• یکشنبه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۹:۰۴
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402122014558
  • خبرنگار : 50300

استاندار خوزستان:

خوزستان باید از قبولی در دانشگاه‌های معتبر سهم داشته باشد

خوزستان باید از قبولی در دانشگاه‌های معتبر سهم داشته باشد

ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم قبولی دانش‌آموزان خوزستانی در دانشگاه‌های معتبر، گفت: اگر به تعداد دانشگاه‌های معتبر، دانشجو نداشته باشیم یعنی در خسران  هستیم پس آموزش متوسطه باید برنامه داشته باشد تا معدل دانش‌آموزان تغییر کند و در این صورت میانگین معدل در خردادماه رشد خواهد داشت.

علی‌اکبر حسینی‌محراب در شورای آموزش و پرورش خوزستان که امروز (۲۰ اسفندماه) برگزار شد، اظهار کرد: درباره وضعیت آموزشی استان خوزستان باید منطقه به منطقه بحث و راهکار ارائه شود. اگر وضعیت بخواهد این گونه باشد که نمرات دانش‌آموزان خوزستان زیر میانگین کشوری باشد، به این نسبت فرصت‌های علمی کشور را از دست می‌دهیم. قبول نشدن در دانشگاه‌های خوب باعث می‌شود فرصت‌های آینده در مدیریت، تولید، تربیت و دیگر بخش‌ها از دست برود و استان خوزستان پیشرفت نکند.

یه گزارش ایسنا، وی ادامه داد: اگر اکنون عقب‌ماندگی داریم، محصول گذشته است اما اگر آیندگان متوجه عقب‌ماندگی شوند، تقصیر ما است. وضعیت آموزشی مقاطع متوسطه و ابتدایی در خوزستان حتماً باید ریشه‌یابی شود؛ اگر معلم نیاز به آموزش دارد حتماً این کار انجام شود و از اساتید پیشکسوت استفاده شود و آموزش معلمان جزو لاینفک مدارس قرار گیرد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: معلم بی‌انگیزه، دانش‌آموز بی‌انگیزه به دنبال دارد. نهضت درباره حقوق به جایی نمی‌رسد و این مساله باید حد یقف داشته باشد. و نظام ارزشیابی باید قوی‌تر شود و وضعیت تغییر یابد.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت خوب در آموزش و پرورش، افزود: چنانچه مدیریت محکم، به‌روز، علمی‌ و دلسوزانه باشد، حتماً وضعیت تغییر پیدا می‌کند. به نظر می‌آید باید مدرسه به مدرسه و منطقه به منطقه وضعیت آموزشی خوزستان گزارش داده شود.

وی با تاکید بر لزوم قبولی دانش‌آموزان خوزستانی در دانشگاه‌های معتبر افزود: هر چند هدف تنها دانشگاه‌های شریف، تهران و شهید چمران اهواز نیست اما باید در این دانشگاه‌ها سهم داشته باشیم. اگر به تعداد دانشگاه‌های معتبر، دانشجو نداشته باشیم یعنی در خسران هستیم پس آموزش متوسطه باید برنامه داشته باشد تا معدل دانش‌آموزان تغییر کند و در این صورت میانگین معدل در خردادماه رشد خواهد داشت.

استاندار خوزستان گفت: برخی مدارس از ابتدای تابستان، سال تحصیلی پایه یازدهم و دوازدهم را آغاز می‌کنند. باید این اتفاق در مناطق آموزشی ما هم رخ دهد و بزرگی استان خوزستان باید در همه صحنه‌ها خود را نشان دهد.

وی افزود: باید از تجربه‌های دیگراستان‌های کشور استفاده شود و صدا و سیما نیز به آموزش و پرورش کمک کند.

حسینی‌محراب با اشاره به لزوم کمک صنایع و بخش‌های مختلف به وضعیت تربیت بدنی آموزش و پرورش ادامه داد: در بخش تربیت بدنی مدارس باید ورزش استان خوزستان، سپاه، صنایع و... کمک کنند و امکانات را برای فصل تابستان و پس از امتحانات در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند.

وی با تاکید بر اهمیت وجود انگیزه بین معلمان عنوان کرد: آنچه مهم است، انگیزه معلمان و مدیران است. هر چقدر فرد از نظر قومی، ملی، مذهبی قوی‌تر باشد به همان نسبت نیز برای کمک به دیگران تقویت می‌شود. انگیزه مادی در کوتاه مدت خوب است اما در درازمدت به انسان احساس طمانینه نمی‌دهد بنابراین انگیزه ملی مذهبی باید تقویت شود. انگیزه شخصی نیز در کار تربیتی و علمی موثر است. باید به این مسایل پرداخته شود. معلمان می‌توانند در نهضت ارتقای علمی استان خوزستان پیش قراول باشند.

استاندار خوزستان گفت: در آزمون‌ها و ارزیابی‌ها باید رقابت ایجاد شود. بنا شده است رتبه‌بندی، کیفیت آموزش را افزایش دهد نه اینکه به معلم نگاه کمیته امدادی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت مولدسازی عنوان کرد: مولدسازی یکی از راه‌های حل مشکلات است. بهترین مدارس در بهترین نقاط شهر در اختیار آموزش و پرورش است. مولدسازی دولت به عنوان روش جدید تامین مالی ایجاد شده است و همه باید دست به دست هم بدهید و به مولدسازی توجه کنید.

حسینی‌محراب با اشاره به ماده ۱۳ شوراها و عوارض شهرداری، گفت: از طریق درصدهای شهرسازی باید کمک‌ها محاسبه شود. بخش خصوصی نیز باید برای کار در آموزش و پرورش اقدام کند. در این خصوص خیرین تاکنون کار خود را خوب انجام داده‌اند و باید تشویق شوند.

وی افزود: خوزستان هشت سال جنگ و هشت سال سازندگی را داشت یعنی ۱۶ سال از دیگر استان‌ها عقب است و این مساله باید با کار جهادی جبران شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha