• پنجشنبه / ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402121006634
  • خبرنگار : 50663

استاندار:

خراسان رضوی با ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار واجد شرایط رای، دومین استان پس از تهران است

خراسان رضوی با ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار واجد شرایط رای، دومین استان پس از تهران است

ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی گفت: : ما حدود ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار واجد شرایط در سراسر استان داریم که می‌توانند رأی دهند و در تعیین سرنوشت خود شرکت کنند. بعد تهران ما بیشترین جمعیت واجد شرایط را داریم.

یعقوبعلی نظری امروز ۱۰ اسفندماه، در استودیو انتخابات استانداری خراسان رضوی ضمن گرامیداشت یاد شهدای جمهوری اسلامی، اظهار کرد: مردم همیشه در طول نهضت و بعد پیروزی انقلاب در حفاظت از نظام مقدس اسلامی نقش اساسی داشتند. ما مفتخر به حضور آحاد مردم کشورمان در طول ۴۴ سال و قبل آن در جریان نهضت هستیم و بر این نعمت خدا را شکرگزاریم.

وی با بیان اینکه همه‌ زمینه‌ها برای برگزاری انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی فراهم است، افزود: با آمادگی کامل فردا ساعت ۸ صبح در سراسر استان به استقبال مردم عزیز می‌رویم.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: ما حدود ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار واجد شرایط در سراسر استان داریم که می‌توانند رأی دهند و در تعیین سرنوشت خود شرکت کنند. بعد تهران ما بیشترین جمعیت واجد شرایط را داریم.

نظری ادامه داد: ۸ نامزد انتخابات مجلس خبرگان داریم که به صورت استانی ۶ نفر توسط مردم انتخاب خواهند شد و ۸۱۵ نامزد شامل ۶۹۷ مرد و ۱۱۸ نفر زن برای انتخابات مجلس داریم که برای رسیدن به ۱۸ کرسی با هم رقابت می‌کنند. از ۱۲ حوزه انتخابیه استان، مشهد دارای ۵ کرسی، نیشابور و سبزوار هر کدام دارای ۲ کرسی و سایر حوزه‌ها هر کدام دارای یک کرسی در مجلس شورای اسلامی هستند.

وی اضافه کرد: ۴۶۲۷ شعبه معین شده تا آرای مردم را اخذ کنند و ۴۵۷۲ شعبه مربوط به خراسان رضوی است که آرای انتخابات خبرگان نیز در آن اخذ می‌شود. چون فاروج از خراسان شمالی هم حوزه انتخابیه مشترک با قوچان است ۵۵ شعبه اخذ رای به آمار ما اضافه می‌شود و جمع شعب ۴۶۲۷ شعبه و صندوق خواهد بود. صندوق‌های رای مجلس خبرگان آبی‌رنگ و صندوق‌های رأی مجلس شورای اسلامی قرمزرنگ است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به برودت هوا، گفت: ما از روزهای قبل در مورد وضع هوا اطلاع داشتیم و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است‌. در مورد شعبی که با مرکز حوزه فاصله دارند یا شعب شهرستان‌ها و روستاهایی که دارای مسیر نامناسب هستند و احتمال بارش سنگین‌تر برف در این مسیرها وجود دارد، تا پایان امشب عوامل اجرایی و نظارت به این شعب اعزام خواهند شد. در سایر شعب نیز عوامل اجرایی و نظارت راس ساعت ۸ صبح فردا حضور می‌یابند و فرایند رای‌گیری آغاز می‌شود.

نظری در خصوص حضور کمرنگ احزاب در انتخابات، عنوان کرد: احزاب با سلایق مختلف فعالند و لیست‌های خود را به مردم ارائه دادند، اما کارکرد مردم در بخش‌های مختلف به ویژه سیاسی در چارچوب احزاب نیست.

وی در خصوص فعالیت خانه احزاب بیان کرد: مشارکت مبتنی بر جریانات مردمی است و خود مردم با توجه به بصیرتی که دارند، در انتخابات شرکت می‌کنند و بدیهی است که احزاب کمک‌کننده خوبی برای سلایق مختلف هستند و خانه احزاب نیز در استان فعال است.

استاندار خراسان رضوی در خصوص پیش‌بینی مشارکت مردم، اظهار کرد: بر خلاف رسانه‌های معاند، ما بسیار خوش‌بین به بصیرت مردم هستیم و ان‌شاءالله شاهد حضور حداکثری خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha