• دوشنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۷:۵۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402121409629
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

استاندار کرمانشاه:

دانشگاه‌ها می‌توانند بسترساز تحول در استان کرمانشاه باشند

دانشگاه‌ها می‌توانند بسترساز تحول در استان کرمانشاه باشند

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه تولید علم، تربیت عالم و خدمت به جامعه را از رسالت های مجموعه‌های دانشگاهی برشمرد و گفت: اگر دانشگاه‌های ما به این سه اصل توجه کنند، شاهد یک تحول و تعالی در سطح استان خواهیم بود.

محمدطیب صحرایی در نشست با مسئولین دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های استان، با اشاره به حضور حماسی مردم در انتخابات، عنوان کرد: انتخابات یازدهم اسفند یک رویداد بسیار باشکوه و تحول آفرین بود و مردم شریف و قدرشناس ایران اسلامی و استان کرمانشاه علی رغم تمام سیاه‌نمایی‌ها و بدگویی ها، به شکل بسیار گسترده‌ای در پای صندوق‌های رای حاضر شدند و حماسه آفریدند.

وی تاکید کرد: طی این سال‌ها هر جا کارها به مردم واگذار شده، شاهد خلق حماسه بوده‌ایم.

مدیر ارشد استان در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: دانشگاه ها و فضاهای دانشجویی یک ظرفیت بسیار مهم برای پیشرفت و تعالی استان هستند و باید بسترهای لازم برای نقش آفرینی این مجموعه‌ها فراهم شود.

وی تولید علم، تربیت عالم و خدمت به جامعه را از جمله رسالت های مجموعه‌های دانشگاهی برشمرد و گفت: اگر دانشگاه‌های ما به این سه اصل توجه کنند، شاهد یک تحول در سطح استان خواهیم بود.

صحرایی از طرح ایجاد شورای راهبردی در دانشگاه‌ها استقبال کرد و گفت: این مجموعه می تواند به بهبود فرآیند تصمیم سازی و تصمیم گیری در دانشگاه‌ها و تدوین برنامه‌های فرهنگی اثرگذار، کمک کند.

وی یادآور شد: برای اجرای طرح‌های تحول آفرین در دانشگاه‌ها، نیازمند هماهنگی و تقسیم وظایف میان دستگاه‌های مختلف و فراهم کردن بسترها برای نقش آفرینی پررنگ دانشجویان هستیم.

وی راه اندازی کرسی های آزاداندیشی و تریبون های آزاد را یک ضرورت برای پویایی دانشگاه‌ها توصیف کرد و گفت: نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها باید در فراهم کردن بسترها برای برگزاری این کرسی های آزاد اندیشی پیشرو و پیشتاز باشد و مجموعه‌های دانشگاهی را برای نقش آفرینی در این حوزه ترغیب کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری، صحرایی همچنین تشکیل قرارگاه فرهنگی را یک ضرورت دانست و گفت: این قرارگاه به عنوان یک خیمه بزرگ تمامی مجموعه‌ها را در بر خواهد گرفت و برای بهبود و تعالی حوزه فرهنگ یک نقشه راه ترسیم خواهد کرد و متناسب با ظرفیت های هر مجموعه به تقسیم وظایف کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha