• یکشنبه / ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۸:۰۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402121309497
  • خبرنگار : 50184

رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان:

پیست اتومبیلرانی کرمانشاه ۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

پیست اتومبیلرانی کرمانشاه ۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

ایسنا/کرمانشاه به گفته رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان کرمانشاه احداث پیست چند منظوره موتورسواری و اتومبیلرانی کرمانشاه پنج میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد.

محمدجواد کرانی، امروز(۱۳ اسفند) در مجمع سالیانه هیات موتورسواری و اتومبیلرانی کرمانشاه، بااشاره به فعالیت حدود ۱۵ رشته زیرمجموعه این هیات، اظهارکرد: یکی از مشکلات اصلی که ورزشکاران رشته های مختلف ما با آن مواجه هستند، نبود پیست برای تمرین و مسابقه است.

وی تصریح کرد: از حدود چهارسال پیش پیگیری‌هایی را برای احداث پیست چندمنظوره موتورسواری و اتومبیلرانی در استان داشتیم و حتی استاندار اسبق کرمانشاه هم قول داد حدود دو میلیارد تومان به این پروژه اختصاص دهد که عملی نشد.  

وی تاکید کرد: احداث این پروژه در مساحت پنج هکتار حدود پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گفته این مسئول، با احداث این پروژه ورزشکاران رشته های مختلفی همچون اسلالوم، درگ، موتوریس، کارتینگ، تیونینگ و آپشن و ... می توانند در یک پیست استاندارد فعالیت داشته باشند.

وی یادآورشد: ورزشکاران ما در حال حاضر در آسفالت مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد تمرین می کنند که فضایی کوچک و کاملا غیراستاندارد است.

رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی کرمانشاه در ادامه از برنامه‌ریزی این فدراسیون برای میزبانی چند رویداد در سال آینده خبرداد و گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده برای سال آینده در سه رشته اسلالوم، موتوراندرو و آفرود میزبانی مسابقات قهرمانی کشور را برای کرمانشاه خواهیم گرفت.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه هایی که خواهیم داشت، آموزش مهارت های رانندگی توسط کمیته اسلالوم به شهروندان است، کما اینکه امسال هم به حدود ۵۰ نفر آموزش هایی را در این زمینه دادیم.

کرانی با بیان اینکه احداث پیست موتورسواری و اتومبیلرانی زمینه ارتقاء بیشتر این رشته را در استان فراهم می کند، عنوان کرد: بعلاوه با احداث پیست کرمانشاه می تواند پایگاه این رشته در غرب کشور شود.

وی یادآورشد: همچنین احداث یک پیست موتورسواری و اتومبیلرانی به جوانان این استان کمک می کند تا به جای ویراژ دادن در خیابان ها انرژی خود را در پیست ها خالی کنند.

رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی کرمانشاه با بیان اینکه جوانان کرمانشاهی علاقه زیادی به رشته های موتورسواری و اتومبیلرانی دارند، عنوان کرد: اخیرا که نمایشگاه خودروهای تیونینگ و آپشن را در محل نمایشگاه بین المللی کرمانشاه برگزار کردیم، حدود چهار هزار نفر بازدید کننده داشتیم.

وی یادآورشد: هرچند زیرساخت مناسبی برای تمرین ورزشکارانمان در اختیار نداریم، اما آنها معمولا در مسابقات کشوری شاهکار می کنند و با دست پر به استان بر می گردند.

کرانی در ادامه با بیان اینکه موتورسواری و اتومبیلرانی کرمانشاه طی چندسال اخیر جهش خوبی داشته، گفت: در این مدت در حوزه آموزش، تعداد ورزشکاران سازمان یافته و حتی زیرساخت ها پیشرفت های قابل توجهی داشته ایم.

وی افزود: تنها طی سال گذشته حدود ۱۵ اعزام را در رشته های مختلف به مسابقات قهرمانی کشور داشتیم که حاصل آن کسب عناوین انفرادی و تیمی خوبی برای استان بود.

رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی کرمانشاه خاطرنشان کرد: مجموعه این اقدامات باعث شد تا موتورسواری و اتومبیلرانی کرمانشاه از رتبه ۲۳ کشور به رتبه ۹ ارتقاء پیدا کند که در تاریخ این ورزش در استان و حتی غرب کشور بی سابقه بوده است.

به گفته این مسئول،  موتورسواری و اتومبیلرانی کرمانشاه در سال گذشته میزبانی چند رویداد قهرمانی کشور را در رشته های مختلف هم برعهده داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha