد

ایسنا/یزد احزاب و گروه‎های سیاسی استان یزد بر اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات فردا جمعه یازدهم اسفندماه تاکید کردند.

مهم‌ترین تشکل‌های فراگیر مردمی در جهان امروز، احزاب سیاسی هستند؛ احزاب ابزار استقرار حکومت مردم بر مردم، بهترین وسیله پاسداری از امنیت ملی و نقطه غلیان سیاست‌ورزی و رقابت قانونمند شهروندان برای در دست گرفتن مدیریت کلان جامعه هستند و به همین علل از اهمیت زیادی برخوردارند.

در آستانه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی احزاب سیاسی نیز در خصوص اهمیت مشارکت مردم در انتخابات با ایسنا به گفت‌وگو نشستند.

مشارکت حداکثری از مؤلفه‌های اقتدار نظام است

«حسن ملک پور بهابادی» دبیر حزب موتلفه اسلامی استان یزد در این باره با بیان این‌ که مشارکت مردم در انتخابات نشانه پای‌بندی و علاقه‌مندی آن‌ها به نظام مقدس جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: مصداق بارز این اعتقاد راسخ را در راهپیمایی ۲۲ بهمن و روز قدس شاهد بودیم.

وی اظهار کرد: مشارکت بالا در واقع یک عامل بازدارنده محسوب می‌شود و باعث می‌شود معاندین نظام حساب کار دستشان بیاید.

ملک‌پور تصریح کرد: میزان مشارکت در انتخابات، مؤلفه‌ای از مؤلفه‌های اقتدار نظام است و مصداق آیه «و اَعِدّوا لَهُم مَااستَطَعتُم مِن قُوَّة» است.

دبیر حذب مؤتلفه اظهار کرد: حزب مؤتلفه اسلامی از بدو تشکیل به دستور مرجعیت شیعه و با حکم مرجعیت و بر پشتیبانی مرجعیت همواره ایفای نقش کرده است و در انتخابات پیش رو نیز با تمام ظرفیت در راستای تحقق منویات امام خود که همان مشارکت حداکثری است، گام بر خواهد داشت.

مردم و احزاب پس از انتخابات پیگیر مطالبات خود باشند

«سهیل شریعتمداری» دبیر حزب مردم سالاری در استان نیز با اشاره به این‌ که انتخابات فرصتی برای اداره کشور است، اظهار کرد: مردم با حضور در انتخابات می‌توانند، آگاهانه انتخاب کرده و فردی را به مجلس بفرستد که برنامه‌های مفیدی داشته باشد.

وی اظهار کرد: برای انتخاب یک نماینده باید برنامه و افکار آن فرد را دنبال کرد و شخصی شایسته را انتخاب کرد چرا که یک نماینده به نوعی تریبون مردم یک منطقه می‌باشد.

شریعتمداری اظهار کرد: پس از انجام انتخابات نیز مردم و احزاب باید به مطالبه کردن بپردازند و از نماینده تقاضای عملی کردن برنامه‌های خود را داشته باشند.

وی با اشاره به این‌که حزب مردم سالاری نیز به تبع دیگر احذاب بحث مشارکت مردم در انتخابات را مطرح کرده است، اظهار کرد: در طی دو هفته گذشته نیز این موضوع در کنگره‌ای که با حضور اعضای حزب مردم سالاری سراسر کشور برگزار شده بود، مطرح شد.

دبیر حزب مردم سالاری یزد در پایان اظهار کرد: در این کنگره اهمیت مشارکت مردم در انتخابات تاکید و تشریح شد.

گفتنی است؛ در استان یزد نزدیک به ۴۰ حزب سیاسی دارای مجوز و مشغول به فعالیت هستند که پیگیری خبرنگار ایسنا برای گفت‌وگو با برخی از این احزاب تاکنون بی نتیجه بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha