• شنبه / ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402121913594
  • خبرنگار : 30147

رئیس اداره بنیاد مسکن کاشمر:

طرح هادی ۱۲ روستای کاشمر امسال بازنگری شد

طرح هادی ۱۲ روستای کاشمر امسال بازنگری شد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره بنیاد مسکن کاشمر گفت: از ابتدای امسال تاکنون طرح هادی ۱۲ روستا بازنگری مجدد شده است.

احسان میری در حاشیه بازدید از بخش فرح دشت در گفت و گو با ایسنا خاطرنشان کرد: در سطح شهرستان ۲۵ روستا بالای ۲۰ خانوار داریم که تا به امروز مطالعات طرح هادی تمامی روستاها انجام شده است.

وی در همین خصوص از بازنگری مجدد ۱۲ روستا از ابتدای امسال تاکنون که ۷ روستا مربوط به بخش فرح دشت بوده است خبر داد و افزود: از ۲۵ روستای شهرستان در ۱۴ روستا طرح هادی انجام شده که ۶ روستا با شاخص ۶۰ درصد در بخش فرح دشت بوده است.

رئیس اداره بنیاد مسکن کاشمر در ادامه با بیان اینکه تا به امروز ۶۰۰۰ سند روستایی در شهرستان صادر شده که سهم بخش فرح دشت ۲۷۰۰ جلد است، ادامه داد: شاخص شهرستان ۵۰ درصد و شاخص بخش فرح دشت ۵۵ درصد است.

وی همچنین در خصوص قیر رایگان گفت: در دولت سیزدهم و از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۲۵۰۰ تن قیر رایگان در سطح شهرستان جذب نمودیم که حدود ۲۵۰ هزار متر مربع طی سه سال با قیر جذب شده از معابر اسفالت شده است.

رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کاشمر سهم بخش فرح دشت را ۹۵۰ تن قیر با حدود ۹۰ هزار متر مربع اعلام کرد که هشت روستای بخش از قیر رایگان برخوردار شدند.

وی افزود: در خصوص تأمین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن اتفاقات خوبی افتاد به طوری که در این زمینه جلسات متعددی در سطح شهرستان برگزار و بر اساس آن برای متقاضیان روستایی هر چه زمین مورد نیاز باشد بدون هیچ محدودیتی امکان الحاق اراضی در قالب مستثنیات و اراضی ملی وجود دارد.

 میری تصریح کرد: با توجه به اینکه در روستاهای شهرستان اراضی ملی محدودتر هستند درخواست داریم دهیاران و شوراها در قالب مستثنیات با مالکین به توافق برسند.

وی عنوان کرد: چون امور اراضی جهاد کشاورزی استان برای الحاقات تأکید دارد که حتماً مجوز تبصره ماده یک گرفته شود به همین دلیل باید مسیر سخت و طولانی سپری شود که نیاز به پیگیری دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha