• جمعه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۰:۵۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402121107938
  • خبرنگار : 50614

/برای وطن/

طباطبایی: ابتدا آمار مجلس خبرگان شمارش می‌شود/ احتمال تمدید تا ساعت ۲۴

طباطبایی: ابتدا آمار مجلس خبرگان شمارش می‌شود/ احتمال تمدید تا ساعت ۲۴

ایسنا/خراسان رضوی رئیس ستاد انتخابات استانداری خراسان رضوی گفت: ما درخواست دادیم که شمارش آرای مجلس خبرگان زودتر آغاز شود، زیرا به دلیل محدودیت تعداد نامزدها و اینکه به صورت استانی است، اسامی کلیه نامزدها با سرعت بالاتری شمارش خواهد شد.

سیدهادی طباطبایی امروز ۱۱ اسفند، در ستاد انتخابات استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: بر اساس درخواستی که ستاد انتخابات استان از ستاد انتخابات کشور کرد و قطعا سایر استان‌ها نیز همین درخواست را داشتند و با توجه به این که استقبال خوب و گسترده توسط ملت شریف ایران به ویژه هم استانی‌های ما صورت گرفته است، ما درخواست تمدید انتخابات را تا ساعت ۲۲ امشب دادیم و ستاد انتخابات کشور با هماهنگی با شورای نگهبان با این درخواست موافقت کرد و تا ساعت ۲۲ امشب انتخابات در کشور و در استان خراسان رضوی تمدید شد.

وی ادامه داد: ما آمادگی کامل داریم مثل ساعات اولیه روز در خدمت شهروندان و هم‌استانی‌های خود باشیم و روند انتخابات و اخذ رای را ادامه دهیم. امیدواریم از این فرصت استفاده شود و برای دقایق پایانی رای‌دهنده‌ای نماند.

رئیس ستاد انتخابات استانداری خراسان رضوی با بیان این که وزارت کشور و هیات نظارت هرکدام سامانه‌ جدایی دارند، تصریح کرد: آمارهای‌ عنوان شده را نه تایید می‌کنم و نه تکذیب.

طباطبایی در پاسخ به اینکه پس از پایان انتخابات ابتدا آرای نامزدهای مجلس شورای اسلامی شمارش خواهد شد یا مجلس خبرگان؟ گفت: ما درخواست دادیم که شمارش آرای مجلس خبرگان زودتر آغاز شود، زیرا به دلیل محدودیت تعداد نامزدها و این که به صورت استانی است، اسامی کلیه نامزدها با سرعت بالاتری شمارش خواهد شد.

وی در خصوص احتمال تمدید انتخابات پس از ساعت ۲۲ خاطرنشان کرد: با توجه به میزان مشارکت حال حاضر احتمال بالایی وجود دارد که در شهرهای بزرگ مثل مشهد و هم چنین سایر شهرستان‌ها مثل‌ قوچان‌، تربت‌حیدریه، نیشابور و سبزوار که تعداد رای‌دهندگان بالایی دارند، زمان انتخابات تا ۰۰:۰۰ تمدید شود. درخواست را در ساعت ۲۱:۳۰ از فرمانداران خواهیم گرفت و به وزارت کشور اعلام خواهیم کرد. همه حوزه‌ها ساعت ۰۰:۰۰ تمام خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی بیان کرد: حوزه‌هایی که دیگر مراجعه‌کننده ندارند، نمی‌توانند شمارش آرا را آغاز کنند. شمارش آرای تمامی حوزه‌ها فقط پس از پایان رسمی زمان انتخابات انجام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha