• دوشنبه / ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402122115074
  • خبرنگار : 50225

تاکید رئیس شورا بر پرداخت سریع حقوق کارکنان شهرداری اهواز

تاکید رئیس شورا بر پرداخت سریع حقوق کارکنان شهرداری اهواز

ایسنا/خوزستان رئیس شورای شهر اهواز بر لزوم پرداخت سریع حقوق بهمن‌ماه و اسفندماه کارکنان شهرداری تاکید کرد.

سیدمحمدعلی پورموسوی در یکصد و چهل و هفتمین جلسه علنی شورای شهر اهواز که امروز (۲۱ اسفندماه) برگزار شد، اظهار کرد: کسانی در این شهر دنبال این هستند که به هر طریق ممکن حتی با یک تجمع یا تظاهرات، مرجعیت و سیاست‌گذاری‌های شورا را زیر سوال ببرند و اجازه ندهند شورا جریان عادی خود را ادامه بدهد.

وی افزود: نکته اساسی این است که شورای شهر یکی از مجموعه‌های تقنینی یا شبه‌تقنینی در این نظام و برآمده از قانون اساسی است و سعی می‌کند چهره مردمی نظام جمهوری اسلامی ایران را در کشور و فراسوی مرزها ارائه دهد.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: اخیرا در برخی سایت‌ها و جراید دیدم که عده‌ای مطرح کردند که شورای شهر اهواز تمام مزایای کارکنان شهردرای را قطع کرده است؛ اولا همه رای دادند و اصلا این گونه که گفته شده نیست. باید توجه شود پرداخت مزایا مصوبه دولت است و نیازی به حکم شورا ندارد و باید اجرا شود و هیچکس مخالف آن نیست.

پورموسوی با قرائت حکم بودجه ۱۴۰۳ بیان کرد: در حکم ۴ بودجه آمده است رفاهیات و مزایای جانبی کارکنان شاغل در شهرداری و سازمان های وابسته در سه بخش معیشتی، رفاهی و جوانی جمعیت بر اساس ضوابط اجرایی نحوه اعطای مزایای جانبی به کارکنان دستگاه‌های اجرایی مصوب شورای حقوق و دستمزد مشروط بر تکافوی منابع و رعایت نصاب ماده ۶۸ قانون شهرداری قابل پرداخت خواهد بود.

وی افزود: همچنین در ادامه آمده است پرداخت کمک هزینه ورزشی، تفریحی، رفاهیات و فرهنگی ردیف بودجه ۱۶۰۲۱۲ و تشویق‌های موردی و انگیزشی ردیف بودجه ۱۶۰۲۱۵ کارکنان شاغل مشروط به تدوین دستورالعمل پیشنهادی شورا و تصویب شورا است.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: بنابراین همه این مزایا مشروط به داشتن شیوه‌نامه پرداخت می‌شود. این شیوه‌نامه برای این است که به گونه‌ای نباشد که این مزایا به عده‌ای پرداخت شود و به عده‌ای پرداخت نشود و اگر قرار است این مزایا پرداخت شود شامل همه کارکنان شهرداری شود. بنابراین شبهه‌ای که ایجاد کرده‌اند واقعی نیست و متاسفانه دروغ است.

وی بیان کرد: نکته دیگر این است که عده‌ای از همکاران شهرداری آمدند و به شورا معترض شدند که در شهرداری با یک پیمانکار قرارداد منعقد شده است و گفتند که ما این پیمانکار برنمی‌تابیم. هر چند حرف آن‌ها محترم است اما چرا به شورا آمده‌اند؟ مناقصه برگزار و این قرارداد در شهریورماه منعقد شده است و فرد دیگری قرارداد را منعقد کرده است. لایحه را شهرداری تهیه کرده و شورا در مورد این لایحه نظری نداشته و گرفتار لیست افراد بوده است که بسته شده بود. وظیفه شورا این نیست که مناقصه قانونی را رد کند مگر اینکه در آن تبانی ببیند.

پورموسوی گفت: اگر اعتراضی وجود دارد باید به سراغ جایی که این کار را کرده است بروند و سوال بپرسند. می‌توانند از شورا درخواست کنند که نیروی پیمانکاری نباشند و اگر دولت، سال آینده قانون مجلس در خصوص تغییر وضعیت نیروها را به نتیجه برساند و شامل شهرداری نیز شود، این کار حتما در شهرداری اهواز هم انجام می‌شود. ما دنبال رسیدن حق به حق‌دار در شهرداری هستیم. نظر دوستان در مورد پیمانکار و موارد دیگر هم پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به پرداخت نشدن حقوق بهمن‌ماه کارکنان شهرداری افزود: وضعیت حقوق‌ها در شهرداری اهواز برای ما مساله شده است. با توجه به اینکه دوستان و مدیران، سوار کار بودند و داشتند کار را پیش می‌بردند، قاعدتا انتظار داشتیم در خصوص پرداخت حقوق‌ها به گرفتاری نرسیم اما این مشکل وجود دارد. این مساله باید به سرعت حل شود و قول داده‌اند پرداخت حقوق بهمن‌ماه تا فردا حل شود.

رئیس شورای شهر اهواز افزود: با توجه به در پیش بودن نوروز و ماه مبارک رمضان باید به سرعت حقوق اسفند هم پرداخت شود.

وی با اشاره به تخفیفات در نظر گرفته شده در پرداخت عوارض بیان کرد: تبلیغات خوبی در این خصوص نشده است. اگر سازندگان و دیگر افراد بدانند امسال ۲۵ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است و با توجه به اینکه سال آینده عوارض گران می‌شود و با پرداخت عوارض در این مدت، خود به خود تخفیف سال آینده را هم گرفته‌اند، قطعا استقبال می‌کنند، بنابراین باید این موضوع  تبلیغ شود.

پورموسوی گفت: پایان سال است و خیلی حرف داریم. خیلی حرف و ایراد وجود دارد اما فعلا صبر می‌کنیم تا کارها انجام شود. اولین جلسه سال آینده نیز ۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در یکصد و چهل و هفتمین جلسه علنی شورای شهر اهواز، لایحه بررسی و رسیدگی به غیبت‌های اعضای شورا با استناد به ماده ۱۶ و تبصره ۱ و ۲ ذیل ماده ۱۶ آیین‌نامه داخلی شورای اسلامی شهر مصوب هیات وزیران بررسی شد.

پیش از این به صورت غیرعلنی این موضوع بررسی و غیبت‌های حمید دغاغله و علی‌مدد هاشم‌پور موجه تشخیص داده شده بود.

در این جلسه به صورت علنی غیبت‌های چهار عضو دیگر بررسی شد و غیبت‌های سیاوش محمودی و عادل شیشه‌گری غیرموجه و غیبت‌های حجت‌الله زارع‌زاده و محمدحسین ملایی زمانی موجه تشخیص داده شد.

همچنین در این جلسه با رای اعضا، نمایندگان شورا در کمیسیون‌ها و سازمان‌های مختلف شهرداری انتخاب شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha