• جمعه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402121107566
  • خبرنگار : 50214

خطیب جمعه یزد:

شاهد استقبال خوب مردم استان یزد در فریضه انتخابات بوده‎ایم

شاهد استقبال خوب مردم استان یزد در فریضه انتخابات بوده‎ایم

ایسنا/یزد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان این که حمایت از نظام و ولایت و ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان برای مردم کشورمان عزت آفرین بود، گفت: رای دادن نه تنها «بله» گفتن به نظام جمهوری اسلامی، بلکه «بله» گفتن به امام زمان(عج) و اسلام است.

آیت الله «محمدرضا ناصری» امروز یازدهم اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه شهر یزد ضمن سفارش به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات امروز، گفت: خوشبختانه تاکنون شاهد استقبال خوب مردم استان یزد در فریضه انتخابات بوده‎ایم و امیدواریم خداوند به مردم توفیق عنایت کند تا به موقع به تکالیف خود عمل کنند.

وی با اشاره به بصیرت و مشارکت همیشگی مردم متدین و مومن کشورمان در عرصه‌های مختلف حمایت از این نظام اسلامی و الهی، گفت: مردم باید توجه داشته باشند که از این قافله‌های کمک به نظام اسلامی عقب نمانند.

امام جمعه برگزاری رویدادهایی مانند انتخابات و راهپیمایی‌ها در کشورمان را به نفع اسلام خواند و گفت: عزت مومنان به حضور در چنین رویدادهایی است چرا که خداوند به بندگان خود هر نوع اختیاری داده است مگر ذلیل کردن خود.

وی افزود: مومنان حق ندارند برای خود ذلت بخواهند لذا باید همواره دست نیاز خود را به سوی خداوند دراز کنیم و به بیگانگان تکیه کنیم.

آیت الله ناصری با اشاره به وعده خداوند برای یاری از مومنان، عنوان کرد: حمایت از نظام و ولایت و ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان برای مردم کشورمان عزت آفرین بوده به طوری که شلاق دشمنان را از گرده‌ی ما برداشت و به مردم ما عزت و اقتدار دارد و باید قدردان این حکومت اسلامی باشیم.

وی ضمن تاکید بر این که کم کاری در حفظ این نظام و ولایت ضایع کردن دین، فریادهای امام راحل(ره) و خون شهداست، از کسانی که تاکنون در انتخابات مشارکت نداشته‌اند خواست تا هر چه زودتر در این واجب الهی مشارکت کنند.

امام جمعه دارالعباده گفت: رای دادن در این انتخابات عزت مردم کشورمان را به همراه خواهد داشت لذا هر فردی وظیفه دارد دیگران را به حضور در انتخابات دعوت کند.

وی رای دادن را نه تنها بله گفتن به نظام جمهوری اسلامی، بلکه بله گفتن به امام زمان(عج) و اسلام دانست و گفت: آنهایی که در این میدان وارد نمی‎شوند، در مسیر ذلت خود گام برمی‎دارند.

آیت الله ناصری گفت: باید پس از رقابتهای انتخاباتی اتحاد و وحدت و دوستی‌ها را حفظ کنیم و به یکدیگر در پیشبرد اهداف کشور کمک و یاری کنیم و منش اسلامی و انقلابی خود را حفظ کنیم.

وی  در بخش دیگری از خطبه‎های این هفته با بیان این که مساجد پایگاه مهم حرکت رو به جلو خواند و بر آماده سازی مساجد قبل از ورود به ماه مبارک رمضان تاکید کرد و گفت: مساجد و مدارس دو پایگاه مهم اجتماعی هستند که باید آنها را حفظ کنیم.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: نباید در مساجد اختلاف نظر وجود داشته باشد بلکه باید در این پایگاه‌ها با ایجاد جذابیت و خضوع در برابر بندگان خدا به عظمت مساجد بیافزاییم.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام تشکیل کمیته امداد و روز احسان و نیکوکاری، گفت: تشکیل کمیته امداد عنایتی از سوی خداوند به امام راحل(ره) در راستای کمک به محرومان جامعه بوده است و امیدواریم همه مروج نیکوکاری و کمک به یکدیگر باشیم.

آیت الله ناصری در پایان نیز بر اهتمام مردم به موضوع منابع طبیعی و مسئله درختکاری به ویژه در آستانه سال جدید تاکید کرد و گفت: مردم شکرگزار بارشهای اخیر در استان و کشورمان باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha