• چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402121611781
  • خبرنگار : 50071

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ستاد نوروزی:

۴۰ بیمارستان آماده خدمت‌رسانی به زائران رضوی در ایام نوروز هستند 

۴۰ بیمارستان آماده خدمت‌رسانی به زائران رضوی در ایام نوروز هستند 

ایسنا/خراسان رضوی جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ستاد نوروزی گفت: ۳۵ بیمارستان و ۵ بیمارستان معین در مناطق تحت پوشش این دانشگاه، آماده خدمت‌رسانی به زائران رضوی در ایام نوروز هستند تا خللی در روند ارایه خدمت به زائران رخ ندهد. 

یوسف رحمتی با اشاره به اینکه حفظ سلامت و بهداشت زائران بارگاه رضوی هر ساله یکی از مهمترین اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد است از همین رو برنامه‌ریزی‌های لازم برای این موضوع از اوایل آبان ماه آغاز شده است، خاطرنشان کرد: احتمال حضور ۱۰ میلیونی زائران در روزهای پایانی سال جاری و ایام نوروز پیش‌بینی شده است، از همین رو تمام بیمارستان‌ها و ناوگان اورژانس پیش بیمارستانی اعم از  اتوبوس آمبولانس و آمبولانس و بالگرد هوایی در ۶ ماه گذشته به روزرسانی شدند تا خدمت با کیفیت به زائران ارایه شود. 

دکتر رحمتی با اشاره به اینکه برای خدمت رسانی مطلوب و بدون وقفه به زائران رضوی، ۳۵ بیمارستان سطح شهر و ۵ بیمارستان معین آماده به خدمت هستند، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم در زمینه ذخیره‌سازی دارویی بیمارستان‌ها برای برخی اقلام که احساس کمبود وجود داشت، انجام شد تا همه مراکز درمانی داروهای مورد نیاز خود را  ۱۵ اردیبهشت ماه  ذخیره کنند. 

وی با بیان اینکه ۱۳۰ میلیارد تومان  به مراکز درمانی تزریق شده تا نیازهای دارویی خود را خریداری کنند، تصریح کرد: تمام بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، خیریه، نظامی و انتظامی  در حالت آماده باش هستند علاوه براین ۵۰ تیم واکنش سریع دو نفره با تمام امکانات، اقدامات اولیه را در طی مراسم نوروزی در تمام صحن‌ها و رواق های حرم رضوی ارایه می‌دهند.  

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه تمام مراکز بهداشتی، دیالیز، درمانگاه‌ها و داروخانه‌های شبانه‌روزی آماده خدمت هستند، گفت: علاوه بر این داروخانه‌های شبانه روزی به خصوص در اطراف حرم رضوی در ایام تعطیلات نوروزی فعال هستند و ۱۲داروخانه  نیز مجوز فعالیت تا ۱۲ شب را دریافت کردند تا دسترسی به خدمات دارویی برای زائران به آسانی فراهم شود. 

دکتر رحمتی با بیان اینکه اطلاع رسانی از مراکز بیمارستانی و اتاق عمل در ساعات اولیه برای به تصویر کشیدن خدمت در رسانه‌های گروهی  جلوه گر خواهد شد تا گوشه ای از خدمت این نیروهای خدوم برای عموم مردم معرفی شود، گفت: انعکاس خدمت کارکنان و پزشکان خدوم از  ساعات اولیه تحویل سال از مرز تا مرکز استان در برنامه‌ریزی‌های پیش‌بینی شده برای ایام نوروز است. 

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ستاد نوروزی با اشاره به اینکه حوزه سلامت مثل دیگر حوزه‌ها آماده هستند تا زائران و مجاوران بارگاه رضوی، یک بهار خوب مصادف با ماه مبارک  رمضان را تجربه کنند، تصریح کرد: ارائه خدمت به زائران در داخل حرم رضوی در گام نخست با مدیریت عالی درمانی آستان قدس رضوی و در مرحله بعد ناوگان پیش بیمارستانی(اتوبوس آمبولانس، آمبولانس و موبایل بیمارستانها ) است و در گام بعدی بیمارستانهای پیرامون حرم رضوی از جمله بیمارستان‌های موسی بن جعفر(ص)، شهیدکامیاب، شهید هاشمی‌نژاد، امام الزمان(عج)، جواد الائمه(ص) است و در مرحله بعدی سایر بیمارستان‌ها نیز در حالت آماده باش هستند. 

وی با اشاره به اینکه تمام ظرفیت آمبولانسی برای خدمت فعال شدند، گفت: در پایگاه‌های جاده‌ای و شهری و ایستگاه‌های سلامت ناوگان آمبولانسی فعال شده است علاوه بر این  دانشگاه‌ها و دانشکده‌های اقماری نیز آماده هستند تا درمسیر خدمت به زائران به دانشگاه علوم پزشکی مشهد کمک کنند. 

وی گفت: حوزه بهداشت یکی از فعال‌ترین حوزه‌ها است و  ۴۰۰ نفر در تیم‌های مختلف بهداشتی آمادگی دارند با همکاری سایر ارگانها بر سلامت آب و غذای زائران نظارت داشته باشند. 

دکتر رحمتی بیان کرد: به منظور توجیه هر چه بیشتر صنوف مختلف جلسات متعددی با حضور کارشناسان بهداشت برگزار شده است تا تمام مراحل تهیه، طبخ و توزیع مواد غذایی در سلامت کامل انجام شود.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، وی با اشاره به اینکه در مراسمی برای تمرین آمادگی خدمت، کمیته‌های محیط زیست، سلامت، خدمات سفر توانمندی‌های خود را به نمایش می گذارند، گفت: این برنامه در اداره کل راه و ترابری با حضور استاندار و فرماندار و مسئولین کمیته های خدمات سفر ۱۶ اسفندماه ساعت ۸ و نیم برگزار می‌شود. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha