• سه‌شنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402121510828
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان خبر داد

افزایش ۳۷ درصدی آموزش‌های فنی‌ وحرفه‌ای در استان اردبیل

افزایش ۳۷ درصدی آموزش‌های فنی‌ وحرفه‌ای در استان اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرکل آموزش فنی ‌و حرفه‌ای استان اردبیل از رشد ۳۷ درصدی آموزش‌های مهارتی بخش دولتی و غیر دولتی از ابتدای سال‌ جاری تاکنون خبر داد.

رحیم یونسی ۱۵ اسفند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در سال جاری با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، آموزش در بخش دولتی و غیر دولتی در این اداره کل نسبت به تعهدات رشد ۳۷ درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: در برنامه‌های سازمان فنی و حرفه‌ای ۱۹ گروه هدف برای ارائه آموزش داریم که شامل آسیب‌ دیدگان اجتماعی، افراد دارای معلولیت، پناهندگان و اتباع خارجی، دانش‌آموختگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، دانش‌آموزان، دانشجویان، زنان خانه‌دار، زنان سرپرست خانوار و اعضای خانواده‌هایشان، زندانیان، ساکنین سکونتگاه های غیررسمی، ساکنین مناطق روستایی، ساکنین مناطق محروم مرزی، سربازان وظیفه، شاغلین بنگاه‌های اقتصادی، عشایر، متقاضیان مهارت‌آموزی، مشمولان بیمه بیکاری، معتادین بهبودیافته و کودکان کار و خیابانی هستند.

یونسی در رابطه با آمار ارائه شده، تصریح کرد: با توجه به تعهد سالانه پنج میلیون و ۳۶۱ هزار و ۵۵۷ نفر ساعت آموزش در بخش دولتی و غیر دولتی، استان اردبیل در این راستا عملکرد رو به رشدی مبنی بر شش میلیون و ۹۸۳ هزار و ۲۲۹ نفر ساعت داشته است و نتیجه این دوره‌ها ارائه آموزش به بیست و هشت هزار و ۷۳۵ نفر اردبیلی بوده است.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان اردبیل خاطرنشان کرد: این آمار و اطلاعات به‌صورت سامانه‌ای و پورتالی است و هیچ‌گونه امکان کم‌ و زیاد کردن از طرف سازمان نیست، بلکه هر شخصی که در سامانه ثبت‌نام کند به‌عنوان یک مخاطب قرارگرفته و ثبت پورتال می‌شود و در آمارگیری جزو آمار عملکرد لحاظ می‌شود.

یونسی با اشاره به مراحل اخذ گواهینامه های فنی و حرفه‌ای، در بخش دولتی و بخش خصوصی، بیان کرد: از افرادی که امسال در دوره‌های آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل ثبت نام کرده اند، ۶۳ درصد موفق به اخذ گواهینامه مهارت شده‌اند که این آمار به غیر از گواهینامه های تمدیدی و تعویضی صادره توسط این اداره کل می باشد.

وی تصریح کرد: استان اردبیل از نظر عملکرد در جدول کشوری در رتبه اول قرار دارد که با توجه به برنامه ریزی های انجام شده حفظ رتبه برتر کشوری در ارایه عملکرد آموزشی تا پایان امسال برای استان اردبیل دور از ذهن نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha