• شنبه / ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402121913637
  • منبع : نمایندگی مازندران

در راستای گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی انجام شد:

نشست مجازی رییسان دانشگاه‌های مازندران و لوباچفسکی روسیه

نشست مجازی رییسان دانشگاه‌های مازندران و لوباچفسکی روسیه

ایسنا/مازندران در راستای گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی نشست مجازی رییس دانشگاه مازندران با رییس دانشگاه لوباچفسکی روسیه انجام شد.

دکتر حشمت‌الله علی‌نژاد رییس دانشگاه مازندران و دکتر اولگ ترافیمف رییس دانشگاه لوباچفسکی روسیه در یک نشست مجازی به بررسی راه‌های تعامل و ارتباط علمی میان دو دانشگاه پرداختند.

 دکتر علی‌نژاد در این نشست که با اهتمام مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی برگزار شد، ضمن معرفی دانشگاه مازندران ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک، شاهد روابط تنگاتنگ علمی و آکادمیک بین دانشگاهی باشیم.

تاکید بر موضوعات زیست محیطی، اقتصاد دریا و زیرساخت‌های گردشگری استان مازندران از جمله مسایل طرح‌شده توسط رییس دانشگاه مازندران در این نشست بود.

نشست مجازی رؤوسای دانشگاه‌های مازندران و لوباچفسکی روسیه

دکتر ترافیمف نیز ضمن معرفی دانشگاه لوباچفسکی، از پیشنهادات مطرح‌شده استقبال و آمادگی خود را جهت میزبانی از هیات دانشگاه مازندران اعلام کرد.

 در ادامه، دکتر ناصر کردانی مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی ضمن قدردانی از استقبال دانشگاه لوباچفسکی برای عقد تفاهم‌نامه، بر برگزاری مدرسه تابستانه در هر دو دانشگاه تاکید نموده و در خصوص بهره‌برداری و صیانت از دریای کاسپین، راهکارهای عملیاتی را ارایه کرد.

دکتر حسنعلی آقاجانی، رییس دانشکده علوم اقتصادی و اداری نیز که از سوی هیات ایرانی در این نشست حضور داشت، بر عملیاتی‌شدن مفاد تفاهم‌نامه و پروژه اقتصاد دریا با توجه به پتانسیل‌های موجود در هر دو دانشگاه تاکید کرد.

در بخش دیگری از این جلسه، دکتر الکساندر بیدنی معاون بین‌الملل دانشگاه لوباچفسکی با اذعان به وجود تمام زمینه‌های همکاری در دانشگاه لوباچفسکی گفت: با توجه به این موضوع که هر دو دانشگاه، دانشگاه معین منطقه و استان خود محسوب می‌شوند و با توجه به وجود رود ولگا که به دریای کاسپین پیوسته است، موضوعات زیست محیطی کاملا در محور همکاری‌های دو جانبه قرار خواهد گرفت. نکته بسیار مهم دیگر، عضویت ایران در اتحادیه بریکس است و شهر نیژنی هم به‌عنوان پایتخت فرهنگی روسیه، محل برگزاری جلسات بریکس انتخاب شده است.

نشست مجازی رؤوسای دانشگاه‌های مازندران و لوباچفسکی روسیه

در پایان، تفاهم‌نامه همکاری توسط روسای دو دانشگاه مازندران و لوباچفسکی به‌صورت مجازی و نمادین امضا گردید و هر دو طرف متعهد شدند که به‌زودی برنامه‌های خود را به دانشگاه‌های یکدیگر ارسال نمایند.

 قابل ذکر است، دانشگاه لوباچفسکی در شهر نیژنی قرار دارد و مسوولان این دانشگاه ابراز امیدواری کردند که در آینده نزدیک، میزبان هیات ایرانی در این دانشگاه باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه مازندران، دکتر ابوالحسن حسینی، مدیر مرکز رشد دانشگاه به منظور تعاملات فناوری و دکتر محمدیان به‌عنوان مسوول هماهنگی جلسه، هیات ایرانی را در این نشست همراهی کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha