• یکشنبه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402122014318
  • خبرنگار : 50175

معاون شبکه بهداشت و درمان بروجرد:

تزریقِ ژل و بوتاکس توسط افراد غیرمتخصص فلجِ اعصاب صورت را در پی دارد

تزریقِ ژل و بوتاکس توسط افراد غیرمتخصص فلجِ اعصاب صورت را در پی دارد

ایسنا/لرستان معاون درمان شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: تزریقِ ژل و بوتاکس توسط افراد غیرمتخصص معمولاً عوارضِ جبران‌ناپذیرِ غیرقابلِ بازگشت و فلجِ اعصاب صورت را در پی دارد.

مهدی زارعی امروز، ۲۰ اسفندماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پیرو شکایات مردمیِ متعدد، کارشناسان معاونت درمان شبکه بهداشت با دستور دادستان و همکاری پلیس اداره اماکن عمومی، یک مرکز غیرمجاز لیزر و زیبایی را به علت استفاده از دستگاه‌های غیرمجاز و تزریق ژل و بوتاکس توسط افراد فاقد صلاحیت، پلمب کرده و متخلفین به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

وی خاطرنشان کرد: شکایات مردمی از مراکز غیرمجازِ تزریق ژل و بوتاکس و لیزرِ پوست در ایام منتهی به نوروز افزایش می‌یابد.

معاون درمان شبکه بهداشت و درمان بروجرد ضمن هشدار به شهروندان، تصریح کرد: افراد غیرمتخصص صرفاً به‌صورت تجربی و غیرعلمی اقدام به تزریقِ ژل و بوتاکس و انجام لیزر می‌کنند و معمولاً عوارضِ جبران‌ناپذیرِ غیرقابلِ بازگشت و فلجِ اعصاب صورت را در پی دارد.

زارعی اضافه کرد: افراد فاقد صلاحیت، پزشک نیستند و اطلاعی نسبت به آناتومی و اعصابِ صورت ندارند و با یک اقدام درمانیِ غیراصولی، سبب بروز آسیب جدی در صورتِ مراجعه‌کنندگان می‌شوند.

وی بیان کرد: بر اساس ماده ۳ قانون مربوط به مقررات امور پزشکی، هرگونه فعالیت درمانی و پزشکی بدون داشتن پروانه رسمی از طرف وزارت بهداشت، منجر به پلمب مرکز و حبس تعزیری از شش‌ ماه تا سه‌سال و جریمه نقدی خواهد شد.

معاون شبکه بهداشت و درمان بروجرد ضمن تقدیر از دادستان، فرماندهی انتظامی و پلیس امنیت عمومی (اماکن) بروجرد، افزود: تعامل و همکاری بین دستگاه‌های اجرایی و قضایی و حمایت بی‌دریغ دادستان از ضابطین خود در حوزه سلامت شهرستان موجب ایجاد آسایش و آرامش در جامعه می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha