• شنبه / ۴ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403010401463
  • خبرنگار : 50663

نماینده منتخب مردم درگز در مجلس دوازدهم:

حذف بروکراسی؛ مهمترین گام برای مردمی‌سازی اقتصاد است

حذف بروکراسی؛ مهمترین گام برای مردمی‌سازی اقتصاد است

ایسنا/خراسان رضوی نماینده منتخب مردم درگز در مجلس دوازدهم گفت: امروز هر شهروندی که بخواهد در هر کدام از حوزه‌های تولیدی ورود پیدا کند، ابتدا با یک سری بروکراسی‌های زائد مواجه می‌شود و حل این معضل و تسهیل امور برای ورود مردم به این بخش، بسیار حائز اهمیت است.

حسین محمدزاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به شعار سال "جهش تولید با مشارکت مردم" و همچنین تاکیدات پیشین رهبر انقلاب بر مردمی‌سازی اقتصاد، اظهار کرد: ما معادل بخش اول این شعار، یعنی جهش تولید را در شعار ۹۹ نیز داشتیم، امسال اضافه شدن بخش مشارکت مردم به جهش تولید، نشان می‌دهد رونق و جهش تولید توسط مردم برای رهبری اهمیت دارد.

وی افزود: مصادیقی که در جامعه موجود است، نشان می‌دهد علی‌رغم تاکیدات مکرر رهبری بر مردمی‌سازی اقتصاد، اقدامات دولت و مجلس در این زمینه کافی نبوده است. به عنوان مثال بیشترین میزان تولید در کشور در بخش‌های کشاورزی و دامپروری انجام می‌شود. جامعه مخاطب و فعالین این دو بخش، درصد عمده‌ای از مردم کشور را شامل می‌شوند که قسمت بزرگی از جامعه هدف شعار امسال هستند.

منتخب مردم درگز  در مجلس دوازدهم اضافه کرد: تنها نگاه به وضعیت کشاورزی و دامپروری نشان می‌دهد تا کنون توجهات به مردمی‌سازی اقتصاد کافی نبوده است؛ زیرا از یک طرف فعالین این بخش تقریبا به حالت ورشکستگی رسیده و اوضاع مناسبی ندارند و از طرف دیگر جامعه مصرف‌کننده تولیدات کشاورزی و دامپروری نیز امروز با افزایش حدود ۳۰۰ درصدی بسیاری از اقلام ضروری مواجه است‌.

بنابراین چنانچه تا کنون توجهات به مردمی‌سازی اقتصاد کافی می‌بود، ما اکنون شاهد چنین مشکلاتی در حوزه‌های کشاورزی و دامپروری نبودیم. امیدواریم که لااقل شعار جهش تولید با مشارکت مردم، باعث شود مسئولین امر به حل مشکلات این دو جامعه بزرگ تولیدی کشور بپردازند.

محمدزاده با اشاره به اهم اقداماتی که باید در راستای تحقق شعار سال صورت گیرد، عنوان کرد: وقتی ما صحبت از تولید و مشارکت مردم می‌کنیم، باید ابزار تولید را نیز در اختیار آنان قرار دهیم. امروز هر شهروندی که بخواهد در هر کدام از حوزه‌های تولیدی ورود پیدا کند، ابتدا با یک سری بروکراسی‌های زائد مواجه می‌شود و حل این معضل و تسهیل امور برای ورود مردم به این بخش، بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: باید مردمی‌سازی اقتصاد را از حالت شعاری خارج کنیم. اگر فردی بخواهد مبادرت در امر تولید داشته باشد، اما در چرخه کاغذ و سفته وقت خود را تلف کند، پشتیبانی از او صورت نگیرد و در این مسیر از تسهیلات مناسب برخوردار نباشد، ابدا نمی‌تواند به هدف خود برسد و فردی تاثیرگذار در اقتصاد کشور باشد. مهمترین وظیفه دولت و مجلس این است که شرایط را جهت تحقق شعار سال فراهم کنند. یعنی هم ابزار در اختیار مردم قرار دهند و هم شرایط را برای انجام کار تسهیل کنند.

نماینده منتخب مردم درگز در مجلس دوازدهم افزود: ما خیلی از اوقات مزاحمت‌های متعددی را در مسیر شکل‌گیری یک فعالیت تولیدی شاهد هستیم، در حالیکه در بسیاری از مواقع با مقداری رواداری در مقررات مسیر تولید تسهیل می‌شود، اما ما یک‌ سری مصلحت‌هایی را که برای سنوات دور است را لحاظ می‌کنیم و نتیجه این می‌شور که متاسفانه ظرفیت و پتانسیلی که در جامعه وجود دارد و می‌خواهد در امر تولید مبادرت کند، به دلیل کلافه شدن از فرایندهای بروکراتیک، سرمایه خود را به سمت بازار دلالی و کاذب سوق داده و از حالت مولد خارج می‌کند. بنابراین حذف بروکراسی مهمترین اقدامی است که باید برای تحقق شعار امسال صورت گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha