• چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۴
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402121611982
  • خبرنگار : 50024

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

برخی ویروس خودناباوری به مردم تزریق می‌کنند

برخی ویروس خودناباوری به مردم تزریق می‌کنند

ایسنا/البرز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: متاسفانه شاهد تزریق ویروس خودناباوری توسط برخی افراد به بخشی از مردم هستیم و باعث شده وقتی مسئولین در خصوص اینکه «ما می‌توانیم» صحبت می‌کنند، باعث ایجاد تردید شود.

به گزارش ایسنا، عیسی زارع پور روز چهارشنبه ۱۶ اسفند در نمایشگاه صنایع هوایی کرج که در فرودگاه پیام برپا شده است، اظهار کرد: برای اولین بار در کشور بیش از ۹۹ درصد فرایند احراز هویت و استعلامات شرکت کنندگان بر خط انجام شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه افزود: فرودگاه پیام تکه‌ای جواهر در کشور است و این ظرفیت را دارد که به یکی از قطب‌های اقتصادی و صنعت هوانوردی کشور تبدیل شود.

وی ادامه داد: این مجموعه به لحاظ نزدیکی به تهران مزایای منحصر به فردی دارد که وجود شرکت‌های متعدد دانش بنیان یکی از آنها است.

زارع پور ابراز کرد: امیدواریم با کمک دولت و حمایت بخش خصوصی بتوانیم جایگاه ویژه‌ای را برای بخش هوانوردی فرودگاه پیام ایجاد کنیم.

وی توضیح داد: این برنامه فقط به یک رویداد ختم نمی‌شود و در پی انعقاد تفاهم نامه‌ای بین استانداری البرز، معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات  هستیم تا شاهد جهشی در حوزه تولیدات دانش بنیان عرصه هوایی و صنعت فضایی کشور باشیم.

زارع پور با اشاره به اینکه گمرک پیام به زودی به گمرک تخصصی تبدیل می‌شود، توضیح داد: پیشینه این فرودگاه به ۳۰ سال پیش بازمی‌گردد. بخشی از فلسفه این مجموعه تبدیل شدن به هاب پستی منطقه بود تا بسته‌های خارجی و داخلی به راحتی جابه جا شوند ولی این اتفاق نیفتاد و طی چند سال گذشته این موقعیت را به رقبا واگذار کردیم.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال احیای این موقعیت هستیم، گفت: باید این مجموعه به قطب اقتصادی کشور تبدیل شود و اقدامات خوبی هم در این خصوص صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه به زودی گمرک تخصصی حوزه اطلاعات و فناوری ارتباطات در منطقه پیام راه اندازی می‌شود، تصریح کرد:  این گمرک فرایند واردات و صادرات به کشور را تسهیل می‌کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با اشاره به ظرفیت شرکت‌های دانش بیان فعال در حوزه ارتباطات اضافه کرد: در حال حاضر محصولات بسیاری از این شرکت‌ها به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

وی گفت: متاسفانه شاهد تزریق ویروس خودناباوری توسط برخی به بخشی از مردم هستیم و باعث شده وقتی مسئولین در خصوص اینکه «ما می‌توانیم» صحبت می‌کنند، باعث ایجاد تردید شود.

این مسئول ابراز کرد: ما در حال حاضر تجهیزاتی را برای هسته اصلی شبکه کشور تولید کردیم که شاید پنج یا شش کشور دیگر قادر به انجام این کار هستند.

وی گفت: این تجهیزات در دو سه کشور مشتری دارد و به دنبال فروش آنها هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حال ایجاد مهمترین مرکز داده کشور در منطقه پیام هستیم، افزود: بخشی از این مجموعه راه اندازی شده است. علاوه بر این در بحث ابر دولت که قرار است میزبان داده‌های تمام دستگاه‌های دولتی باشد هم مجموعه پیام به عنوان یکی از پایه های این کار درنظر گرفته شده است.

وی توضیح داد: به دنبال ایجاد پروازهای بین المللی پیام از طریق فرودگاه پیام هستیم چون درخواست های زیادی در این خصوص شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha