• چهارشنبه / ۱ فروردین ۱۴۰۳ / ۲۰:۵۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403010100393
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر اقدامات سریع برای حل مشکل آب شرب تبریز

تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر اقدامات سریع برای حل مشکل آب شرب تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی بر اقدامات سریع برای حل مشکل آب شرب تبریز تاکید کرد.

مالک رحمتی، چهارشنبه، یکم فروردین ماه، در پی قطع آب در برخی از مناطق تبریز، در مرکز کنترل آب و فاضلاب این شهر حضور یافت و از نزدیک روند اقدامات برای حل مشکل و تامین آب شرب شهروندان را بررسی کرد.

وی گفت: متاسفانه اتفاق امروز در نخستین ساعات سال نو، موجب ناراحتی شهروندان شد که بنده به نوبه خودم از مردم عزیز عذرخواهی می‌کنم و مسئولان امر هم باید به مردم گزارش کنند که چرا این مشکل به وجود آمده است.

وی افزود: گزارش‌ها نشان می‌دهد که مصرف آب شرب در تبریز رو به رشد است و برخی از مسائل و مشکلات هم خارج از توان و ظرفیت فنی مجموعه صنعت آب است؛ ضمن اینکه مشکل توزیع آب هم در تبریز وجود دارد.

رحمتی ادامه داد: اگر الگوی مصرف و حداکثر دقت از طرف مردم عزیز رعایت شود و در هر خانه بتوانیم تنها ۱۰ درصد مصرف آب را کاهش دهیم، تمام شهروندان می‌توانند از آب شرب بهره‌مند شوند که لازمه این کار، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در خصوص مشکل آب شرب تبریز دو کار مهم و اساسی باید انجام شود، گفت: قدم اول و کوتاه‌مدت برای حل مشکل کمبود آب، وارد کردن آب سد نهند به مدار آبرسانی تبریز است که این کار از ساعاتی قبل انجام شده و بعد از ورود به تصفیه‌خانه در مدار مصرف قرار می‌گیرد.

وی افزود: باید تلاش کنیم با استفاده از منابع داخلی شهر و افزایش حجم آب ورودی از خط انتقال زرینه‌رود، حداکثر تا امشب مساله آب شرب تبریز حل شود.

رحمتی در خصوص اقدامات بلندمدت برای حل مشکل کمبود آب تبریز هم گفت: متاسفانه برخی اقدامات ریشه‌ای و اساسی در سال‌های گذشته باید انجام می‌شد که انجام نشده و باعث شده امروز با ناترازی آب مواجه شویم.

وی ادامه داد: در اولین روز کاری سال جدید، جلسه ویژه‌ای برای بررسی این موضوع تشکیل خواهد شد تا در نتیجه تصمیمات و اقدامات لازم، شاهد چنین اتفاقاتی که مردم ما را آزار می‌دهد نباشیم.

به گزارش ایسنا در پی کاهش شدید حجم مخازن آب تبریز در ساعات پایانی سال ۱۴۰۲، برخی از مناطق شهر از صبح امروز، یکم فروردین با افت فشار یا قطعی آب مواجه شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha