• پنجشنبه / ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402122417252
  • خبرنگار : 30147

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور:

۱۰ تُن فرآورده‌های لبنی تاریخ گذشته در نیشابور معدوم شد

۱۰ تُن فرآورده‌های لبنی تاریخ گذشته در نیشابور معدوم شد

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: ۱۰ تن فرآورده‌های لبنی تاریخ گذشته که صلاحیت مصرف انسانی را نداشتند با حضور کارشناسان اداره نظارت بر مواد غذایی این دانشگاه معدوم‌سازی شد.

مهین شوروزی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: برای سومین بار در امسال، با پیگیری کارشناسان نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی معاونت غذا و دارو ۱۰ تن فرآورده‌های لبنی تاریخ گذشته که صلاحیت مصرف انسانی را نداشت، معدوم شد.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی نیشابور بیان کرد: شهروندان گرامی مواد غذایی و آشامیدنی و اقلام سلامت‌محور را حتماً را از مراکز مجاز تهیه و هنگام خرید به تاریخ تولید و مصرف، پروانۀ بهداشتی و علامت سیب سلامت محصول دقت نمایند.

وی با تأکید بر حضور فعال کارشناسان و بازرسان اداره نظارت در حوزه تحت پوشش از شهروندان خواست شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا داشتن شکایت در خصوص مواد غذایی بسته‌بندی‌شده، آرایشی و بهداشتی و اقلام سلامت‌محور مراتب را از طریق شماره تماس ٠۵١۴٣٣۵٢٣١١ و یا از طریق سامانه http://fms.nums.ac.irبه معاونت غذا و دارو نیشابور گزارش دهند.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در ادامه از پلمب دو کارگاه غیرمجاز تولید کننده ظروف بسته‌بندی در این شهرستان خبر داد و گفت: به دنبال بازرسی‌های محیطی کارشناسان نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی مشخص شد که این دو کارگاه غیرمجاز تولید و عرضه ظروف بسته‌بندی مواد غذایی بدون مجوزهای بهداشتی و در شرایط غیربهداشتی و خارج از ضوابط ابلاغی سازمان غذا و دارو، مبادرت به تولید و توزیع داشته‌اند.

 وی افزود: با مراجعه کارشناسان اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی، مسئول حراست معاونت غذا و دارو در معیت نماینده امور حقوقی دانشگاه، دو واحد فوق پلمب و تمامی اقلام سلامت‌محور غیرمجاز ضبط گردید تا جهت اقدامات قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شود.

شوروزی در پایان خاطرنشان کرد: حفظ سلامت مردم از اولویت‌های کاری این معاونت بوده و با افرادی که این مهم را به خطر بیندازند، بدون اغماض برخورد قانونی خواهیم کرد.

دانشگاه علوم پزشکی نیشابور، خدمات بهداشتی و درمانی را در چهار شهرستان نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه به جمعیت ۵۸۰ هزار نفری ارایه می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha