• جمعه / ۳ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۴
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403010301093
  • خبرنگار : 71299

امام جمعه ایلام:

رشد اقتصادی هشت درصدی کشور با مشارکت مردم محقق می‌شود

رشد اقتصادی هشت درصدی کشور با مشارکت مردم محقق می‌شود

ایسنا/ایلام امام جمعه ایلام گفت: سال‌هاست رهبر معظم انقلاب اسلامی موضوع اقتصاد و معیشت را موضوع شعار سال قرار می‌دهند، ایشان اقتصاد را نقطه ضعف کشور می‌دانند.

حجت‌الاسلام‌والملسمین «اله‌نور کریمی‌تبار» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه  شهر ایلام با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار کرد: وقتی نقطه ضعف و آسیب‌پذیری کشور ما اقتصاد است، طبیعتاً راهبرد ایشان نامگذاری سال متناسب با این مسأله است.

وی با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی برای پیشرفت اقتصادی برنامه توسعه هفتم کشور، گفت: شاخصی که ایشان مشخص کردند رشد اقتصادی هشت درصدی بوده است، اگر این موضوع تحقق پیدا کند، وضعیت اقتصادی جامعه نیز تغییر خواهد کرد، اگر جهش تولید و پیشرفت هشت درصدی تحقق پیدا کند، اشتغال پایدار تحقق پیدا می‌کند، مشکل بیکاری رفع و صادرات ما رونق و درآمد ارزی کشور افزایش خواهد یافت و تورم با کاهش پیدا می کند.

حجت الاسلام کریمی‌تبار خاطرنشان کرد: هیچ دولتی بدون مشارکت مردم نمی‌تواند مشکل اقتصاد کشور را حل کند، هر جایی که مردم ما پای کار بودند از جمله دفاع مقدس و مقابله با شگردهای مختلف دشمن، کشور به موفقیت های بزرگ دسترسی پیدا کرده است، هر جایی هم که به مردم توجه نشده و از توان و قدرت آن ها استفاده نشد، متاسفانه دشمن توانسته به اهداف خود دست پیدا کند.

امام جمعه ایلام عنوان کرد: در کشور برای سرمایه گذار و تولید کننده، قوانین و مقررات دست و پاگیری وجود دارد، حرکت‌هایی در این دولت انجام گرفته اما کافی نیست، باید مشوق های قابل توجهی به جای موانع برای تولید کننده ها ایجاد شود.
وی ادامه داد: در برخی از ادارات متأسفانه کار شکنی‌هایی برای رشد تولید وجود دارد، این افراد باید شناخته شده و با آنان به صورت جدی برخورد شود، ضربه‌ای که این افراد به مردم، دولت و اقتصاد ما می‌زنند بدتر از ضربه ای است که دشمنان خارجی می‌زنند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه مبارزه جدی با فساد مالی باید تحقق پیدا کند، گفت: انتظار می‌رود وقتی که پرونده‌های اختلاس که در کشور مطرح می شود، دستگاه قضایی سریع تر به آن رسیدگی کند و به مردم اطلاع دهد، مردم انتظار دارند با چنین مفاسدی سریع و قاطعانه برخورد شود.


وی با تأکید بر اینکه مبارزه با قاچاق و واردات بی رویه باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد، افزود: جایی که دولت و مجلس باید نظارت داشته باشند، اعمال نظارت کنند، برای تحقق شعار در هم استان، ظرفیت های خیلی خوبی داریم، مردم هم توانمندی های خوبی دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه ایلام در ادامه با اشاره به اینکه تقارن آغاز سال نو با ماه میهمانی خداوند متعال، بهار تلاوت قرآن کریم و میلاد امام حسن مجتبی(ع) و بهار معنوی را به فال نیک می‌گیریم، ابراز کرد: خداوند متعال در آغاز سال عیدی خوبی را به مردم ما ارزانی داشت، باران رحمت الهی روحیه جدیدی در همه جامعه‌ ما ایجاد کرد، ان‌شاءالله امسال سال نکویی است همانطور که آغاز آن با این همه فضائل تقارن دارد.
انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha