• شنبه / ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402122618125
  • خبرنگار : 50163

مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان:

جمعیت هلال‌ احمر زنجان در تعطیلات نوروز آماده‌باش است

جمعیت هلال‌ احمر زنجان در تعطیلات نوروز آماده‌باش است

ایسنا/زنجان مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان گفت: همه تجهیزات و امکانات در زمینه بهداشت و درمان، داوطلبان و جوانان و امداد و نجات در نوروز پای کارند تا کمترین آسیب و تلفات را داشته باشیم.

حکمت‌الله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان مانند سال‌های قبل برای سفرهای نوروزی برنامه‌هایی دارد که در چند محور است.

وی با بیان اینکه ۱۷ پایگاه ثابت و موقت در محورهای مواصلاتی و مناطق پرخطر ایجاد شده‌اند، گفت: این پایگاه سه کار انجام خواهد داد که یکی از این کارها، اسکان اضطرار است که می‌تواند پیشگیری موقتی داشته باشد و مسافرانی که خسته‌اند یا مشکل دارند می‌توانند در این فضا استراحت کنند.

او با اشاره به اینکه رهاسازی خودروها یکی از اقدامات مهم است و در این ایام مورد توجه قرار می‌گیرد، ادامه داد: هلال‌ احمر این آمادگی و ظرفیت را دارد که افراد گرفتار در خودرو را هنگام تصادف نجات دهد.

وی با یادآوری اینکه در زمینه پیش‌بیمارستانی، پشتیبان دانشگاه علوم پزشکی هستیم، اظهار کرد: علاوه بر اینکه پایگاه‌های هلال‌ احمر در جاده‌ها فعالند و نسبت به حوادث جاده‌ای برنامه‌ریزی دارند، برای مناطق صعب‌العبور نیز برنامه داریم.

هاشمی با بیان اینکه پنج گروه عملیاتی برای حوادث‌ موردی و مناطق صعب‌العبور در نظر گرفته شده‌اند، گفت: جوانان هلال‌ احمر در مبادی ورودی شهرستان‌ها برای راهنمایی مسافران مستقر خواهند شد که تیم‌های سحر و روانشناسی را برای کمک به رانندگان و خانواده‌های آنها دارند.

او با پرداختن به این موضوع که استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل در این روزها مورد نظر است تا بتوانیم حوادث و سوانح را کاهش دهیم، بیان کرد: مربیان در پایگاه‌های برای ارائه آموزش‌های لازم به مردم و مسافران مستقر شده‌اند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha