• پنجشنبه / ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1402121006616
  • خبرنگار : 50635

جانباز و ایثارگر دفاع مقدس:

حضور در انتخابات، دفاعی مقدس در برابر تهاجمات فرهنگی است/ عرصه مبارزه با استکبار تغییر کرده است

حضور در انتخابات، دفاعی مقدس در برابر تهاجمات فرهنگی است/ عرصه مبارزه با استکبار تغییر کرده است

ایسنا/هرمزگان جانباز و ایثارگر دفاع مقدس، با بیان این نکته که عرصه مبارزه با استکبار تغییر کرده است، گفت: امروزه حضور در انتخابات و فعالیت گسترده اجتماعی نوعی دفاع مقدس در برابر تهاجمات فرهنگی و اجتماعی دشمن محسوب می‌شود.

عوض زاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، انقلاب اسلامی را در سطح جهان بی‌نظیر دانست و اظهار کرد: جهان شمول بودن یکی از ویژگی‌های اصلی انقلاب اسلامی بود و در مسیر شد و تکامل خود مسیری متفاوت از سایر انقلاب‌های سطج جهان را طی کرد.

وی، با اشاره به فعالیت دشمنان انقلاب اسلامی برای ضربه زدن به ایران، عنوان کرد: دشمنان سالیان سال است که از طریق تدارک برنامه‌های تهاجمی در بخش‌های امنیتی، فرهنگی، اقتصادی و ... تمام توان خود را برای از بین بردن انقلاب اسلامی به کار گرفته‌اند که با نظر خداوند متعال، تدبیر بلند مقام معظم رهبری و بصیرت مردم انقلابی سیاست‌های آن‌ها با شکست مواجه شده است.

جانباز و ایثارگر دفاع مقدس، با بیان این نکته که امام خمینی (ره) انقلابی استوار و عظیم را پایه‌گذاری کرد، تصریح کرد: خط عملکردی امام خمینی (ره) قرآن و اهل بیت بود و ایمان وتقوای بی‌نظیری داشتند که تمام این ویژگی‌ها در پیروزی انقلاب اسلامی متبلور بود.

زاهری، با اشاره به فضای عمومی دوران دفاع مقدس، تشریح کرد: دفاع مقدس یک پدیده بسیار خاص در تاریخ ایران محسوب می‌شود. در این دوره جوانان و نوجوانان و حتی کودکان با تمام توان برای حضور درجبهه‌های نبرد حق علیه باطل تلاش می‌کردند. عموم مردم نیز با اهدای وسایل و محصولات خود سعی داشتند در حد توان در پیروزی در دفاع مقدس نقش داشته باشند.

وی، با اشاره به فداکاری و ایثارگری‌های بی‌نظیر حاکم بر فضای عمومی جامعه در دوران دفاع مقدس، افزود: برخی از مردم با ارسال فرزندان برومند خود به دفاع مقدس در پیروزی اسلام نقش ایفا می‌کردند و برخی دیگر نیز  با ارسال محصولاتی کوچک نظیر شکر، قند و ... نقش ایفا می‌کردند.

جانباز و ایثارگر دفاع مقدس، با اشاره به اهمیت حضور جوانان انقلابی در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی کشور، خاطرنشان کرد: جوانان باید در آینده کشور سهم ایفا کنند و مردم نیز باید بتوانند به صورت مستقیم برای آینده کشور خود تصمیم بگیرند که تمام این اهداف فقط از صندوق رای عبور خواهد کرد.

زاهری تشریح کرد: ایثارگری و جهاد امروز در جامعه متفاوت است وعرصه تقابل با دشمنان اسلام تغییر کرده است. امروزه حضور در انتخابات و فعالیت گسترده اجتماعی نوعی دفاع مقدس در برابر تهاجمات فرهنگی و اجتماعی دشمن محسوب می‌شود.

وی با اشاره به مقایسه خدمات نظام با دوران طاغوت، اظهار کرد: در همین شهر بندرعباس در پیش از انقلاب اسلامی حتی آب برای خوردن هم یافت نمی‌شد و از بسیاری از شاخص‌های توسعه‌ای در زیر خط فقر قرار داد اما امروزه خوشبختانه شاهد توسعه استان هرمزگان در حوزه‌های راه‌سازی، بندری، تجاری، صنعتی و ... هستیم به نحوی که این پیشرفت‌ها برای جوانان امروزی عادی محسوب می‌شود چراکه شرایط پیش از آن را مشاهده نکرده‌اند به همین جهت از تمام هم‌رزمان خود دعوت می‌کنم ضمن روشنگری برای ارتقائ سطح آگاهی جوانان در جامعه تلاش کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha