• شنبه / ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402121913580
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس کمیته امداد اردستان خبر داد:

رشد ۱۴ درصدی درآمدهای کمیته امداد اردستان

رشد ۱۴ درصدی درآمدهای کمیته امداد اردستان

ایسنا/اصفهان رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان اردستان گفت: امسال با توجه کمک‌های خوبی که مردم در اختیار کمیته قرار دادند مجموعه درآمدهای این نهاد حمایتی ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بود که نسبت به سال گذشته رشد ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد.

ابوالقاسم صادقی، امروز (شنبه، ۱۹ اسفند) در نشست خبری به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری، اظهار کرد: کمیته امداد شهرستان اردستان ۲۲۷۵ خانوار تحت پوشش دارد که از نظر نفرات حدود ۴۷۱۶ نفر می‌شوند که این افراد به صورت ماهانه مستمری دریافت می‌کنند.

وی افزود: با توجه به سیاست‌هایی که مجموعه کمیته امداد مبنی بر برون‌سپاری خدمات ارائه می‌دهد، کمیته امداد اردستان ۱۰ مرکز نیکوکاری دارد و مددجویان کمیته امداد بدون اینکه حضور فیزیکی در محل کمیته داشته باشند می‌توانند به مراکز نیکوکاری و مرکز خدمات دولتی مراجعه کنند و درخواست‌های خود را ارائه کنند.

صادقی با بیان اینکه حدود ۱۵۰ نفر بیمار دارای بیماری‌های سخت و صعب‌العلاج مورد حمایت کمیته امداد اردستان هستند، گفت: برای این افراد کارت‌های ویژه طراحی شده و نوع خدماتی که به این افراد داده می‌شود ویژه‌تر خواهد بود.

به گزارش ایسنا، رئیس کمیته امداد شهرستان اردستان، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های کمیته امداد توانمندسازی مددجویان تحت پوشش است که هرساله از طریق تسهیلات اشتغال و آموزش‌ها و کاریابی که داریم مددجویان را توانمند و سپس تحت پوشش خارج می‌کنیم. در ۱۱ ماه امسال ۵۱۲ طرح به بانک‌ها معرفی شده که ۴۱۱ نفر آنها موفق به دریافت ۴۴ میلیارد تومان تسهیلات شدند.

صادقی اضافه کرد: کمیته امداد طبق بخشنامه، می‌تواند تا ۵۰ درصد تسهیلات پرداختی‌های خود را به افراد غیر مددجویی که دهک‌های آنها بین ۱ تا ۵ باشد و بیمه کارفرمایی نباشند، پرداخت کند.

وی فزود: کمیته امداد اردستان از ابتدای سال جاری تاکنون از طریق صندوق امداد ولایت ۴ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان وام اشتغال و کارگشایی به مددجویان پرداخت کرده است. همچنین امسال به دلیل افزایش اجاره‌ها یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان وام ودیعه مسکن در اختیار مددجویان قرارگرفته است.

رئیس کمیته امداد شهرستان اردستان گفت: کمیته امداد امام خمینی امسال تاکنون ۲۰ سری جهیزیه پنج قلمی با اعتبار ۶۴۰ میلیون تومان به مددجویان تحت پوشش اهدا کند. همچنین امسال حدود ۱۶۰ قلم لوازم ضروری زندگی با اعتباری حدود یک میلیارد تومان شامل تلویزیون، اجاق گاز، کولر، فرش، یخچال، آبگرمکن و... بین مددجویان کمیته امداد توزیع شده است.

صادقی خاطرنشان کرد: امسال با توجه کمک‌های خوبی که مردم در اختیار کمیته قرار دادند مجموعه درآمدهای این نهاد حمایتی ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بود که نسبت به سال گذشته رشد ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد. از این میزان، حدود ۹۷۳ میلیون تومان جذب درآمد از صدقه بوده است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی از طرح اکرام و محسنین حدود ۳ میلیارد تومان درآمد داشته است، گفت: همچنین در بخش زکات توانستیم یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان جذب درآمد داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha