• پنجشنبه / ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۳:۴۲
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402121712678
  • خبرنگار : 50455

ذوالنوری:

خروجی مساجد ما باید افرادی همچون شهدا باشند

خروجی مساجد ما باید افرادی همچون شهدا باشند

ایسنا/قم ذوالنوری با اشاره به لزوم توجه به نقش مساجد در تربیت انسان‌ها، بیان کرد: با اجرای برنامه‌های متنوع و کارشناسی شده باید خروجی مساجد ما افرادی همچون شهدا باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری، منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی امروز پنجشنبه۱۷ اسفندماه درهمایش گرامیداشت سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور که در قم برگزار شد با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: ماه رمضان ماهی است که در این ماه نفس کشیدن و خواب افراد نیز عبادت محسوب می‌شود.

وی افزود: تأثیرات ماه مبارک رمضان باید در خوش اخلاق شدن ما در امور زندگی، در برخورد با دیگران، خانواده و مراقبت از رفتارهای خود در برابر دیگران دیده شود و باید برای ورود به این ماه آماده باشیم.

منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی مسجد را مهمترین مکان برای تربیت الهی و اسلامی عنوان و بیان کرد: در اهمیت مسجد همین بس که وقتی پیامبر اکرم (ص) حکومت تشکیل داد، در اولین اقدام دست به تأسیس مسجد زد؛ چرا که مسجد کانون پاکی و ایمان است و باید اهمیت مسجد در اذهان ما شناخته شده و روز به روز تقویت شود.

ذوالنوری وجود انسان‌های مؤمن و انقلابی همچون شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهدای ایران اسلامی را متأثر از مساجد و کانون‌های فرهنگی دانست.

وی افزود: همه شهدا و انسان‌های خوب و مؤمن در مساجد به پاخاسته و تربیت شدند و در طول پیروزی انقلاب اسلامی و استمرار آن، پای انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن تا پای جان ایستادند.

ذوالنوری با اشاره به لزوم توجه به نقش مساجد در تربیت انسان‌ها، اظهار کرد: باید با اجرای برنامه‌های متنوع و کارشناسی شده، افراد حاضر در مساجد ما همچون شهدا باشند.

وی بیان کرد: امام جماعت بداخلاق، بی‌نظم و بی‌تحرک باعث می‌شود تا جوانان میل و اشتیاقی به حضور در مساجد نداشته باشند.

منتخب مردم قم در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همچنین از تلاش‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به‌ویژه امامان جماعت با اخلاق و نمونه، قدردانی کرد و گفت: همه ما فرزندان پیامبر اسلام هستیم، باید از بین جوانان و نوشکفته‌های‌مان که آینده‌سازان این کشور هستند، شخصیت‌هایی مانند شهیدان مطهری، بهشتی، همت و زین‌الدین بیرون بیاید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha