• پنجشنبه / ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402121006651
  • خبرنگار : 50175

رئیس پردیس بین المللی دانشگاه تهران مطرح کرد:

حضور در انتخابات، جلوه‌ مهم مردم سالاری دینی

حضور در انتخابات، جلوه‌ مهم مردم سالاری دینی

ایسنا/لرستان رئیس پردیس بین المللی دانشگاه تهران گفت: یکی از جلوه های مهم مردم سالاری دینی حضور کمی و کیفی مردم در انتخابات است.

حسن مروتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین میدان‌های حضور مردم برای نقش‌آفرینی طی سال‌های پس از انقلاب انتخابات است و هم در سطح ملی و هم بین‌المللی میزان حضور مردم نقش کلیدی ایفا می‌کند.

وی اضافه کرد: به لطف خداوند سبحان برگزاری بیش از ۴۰ انتخابات پس از انقلاب اسلامی نشان می‌دهد آرمان این انقلاب مبتنی بر حضور مردم در همه ابعاد و تعیین سرنوشت خود است و روند حرکت انقلاب اسلامی نیز این غایت و هدف مبنایی را محقق کرده است.

 رئیس پردیس بین‌المللی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: اساتید و اعضای هیات علمی نقش بی‌بدیلی در کلیه فرآیندهای انتخابات دارند. در بخش معرفت افزایی و ارتقای بصیرت سیاسی نقش اساتید دانشگاه‌ها به‌عنوان کنشگران اصلی جامعه بسیار چشمگیر و مورد توجه است.

مروتی بیان کرد: بدون تردید در مناسبات کمّی و میزان حضور مردم نیز جایگاه اساتید دانشگاه‌ها به‌عنوان نخبگان اجتماعی، گروه‌های مرجع و ذی‌نفوذ می‌تواند اثربخش باشد.

وی با اشاره به‌ضرورت شرکت مردم در انتخابات، افزود: مشارکت به معنای حضور مردم در این رویداد سیاسی و یکی از معیارهای مهم سنجش اقتدار مردمی نظام و مقبولیت آن در نزد ملت است.

رئیس پردیس بین‌المللی دانشگاه تهران تصریح کرد: در شرایطی که کشور با انواع دشمنی‌ها و بدخواهی‌ها مواجه است، میزان حضور مردم در انتخابات بخشی از بازدارندگی سیاسی در برابر دشمنی‌ها به‌حساب می‌آید.

مروتی بیان کرد: با نگاه دینی نیز این مردم هستند که قدرت را برای نظام سیاسی فراهم می‌سازند؛ لذا موضوع «مشارکت حداکثری» در انتخابات، یک موضوع کاملاً راهبردی است که سایر موضوعات مرتبط با انتخابات در ذیل آن تعریف می‌شوند.

وی با تأکید بر حضور مردم در انتخابات، گفت: با عنایت به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) انتخابات، فقط یک پدیده‌ سیاسی نیست. انتخابات، مظهر حضور مردم، مظهر احقاق حق و مظهر توانایی و اقتدار ملی برای یک کشور است.

رئیس پردیس بین‌المللی دانشگاه تهران اظهار کرد: امروز در دنیا چه در کشور ما و چه در هرجای دیگر روی این حساب می‌شود که چند درصد از کسانی که می‌توانستند رأی بدهند، در یک انتخابات شرکت کردند و رأی دادند. از نظر مردم دنیا و تحلیلگران و سیاست‌گذاران عالم، آن نظامی مستحکم است که تعداد بیشتری از مردمش در هنگام انتخابات پای صندوق‌ها بیایند و رأی بدهند.

مروتی خاطرنشان کرد: این نشانه‌ استحکام یک نظام است که بحمدالله ما این را در انتخابات گوناگونی که در این سال‌های متوالی داشته‌ایم، همیشه نشان داده‌ایم. بنابراین حضور مردم در انتخابات موجب ارتقای عزت ملی و بین‌المللی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به راهکار افزایش مشارکت و حضور حداکثری مردم انتخابات، اضافه کرد: رعایت اخلاق حرفه‌ای در کلیه فرآیندهای انتخاباتی، صداقت، ولایت‌پذیری، دوری از تهمت، عدم تخریب رقبا، پرهیز از دو قطبی‌سازی، تعامل سازنده با دولت و دیگر دستگاه‌ها، پایبندی به اصل شفافیت، حفظ ارتباط مستمر با مردم، تلاش برای تحقق آرمان‌های انقلاب و منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، شناسایی خلأ‌های محلی و ملی و کمک به دولت برای برطرف ساختن آن‌ها و کمک به بهبود ساختارها و رفع کاستی‌ها، پرهیز از رویکردهای سلیقه گرایی و محلی و ارتقای بینش ملی و کلان توسط نامزدهای انتخاباتی می‌تواند موجب افزایش سطح مشارکت عمومی و ارتقای اعتماد مردم به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha